Odborný portál o franchisingu a podnikání

Myslíte si, že fastfoodům již odzvonilo? Nebo vstoupili do nové éry?

Historie fastfoodového stravování v České republice sahá do roku 1992, kdy na český trh vstoupil McDonald‘s. V té době se stal tento způsob stravování doslova hitem a restaurace McDonald‘s byly vždy plné. O tom, že se trend rychlého stravování nedostává do pozadí, svědčí i fakt, že tyto řetězce stále rozšiřují počet svých provozoven.

Fast Food nebo restarurace - TopFranchising.cz

Uvažujete o franchise některého fastfoodového řetězce, ale nejste si jisti, zda není již trh s touto komoditou přesycen?

S růstem zájmu o rychlé stravování rostla však i konkurence na trhu. V současnosti je proto na výběr nepřeberné množství restaurací s tzv. rychlým stravování, které se svou nabídkou snaží uspokojit i ty nejnáročnější zákazníky.

Zákazníci už nechtějí jenom, aby jim jídlo chutnalo, ale aby mělo i zdraví prospěšnou přidanou hodnotu. Důležitým se však stává také původ potravin. Lidé se spíš uchylují k domácím surovinám.

Také franchisa si našla u fastfoodů své místo. No řekněte sami, není lepší mít v provozovně franchisanta, který má na podnikání osobní zájmy, než pouze manažera, jehož zájem na podnikání není nikdy takový. Pro franchisanty pak představuje podnikání s franchisou jistotu v podobě zaběhlé značky a při řešení provozních problémů pomocnou ruku franchisora. Například pobočky McDonald’s jsou již z více než 80 % tvořeny franchisami.

 Podívejme se proto společně na jednotlivé řetězce rychlého stravování. A pokud si pohráváte s myšlenkou franchisingu možná zde objevíte inspiraci.

Pokud neznáte průkopníka fresbarů, tak vás rádi seznámí s franchisou společnosti UGO

Tato společnost vstoupila na trh v roce 2005. Je jedním z vůbec prvních provozovatelů fresh barů s ovocnými a zeleninovými šťávami a rozšířenou nabídkou čerstvého jídla a salátových restaurací. O tom, že se tomuto konceptu daří, svědčí nejen šedesáti procentní nárůst tržeb, ale i počet nových prodejen. Jenom oproti loňskému roku vzniklo 15 nových provozoven. Společnost UGO v ČR provozuje téměř 80 poboček – asi 60 Fresh barů se zdravými džusy a výtečnou zmrzlinou a cca dvě desítky zdravých restaurací – Salaterií.

Mottem společnosti UGO je franchisa bez přidaných látek a dochucovadel. Toto motto společnost UGO promítá nejen do svých produktů, které jsou tvořeny ovocem a zeleninou, ale i do svých obchodních vztahů.

UGO letos přivádí na franchisový trh svou „novinku“, která právě prošla dvouletým pilotním programem a společnosti se osvědčila – zdravá restaurace s názvem UGO Salaterie. Fresh bary formou franchisingu UGO úspěšně provozuje již několik let, avšak brány k franchisovým restauracím, Salateriím, otvírá novým franchisantům právě v těchto dnech! Tak buďte mezi prvními…

Pokud se chcete o této franchise dozvědět více, přečtěte si i další články.

SUBWAY ® jsou sendviče, připravované přímo před zákazníkem podle jeho přání, a to prostřednictvím čerstvě upečeného chleba, zvolené omáčky a řady příjemných zálivek.

První restauraci v České republice otevřela značka SUBWAY ® v Praze v roce 2003. V loňském roce byla otevřena již 18. pobočka.

O úspěchu franšízy SUBWAY ® svědčí i více než 44 800 poboček po celém světě a více než 5000 poboček jenom v Evropě.

Jeden z hlavních důvodů úspěchu značky SUBWAY® je obrovská síť a robustní systém podpory franchisantů.

Pokud se chcete o této franchise dozvědět více, přečtěte si i další články.

Na Slovensku lety prověřený koncept Mr. Kebab získal master-franchisanty v České republice

Franchisingový koncept Mr. KEBAB představuje moderní středoevropský fast food s kvalitním grilovaným kuřecím kebabem a dalšími specialitami z kuřecího masa. Na Slovensku tento koncept funguje od roku 2005. Po otevření dvou poboček na Slovensku se společnost Mr. KEBAB začala plně věnovat přípravě franchisy mimo Slovensko. A našli také master-franchisanty v České republice.

 

Master-franchisanti mají v horizontu pěti let plán vybudovat v Česku síť cca 20 poboček Mr. KEBAB.

Pokud se chcete o této franchise dozvědět více, přečtěte si i další články.

 Láká vás franchisa se zdravou veganskou a vegetariánskou stravu vyrobenou z bio-ingrediencí a bez konzervantů. Právě pro vás je tu franchisa I Love Veggie Burger

Tento franchisový koncept vznikl v roce 2014 v Rakousku. První I Love Veggie Burger restaurace byla otevřena v roce 2014 ve Vídni a podmanila si od samého počátku srdce zákazníků. Výsledkem je koncept „Flying Diner“, který se stal nejúspěšnější zásilkovou restaurační službou pro společnost American Food v Rakousku. Společnost také expandovala na německý trh. První I Love Veggie Burger restaurace vznikla v Lipsku a jsou plánovány další.

Jde o novou éru gastronomických provozoven s nabídkou bezmasých, zdravých a velmi chutných jídel. Hlavní atributy konceptu jsou zdraví, ekologie, podpora bio-dodavatelů různých produktů, recyklace materiálů, trvanlivé potraviny bez konzervantů.

Pokud se chcete o této franchise dozvědět více, přečtěte si i další články.

Francouzská kuchyně je stále atraktivnější. Představíme vám franchisu BOCO

Tato franchisa vznikla ve Francii a za jejím založením stojí bratři Simon a Vincent Ferniotovi. Jejich cílem je nabídnout zákazníkům v samoobslužné restauraci rychlého občerstvení nejen kvalitní a zdravé pokrmy, ale navíc nevšední kulinářský zážitek. A to vše za velmi přijatelnou cenu. Recepty pro síť BOCO navrhuje totiž tým renomovaných francouzských kuchařů, z nichž je většina držiteli 3 michelinských hvězd. O úspěchu konceptu svědčí i jeho expanze do Švýcarska, Lucemburska, Monaka a Belgie.

 S pomocí největších francouzských kuchařů a cukrářů, vytvořila společnost BOCO jednoduchý, chuťově lahodný a k životnímu prostředí šetrný gastronomický zážitek.

Pokud se chcete o této franchise dozvědět více, přečtěte si i další články.

 Polská franchisa se může pochlubit 20 otevřenými prodejnami za 4 roky

Franšíza Makarun Spaghetti and Salad vznikla v roce 2012 a její nosnou myšlenkou je dodávat lidem pokrmy restaurační kvality v podobě rychlého občerstvení přímo v bistru nebo zabaleného na cestu v boxu „take away“. V roce 2013 vytvořila společnost systém franchisingu, díky němuž bylo v roce 2016 otevřeno 16 prodejen v celé zemi. V roce 2016 franchisa Makarun Spaghetti and Salad obdržela prestižní cenu Food Business Award za kategorii „Fast-food“ a navíc získala zvláštní vyznamenání v kategorii  „Efektivní vývoj značky“.

V současné době hledá společnost Makarun Spaghetti and Salad Master-franchisanta a nové franchisanty pro budování sítě v České republice.

Pokud se chcete o této franchise dozvědět více, přečtěte si i další články.

Bageterie Boulevard je moderní koncept „exprès gourmet“ občerstvení s francouzském stylem, který cílí na městského člověka s vysokými nároky.

Na českém trhu se pohybuje už 13 let a od té doby otevřela u nás celkem 33 provozoven. Každý rok hledá nové a zajímavé lokality, kde chce otevřít další pobočku. V říjnu loňského roku otevřela Bageterie Boulevard svou první pobočku v německých Drážďanech a nyní pokračuje dále. Po úspěšném startu směřuje koncept těchto exprès gourmet restaurací do Berlína, kde v druhé polovině března spustí provoz další restaurace ve vyhlášeném obchodním centru Mall of Berlin, jež patří k největším ve městě.

 Bageterie Boulevard je moderní, dynamicky se rozvíjející český koncept exprès gourmet restaurací s francouzským šarmem. Křupavé bagety plněné originálními a především kvalitními a čerstvými surovinami jsou vždy upečené a připravené na místě dle objednávky zákazníka.

Pokud se chcete o této franchise dozvědět více, přečtěte si i další články.

Nejlepší sekaná je samozřejmě od řezníka. Tzv. český fast food“ v podobobě teplého bufetu vám nabídne franšízový koncept Uzenářství Chodura.

Petr Chodura, vnuk zakladatele, navázal v roce 1989 na rodinnou tradici a franchisingem se rozhodl rodinné dědictví posunout o kousek dál. V současné době má společnost 12 vlastních a 4 franchisové pobočky. Franšízový koncept Uzenářství Chodura je postaven na prodeji masných výrobků a uzenin s výraznou konkurenční odlišností – teplým bufetem, jež byl v dobách minulých velmi oblíbenou formu českého „fast foodu“. Beskydské uzeniny Chodura totiž zjistily, že obliba této formy stravování mezi Čechy neutuchla, ba naopak – teplý bufet se těší velké oblibě a denně v prodejnách uzenin Chodura svačí či obědvají desítky pravidelných strávníků.

„Franšíza umožňuje našim partnerům, jak já říkám členům „Chodurova cechu“, podnikat v oboru vyzkoušeném, osvědčeném, bezpečném a při plném nasazení i v profitabilním módu,“, upřesňuje Petr Chodura.

Pokud se chcete o této franchise dozvědět více, přečtěte si i další články.

 

Pokud jste se právě rozhodli, že se chcete stát franchisantem a nemůžete se rozhodnout jaký obor je pro vás ten pravý. Podívejte se Franchisové systémy, kde se můžete inspirovat jak příběhy lidí, kteří vybudovali vlastní značku nebo i příběhy lidí, kteří sice vlastní značku nevybudovali, ale navázali na zkušenosti jiných podnikatelů.

Další možností je zasílání Newsletteru na Váš mail. Franchisingové novinky zasíláme cca 1x měsíčně zdarma, popřípadě o některých V.I.P. příležitostech informujeme naše věrné čtenáře s předstihem.

franchising-uvazujes-o-fransize-registruj-se