DOBA VÁNOČNÍ = DOBA DĚKOVACÍ A DÁRKOVÁ

Blíží se doba Vánoc, kdy mnozí z nás chtějí vyjádřit díky svým klientům.

Dodržujte několik jednoduchých pravidel po celý rok a nebudete muset své zákazníky o Vánocích „uplácet“ drahými dárky, aby vám zůstali věrni…

 

Existují mnohem účinnější metody, jak si udržet zákazníkovu přízeň!

Odlište se od konkurence, není náročné…

Starejte se kromě „velkých věcí“, také o VELEDŮLEŽITÉ maličkosti!

12 strategických maličkostí,“ které vám pomůžou odlišit vaši firmu od ostatních a ukáží zákazníkům, že o ně máte skutečný zájem…

 

1. Dodržujte své sliby

Když zákazníkovi slíbíte, že mu odpoledne zavoláte, udělejte to. I kdybyste mu měli říci, že se musíte dnes zabývat něčím jiným a tu slíbenou kalkulaci mu dodáte až zítra. Budujete tak v zákazníkovi pocit, že se na vás může spolehnout. A i když se přihodí něco nepředvídatelného, budete schopni situaci vyřešit.

2. Nepřepojujte zákazníky od čerta k ďáblu

Když zavolá zákazník a chce mluvit s kolegou, který tam zrovna není, snažte se vyřešit jeho žádost sami a hned. Pokud musí volat znovu nebo na jiné číslo, zbytečně mu tak dáváte příležitost si celou věc rozmyslet a zavolat ke konkurenci.

3. Udělejte pro zákazníky něco navíc

Překonejte jejich očekávání. Když vidíte, že mají problém s nakládáním zboží do auta, nabídněte, že jim pomůžete. Když pochopíte, že spěchají, nabídněte, že administrativu doděláte až příště.

4. Poděkujte zákazníkům

Když si u vás zákazník něco koupí, pošlete mu krátký dopis s poděkováním.

5. Získejte od zákazníka zpětnou vazbu 

Zatelefonujte zákazníkům pár dnů poté, co si od vás něco koupili a zeptejte se, zda je vše v pořádku. Pokud ne, nabídněte, že problém okamžitě na náklady firmy odstraníte.

6. Nakupujte a používejte produkty a služby vašich zákazníků

Zákazníci tak budou mít další důvod, proč obchodovat s vámi a ne s konkurencí.

7. Doporučujte také vy jeho služby…

Doporučujte produkty vašich zákazníků svým známým, přátelům a obchodním partnerům. nakloníte si tak zákazníka a on začne třeba dělat totéž s vašimi produkty.

8. Pamatujte si jména zákazníků a používejte je

Zvuk svého vlastního jména je pro každého člověka tím nejpříjemnějším, co může poslouchat. A když přijde zákazník po dvou měsících do vaší kanceláře nebo dílny a vy jej už ve dveřích pozdravíte jeho jménem, bude se cítit jako nejdůležitější člověk na světě.

9. Buďte pozitivní

Pokud na vás zákazníci vidí, že jste unavení, že se vám nechce, a že zrovna nemáte dobrou náladu, jednou to snesou, ale příště budou zvažovat, zda jim takový pohled stojí za to.

10. Vyvarujte se hádkám. Hádka se zákazníkem je prohraná hádka!

Nemusíte zákazníkům odkývat každou hloupost, ale když se s ním pustíte do hádky… a vyhrajete… budete mít sice dobrý pocit, ale zákazník odejde bez toho, aniž si něco koupí.

11. Nesnažte se udělat na zákazníka dojem. Nechejte jej, aby udělal dojem na vás.

Lidé, kteří si se zaujetím vyslechnou, co jim říkáme, jsou nám mnohem sympatičtější, než lidé, kteří v jednom kuse povídají sami o sobě a nepustí nás ke slovu.

12. Naučte se mít rádi sami sebe

Ostatní na vás budou reagovat stejně, jak na sebe reagujete vy sami.

 

Autor: Pavel Řehulka a redakce