podnikání v létě, jak na něj?

Lámete si hlavu s tím, jak podpořit své podnikání v létě?

Nečekejte jen, že zas bude líp a buďte aktivní!

 

Výraz „okurková sezona“ mnohé obchodníky děsí a letní prázdniny do této škatulky určitě patří. Zákazníci odjíždí na dovolené, odpočívají v přírodě daleko od pracovních povinností i obchodních center a na nákupy často nemají ani pomyšlení. Právě proto je pro každého prodejce důležité nakupování zpříjemnit a zajistit si tak své tržby i přes léto. Zkuste využít letního období abyste si udrželi své zákazníky, získali i nějaké nové a nenechali se převálcovat konkurencí.

 

Sleva – zprava i zleva

Bez slev a letních akcí už to v létě zkrátka nejde. Nabídnout zákazníkům zboží ve výprodeji už v mnohých odvětvích patří k jakémusi slušnému vychování, které lidé každé léto očekávají a také se na ně i těší. Skrze výprodejové ceny sice vaše tržby nebudou dosahovat závratných výšek, pro vás je ale podstatné zajistit svému podniku takové příjmy, které vám pomohou letní sezonu překonat.

 

Cestou k větším tržbám mohou být i „vlny slev“

Pokud si nejste úplně jisti, o kolik procent máte zlevňovat, vyzkoušejte osvědčený trik s „vlnami slev“. Je ale třeba začít co nejdříve a slevy postupně zvyšovat. Výhodou je, že když se vaše produkty prodají už při jedné z prvních vln snižování cen, nemusíte přijít o tak velkou část tržeb. Můžete tak začít na dvaceti procentech a v případě, že zboží bude zabírat místo ve vašem skladě už moc dlouho, skončit třeba až na sedmdesáti procentech. Někdy je zapotřebí se s tržbami trochu uskromnit a vsadit až na výdělky z nadcházející podzimní sezóny. “V případě textilu nastavujeme vzhledem k blížící se podzimní kolekci slevy radikálněji, abychom uvolnili prostor pro novou sezónu,” říká Pavla Hobíková, vedoucí externí komunikace obchodního řetězce Globus. Tento postup je ideální pro výrobky, pokud však podnikáte v oblasti služeb, postačí vám klasické jednorázové slevy.

 

LETNÍ SLEVY A AKCE - NA TY VAŠI ZÁKAZNÍCI ČEKAJÍ

 

Kdo si hraje, nezlobí a nákupy ho více baví

Měli byste nákupy trošku okořenit a udělat je pro lidi zábavnějšími. Zkuste vymyslet soutěž, jako to dělá Zoot.cz, který jednou týdně rozdává celý nákup zdarma. Slevové portály Vám zase k prvnímu nákupu a registraci nabídnou slevu v hodnotě sto nebo i sto padesát korun. Tímto malým vstřícným krokem si elegantně získáte zákazníkovu přízeň i jeho emailovou adresu, kde mu můžete zasílat newslettery a informace o vašich akcích.

 

Chyťte nové zákazníky do sociálních sítí

ZRZAVEC - ODEBÍREJTE NÁŠ NEWSLETTERUž od června na vás odevšad křičí lákavé billboardy i reklamy v televizi či v rádiu s jediným neodolatelným sdělením – „pojď nakupovat, levnější už to nebude!“ Reklama je důležitým prostředkem získávání zákazníků, v letní sezóně ale buďte opatrní, aby výdaje na ni nebyly vyšší než zisk, který vám mají přinést. Zkuste využít reklamu přes sociální sítě, založit vašemu podniku profil a upozorňovat na různé akce. Na Facebooku i Twitteru vás lidé uvidí nejen o prázdninách a hlavně pro vás tato varianta nebude finančně náročná.

 

Najděte nové talenty

Vaši zaměstnanci se o prázdninách se svými blízkými každým rokem vydávají na dovolené a ve vaší firmě je tak spousta prostoru i času pro zaučení nových lidí. Hlavně studenti přes léto hledají brigády, vy se tak pro ně můžete stát šancí na získání nových zkušeností a oni se tak pro vás mohou stát novou pracovní silou se spoustou nápadů a energie. Nebojte se tedy o prázdninách nabídnout pár míst novým lidem, mohou být pro vás velkým přínosem.

 

V létě neplýtvejte novými nápady, schovejte si je na podzim

Zákazníci mají o prázdninách myšlenky hlavně na dovolenou, koupání a výlety s rodinou či s přáteli. Až prázdniny skončí, jejich pozornost se opět obrátí k nakupování a vy už můžete mít připravených pár es v rukávu pro podzimní sezónu. „V létě se snažíme spíše odlehčit od kampaní a speciálních nabídek. Nikdy nepředstavujeme novinky. Už třetím rokem na léto pro naše zákazníky připravujeme zábavnou soutěž o zajímavé ceny“,  potvrzuje Martina Vaculíková z kurýrní služby Messenger. Využijte letní měsíce pro vymýšlení různých zlepšení, nových postupů a novinek, po kterých by vaši zákazníci mohli toužit. Udělejte si průzkum trhu, pozorujte reakce kupujících, zjistěte, co by rádi kupovali a zatím to u vás nenachází. Pouvažujte o diverzifikaci vaší produkce – možná je na čase začít snižovat riziko a rozšířit výrobu nebo portfolio vašich služeb.

 

Na závěr vám shrnujeme naše rady a tipy na zvládnutí letní sezóny v podnikání do malého taháčku:

 

1. Nebojte se slev, snižujte ceny ve vlnách

2. Nechejte si zákazníky hrát

3. Využijte sociální sítě

4. Nabídněte místa  brigádníkům

5. S novými nápady vyčkejte až na podzim

 

V příštím díle na téma „Nebojte se letní  „okurkové sezóny“ v podnikání, obraťte ji ve svůj prospěch“ vám poradíme, na jaké další aktivity v rámci vašeho podnikání je dobré se soustředit v letních měsících.

Podnikání s franšízou má smysl i jistoty

 

……………………………….……………………………….……………………………….……………………………….

Pokud se Vám článek líbil, dejte nám like na Facebooku Top Franchising nebo se přihlašte k odběru franchisingových novinek formou newsletteru, budeme Vás zdarma 1x měsíčně informovat o nových možnostech, které franchising a podnikání v něm nabízí..

Shromažďujeme a zasíláme Vám aktuality z oboru franchising a podnikání. Chcete koupit franšízu, hledáte vhodný podnikatelský záměr? Od nás získáte zaručené nápady na podnikání i návody jak podnikat a jak začít podnikat s franchisou víme nejlépe...

Facebook_Top_Franchising

Chcete být zařazeni do REGISTRU KANDIDÁTŮ – zájemců o podnikání formou franchisingu a chcete být podrobněji informováni o franchisách i konkrétních nabídkách? Registrujte se zde a my Vás budeme dle Vašich požadavků informovat o toma, jaké jsou aktuální podnikatelské příležitosti ve franchisingu – která franchisa v ČR hledá partnera pro dlouhodobou spolupráci dle Vašich požadavků.

Sledujte náš KATALOG FRANCHIS, kde je aktuální nabídka franchis a kde naleznete odpovědi na otázky ohledně konkrétních franchisignových konceptů. Pokud Vás budou zajímat další podrobnosti, nebo Vás zaujme konkrétní franchisa a měli byste zájem o schůzku se zástupcem dané franchisyNEVÁHEJTE NÁS KDYKOLIV KONTAKTOVAT, JSME TADY PRO VÁS!

Franchising – odkazy, které se Vám mohou hodit…

Přemýšlíte, v čem podnikat? Napadla Vás už možnost podnikat ve franchisingu? Lámete si hlavu a nevíte, jak začít podnikat s konkrétní franchisou? Pomůžeme Vám! 

Pokud se o franchisové podnikání zajímáte, ale nemáte úplně jasno v tom, jaké má franchising výhody či nevýhody, přečtete si tento článek. Anebo pořád tápete ve franchisingové hantýrce? Připravili jsme pro Vás krátký příspěvek, kde Vám ve franchisingové terminologii uděláme jasno. Nebo již nákup franšízy delší dobu zvažujete, ale chtěli byste vědět, na co si dát pozor či nač se připravit?

V záložce „články“ naleznete veškeré odpovědi na různé otázky v jednotlivých příspěvcích, avšak pokud na našem webu odpověď  na Váš dotaz nenajdete, velmi rádi Vám odpovíme osobně – neváhejte nás kontaktovat s jakýmikoli otázkami či připomínkami! Jsme tady pro Vás.