Ve společnosti v posledních letech bohužel přibývá lidí, kteří trpí nějakou potravinovou alergií nebo intolerancí. Nejvýraznější je pak celiakie, tedy nesnášenlivost lepku. I přes boom v oblasti bezlepkových potravin nemají tito lidé snadný život. Začíná se však blýskat na lepší časy. Jedním z takových záblesků je konceptů je speciální pekařství Smajlík.

Člověk trpící zmíněnou alergií byl až donedávna odkázán na trvanlivé produkty nevalné kvality a chuti. Případně si většinu věcí, které je většina z nás zvyklá si pohodlně nakupovat hotové, vyrábět sám doma. Například třeba takové pečení chleba. V poslední době se na trhu sice objevilo několik málo čerstvých produktů, jejich prodej však probíhá v drtivé většině v až nebezpečných podmínkách. U nebalených výrobků je totiž velmi vysoké riziko kontaminace lepkem, což může mít pro nemocného velmi závažné důsledky.

To si uvědomili manželé Vaníčkovi a založili proto Speciální pekařství Smajlík. Jednatelka Ivana Vaníčková k tomuto říká: „S manželem jsme se s bezlepkovou dietou setkali v osobním životě a viděli jsme, jak mají tito lidé nepohodlný a nebezpečný život. Rozhodli jsme se tedy zúročit desetiletí zkušeností z klasického rychlého občerstvení a retailu a vyvinuli jsme našeho Smajlíka. Cílem bylo, aby v prodejně byly pouze produkty bezlepkové, ale složení nabídky a vystavení byly k nerozeznání od klasické pekárny.“

Musíme uznat, že to se opravdu povedlo. Když do Smajlíka vejdete, cítíte čerstvé pečivo a právě mletou kávu. 

Zájem zákazníků je ohromný. Jeden z nich nám řekl: „Víte, je super, že si opět mohu vychutnat to co před lety. Takový obyčejný párek v rohlíku jsem neměl přes 15 let.“ Jejich společnost aktuálně provozuje dva vlastní obchody v Brně. „Chtěli jsme si to nejprve vyzkoušet a naladit sami, a proto dva obchody máme přímo vlastní a budeme je mít i nadále. Zájem předčil i naše původní očekávání,“ dodává Vaníčková.

Majitelé nyní koncept považují po dvou letech za dotažený, a proto se jej rozhodli nabídnout světu. Jde o jejich vedlejší podnikatelskou činnost, takže Smajlíka považují tak trochu za filantropii.

Úspěšnou franchisu můžete mít za určitých podmínek dokonce úplně zdarma. Podmínkou je zaměstnání více jak 50% osob se zdravotním znevýhodněním.

Ivana Vaníčková k tomuto říká: „Uvědomili jsme si, jak jsou často diskriminováni i osoby se zdravotním handicapem. Někdy je jejich zařazení v chráněných dílnách až nevyhovující. V tomto konceptu však mohou najít plnohodnotné uplatnění. Zákazníci sami nejsou nijak konfliktní, protože také trpí nějakým znevýhodněním. Je to prostě skvělá příležitost.“ Smajlíka se tak nedotkla ani aktuální personální krize spojená s nedostatkem pracovních sil.

 

Bezplatná franchisa se zaběhlým systémem, zájmem zákazníků a fungujícím know-how, navíc se sociálním přesahem…

Aktuálně provozovatel Smajlíků nabízí v rámci bezplatné franchisy, která je vhodná zejména pro větší města, kompletní zaběhlý systém a zájem zákazníků z celé republiky. Obdržíte kompletní know-how, logistický, skladový a pokladní systém, partnerské smlouvy s dodavateli včetně speciálně vyvinutých exklusivních výrobků s každodenní dovážkou až na prodejnu a v neposlední řadě zajímavý a výrazný marketing. Samozřejmostí je pak spolupráce při přípravě a návrhu prodejny, způsobu financování apod.

Můžete tak i Vy být u rozvoje velmi zajímavého a potřebného konceptu.

Stačí se nakontaktovat na majitele, zjistit další podrobnosti spolupráce anebo si rovnou sjednat schůzku:

    Jméno

    E-mail

    Mobil (můžete uvést pro rychlejší komunikaci)

    Franchisa

    Doplňující informace



    nebo přes webové stránky www.smajlik.info