O tom, že franšízová realitní značka CENTURY 21 ušla v České republice za posledních několik let kus cesty, a že se vydali správným směrem, svědčí jejich dvojnásobné vítězství v loňském ročníku soutěže Franchisa roku. Odborná franšízová porota vyhodnotila, že se tomuto realitnímu konceptu skutečně dařilo a ocenila jej prvním místem hned ve dvou kategoriích – získali titul franchisor roku a byli oceněni i za největší počet nově otevřených poboček.

 

Realitní síť  CENTURY 21 aktuálně funguje první rok pod taktovkou nového generálního ředitele, Reného Latky.

 

S obchodním ředitelem Jiřím Hruškou jsme si povídali o navazujících úspěších konceptu, o realitním trhu a o vizích a plánech vedení CENTURY 21 s franšízovou sítí.

 

Pane Hruško, nový generální ředitel René Latka se postavil do čela franšízové sítě v době, kdy byla vyhlášena franšízou roku, což byla jako startovací pozice poměrně velká výzva. Jak jste to v týmu centrály vnímali? A jaký z máte pocit teď, s odstupem několika měsíců?

Změna generálního ředitele je pokaždé výzvou. Cílem všech členů centrály jsou spokojení franšízanti. Takže jsme byli popravdě zvědaví i my, co změna přinese. Úkolem nového generálního ředitele bylo přesměrovat důraz z aktivit investovaní do nemovitostí do podpory sítě. Pan Latka je profesionál, takže pro nás i kolegy ze sítě je dobrou zprávou, že se to ke spokojenosti franšízantů daří. Důkazem nastoleného směru je i doplnění týmu o nového provozního ředitele Tomáše Jelínka.

Za prvenstvím v soutěži v podmínkách extrémně konkurenčního realitního prostředí stálo spousta práce celého týmu. Jak máte v plánu na tuto „vítěznou“ pozici navázat? Co máte v plánu vylepšovat, měnit?

Být franšízorem roku popravdě vlastně ani není dlouhodobý cíl. Tím jsou spokojení prosperující franšízanti a spokojení úspěšní makléři. A k tomu z pozice centrály musíme dodávat prvotřídní servis. Zažíváme nemalé změny. Rebrandujeme na nové krásné logo. Byť jde vždy o velmi subjektivní názor, troufám si tvrdit, že změna na moderní logo a rebranding ze „žluté“ na „zlatou“ nám dává konkurenční výhodu. Ale důležitější je úroveň podpory. A zde již pracujeme na řadě zajímavých věcí. Vybrali jsme novou reklamní agenturu, se kterou budeme řešit nejen rebrandovou kampaň. Vybíráme nový systém pro práci s nemovitostmi. Pracujeme na novém intranetu. A čeká nás taky výměna webových stránek.

 

Jak na změnu generálního ředitele reagovali franšízanti?

Franšízový byznys je nejen o racionálních důvodech spojení franšízanta s franšízorem, ale také o vztazích. Logicky tak byli naši franšízanti v očekávání. Dnes jsou myslím všichni spokojeni.

 

Koncept Century21 je postaven na prvotřídních službách a kvalitním poradenství makléřů, plánujete nějaké změny i v tomto ohledu?

Je pro nás důležité, jak nás naši klienti vnímají. I v České republice chceme růst, ale podstatné je, abychom byli vnímaní jako jednička v kvalitě poskytovaných služeb. Na českém trhu jsme průkopníky home stagingu. Platí, že s námi naši klienti svoje nemovitosti prodají výhodněji, bezpečněji a často také (s ohledem na důraz na cenu prodávané nemovitosti) rychleji. Správně nemovitost ocenit, připravit ji na focení, profesionálně nafotit, případně doplnit videoprohlídkou či 3D skenem, zajistit bezpečný právní servis, šetřit klientům jejich čas, to všechno jsou atributy kvalitní služby, které chceme stále v našich službách dodržovat. Naše podpora franšízantům a makléřům má směřovat k tomu, aby takto mohli naši franšízanti, a zejména jejich makléři, své služby poskytovat.

 

V médiích se hovoří o realitní bublině a jejím očekávaném „prasknutí“, jak to vidíte vy? Jak je to podle Vás reálné?

Realitní bublina je trochu přehnaný pojem. Jistě v realitách dojde ke změnám, řekněme k ochlazení. Nicméně populační křivka v České republice (poválečný baby boom a následný baby boom tzv. „husákových“ dětí) spolu s absencí koncepce bytové polity ze strany státu způsobily, že dnešní nedostatek bytů potrvá ještě mnoho let. Pokud ceny ještě porostou (a například v Praze to tak zatím vypadá), dojde k zamrznutí na straně poptávky. Lidi jednoduše nebudou chtít tak drahé byty kupovat.

Co by to znamenalo pro realitní kanceláře, pro vaše nové franchisanty a co pro klienty?

Úkolem zprostředkovatele prodeje nemovitosti je, a nadále bude, zajistit její prodej za co nejvyšší cenu v akceptovatelném čase pro prodávajícího klienta. Výhodu tedy budou mít ti klienti, jejichž makléři dokáží jejich nemovitost co nejlépe odprezentovat. A v tom jsme opravdu silní.

 

Jak vašemu businessu nahrávají či nenahrávají podmínky bank, které neustále zpřísňují pravidla pro poskytování hypoték běžným lidem?

Zpřísnění podmínek pro přidělování hypotečních z logiky věci snižuje počet potenciálních kupujících. Realitnímu zprostředkování tedy nenahrávají. Je však potřeba říci, že tato zpřísnění mají za úkol jejich spotřebitele chránit. Někdy dokonce před sebou samými. Ochranu klientů před rizikem dluhové pasti tak považujeme za správnou. Naším úkolem je pak ve vymezeném právním rámci uspokojit klienty, kteří pravidla pro přidělení hypotečního úvěru splňují.

 

Co by si měli zájemci o franšízu uvědomit, v čem by měli mít jasno a nač se mohou, rozhodnou-li se pro partnerství s CENTURY 21, spolehnout?

Reality jsou vhodné pro ty, kteří touží po časově flexibilním podnikání s vysokým výdělkem. Uspět v něm však vyžaduje odpovídající nasazení. CENTURY 21 je o příbězích úspěšných lidí, kteří za podpory kredibility globální značky dokázali využít to, co náš koncept nabízí. Ať již know-how popsané v manuálech a školené v naší vzdělávací akademii nebo nástroje umožňující poskytovat služby na vysoké úrovni nebo právě členství v síti, jenž svou filozofií umožňuje všem jejím členům profitovat ze sdílení a spolupráce v ní.

 

CENTURY 21 se stala franšízou roku 2018…

Cílem franšízora jsou však především spokojení prosperující franšízanti a spokojení úspěšní makléři

Pokud Vás možnost spolupráce s CENTURY 21 zaujala, neváhejte a kontaktujte nás. Vaše dotazy rádi předáme zástupcům společnosti CENTURY 21.

 

Jméno

E-mail

Mobil (můžete uvést pro rychlejší komunikaci)

Franchisa

Doplňující informace