CENTURY 21  je se svou sítí téměř 7 000 realitních kanceláří v 78 zemích světa světovou jedničkou a lídrem na nejvýznamnějších realitních trzích. Dnes jsme se potkali s obchodním ředitelem společnosti, panem Jiřím Hruškou, který nám o franšízovém konceptu CENTURY 21 pověděl více.

MANAŽER FRANŠÍZOVÉHO KONCEPTU REALITNÍ KANCELÁŘE CENTURY 21 JIŘÍ HRUŠKAPane Hruško, jak vypadá podpora novým podnikatelům, franšízantům, kterou jim při rozjezdu vlastního podnikání pod značkou CENTURY 21 poskytujete?

Franšízantům při začátcích jejich podnikání poskytujeme plnou podporu. Jde o poskytnutí veškerého potřebného know-how, kompletní IT systémy, proškolení začínajících makléřů i franšízantů a celou sadu dalších nástrojů a školení.

Cesta každého nového franšízanta začíná podpisem smlouvy, po kterém následuje sestavení akčního plánu. Pro start je důležitý výběr kanceláře, tedy místa nezbytného pro výkon činností franšízanta, který zde bude zprostředkovávat prodej a pronájem nemovitostí. Následně je franšízant vybaven veškerým dostupným know-how pro provoz realitní kanceláře a také seznamem dodavatelů CENTURY 21 v České republice.  Ti franšízanta vybaví potřebným brandingem kanceláře, IT technikou a dalšími nezbytnostmi. Jednou z hlavních součástí podpory poskytnuté franšízovým konceptem CENTURY 21 je školení.

„Radíme franšízantům, jak provádět náborové řízení, i jakým způsobem „náborovat“.“

Mnoho začínajících franšízantů při startu podnikání nemá dostatek lidí, kteří by ve franšíze pracovali jako makléři. Jakým způsobem řešíte takové situace?

CENTURY 21 je brand, který mimo jiné pomáhá novým franšízantům v náboru makléřů, se kterými chce franšízant ve své realitní kanceláři pracovat. Nábor je výhradně ve zodpovědnosti franšízanta. To, co dodává CENTURY 21, je kromě renomé značky také způsob komunikace. Radíme franšízantům, jak provádět náborové řízení, tedy poskytujeme jim návod, kde (jaké cílové skupiny) a jakým způsobem (způsob komunikace) „náborovat“, včetně potřebné reklamy a inzerce.

franšíza realitní kanceláře Centrury 21 hledá partnery

Zájemci o podnikání by jistě rádi věděli, jaká bývá návratnost investice do realitní franšízy CENTURY 21.

Návratnost je vždy přímo úměrná úsilí, které franšízant do takového typu byznysu vkládá. Například pro franšízanta, který se chová více jako investor a má pod sebou menší skupinu makléřů, je návratnost odhadována zhruba na období dvou let. Velmi záleží na tom, jak rychle a jaký se mu podaří sestavit tým a jaké zakázky je schopen generovat. Na tuto otázku vlastně neexistuje jednotná odpověď, protože vždy záleží na výkonu každého franšízanta. Pokud je franšízant zároveň dobrým makléřem, návratnost investice do franšízy se extrémně zkracuje.

Když mluvíme o investicích, můžete našim čtenářům prozradit, v jakých řádech se pohybují?

Investice bývá v řádu statisíců korun a je v zásadě závislá na tom, kolik chce franšíza investovat do vzhledu, velikosti a umístění kanceláře. Třeba ve středních a menších městech, která mají třicet až sto tisíc obyvatel, lze franšízu pořídit do půl milionu korun včetně poplatku za licenci. Každý začínající franšízant by si měl nejprve promyslet cesty, kterými si bude „chodit pro obchod“, jinými slovy promyslet si, kde bude brát zakázky.

Dostáváme se k otázce, pro koho je koncept CENTURY 21 vhodný. Kdo je pro Vás ideální franšízant?

Velmi vhodným kandidátem je člověk, který má nějakým způsobem k realitnímu trhu blízko. Kromě toho, že se chce pohybovat v oblasti standartního zprostředkování prodeje a pronájmu nemovitostí, má přístup i k developerským projektům nebo třeba výkupu investic – zkrátka k věcem, které jsou součástí realitního trhu. Například může jít o člověka, který vlastnil nemovitosti a pronajímal je prostřednictvím nějaké realitní kanceláře a chce nadále tento pronájem spravovat sám prostřednictvím vlastní realitní kanceláře..

Pokud je franšízant zapálený a má dobrý plán, jak dosáhnout úspěchu, má velké předpoklady být úspěšný.

Preferujete adepty, kteří již mají podnikatelské zkušenosti nebo je vaše franšíza vhodná i pro zaměstnance, kteří se rozhodli změnit svou cestu na podnikatelskou?

Podnikatelské zkušenosti jsou určitě pro zahájení provozu franšízy výhodou. Nejvíc ale rozhoduje zapálení pro byznys a plán nebo strategie, která je pro úspěch nezbytná. Může jít o člověka z oblasti realit, který byl doposud v zaměstnaneckém poměru a chce se v oboru realizovat. Pokud má plán, jak úspěchu dosáhnout a má zapálení, má velké předpoklady být úspěšný.

tlačítko katalgovový zápis

Jak se daří vašim franšízantům? Máte některé franšízanty, kteří si otvírají i více poboček?

Samozřejmě máme franšízanty úspěšné, velmi úspěšné i méně úspěšné. V tuto chvíli s některými vyjednáváme o dalších licencích pro další města, do kterých by chtěli svůj byznys rozšiřovat.

V každém podnikání se občas objeví nějaký „zádrhel“. Na jaké překážky naráží vaši franšízanti?

Jako každý byznys ani tento není procházka růžovou zahradou. Franšízanti se potýkají se standardními problémy jako podobné zprostředkovatelské byznysy. Máme třeba případy, kdy makléř nebo franšízant ztratí motivaci, protože ho činnost prostě nenaplňuje. Vlastní motivace je největším motorem. Její absence bývá největší brzdou.

Nač se letos mohou těšit vaši klienti a franšízanti? Chystáte nějaké novinky či změny?

Dosavadní výsledky ukazují, že jsme na správné cestě. Zaznamenali jsme významný nárůst produkce a i letos chceme pokračovat. Pro rok 2017 máme jasné cíle, kterými jsou 30% nárůst obratu a otevření dvaceti nových franšíz. Máme rozjednané velké množství potenciálních zájemců.

Chceme pokračovat ve věcech jako je aktivita ve výkupech nemovitostí, kde disponujeme nemovitostním fondem nebo jako je development, ve kterém jsou mnozí naši franšízanti úspěšní. Významně posílíme v oblasti online marketingu. A na závěr taková třešnička na dortu – naši franšízanti mají letos možnost se mimo jiné účastnit akcí spojených s Tour de France, kterou francouzská Century 21 sponzoruje.

Zajímá vás, jak můžete lépe a efektivněji podnikat?

Chcete informace o Century 21 ve vašem okolí?

Máte zkušenosti z realitního trhu a chcete je zúročit?

 

Napište si o informace:

    Jméno

    E-mail

    Mobil (můžete uvést pro rychlejší komunikaci)

    Franchisa

    Doplňující informace



    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

    franchising-uvazujes-o-fransize-registruj-se