Své by o tom mohl vyprávět David McConnell, otec značky AVON, který dokázal přebudovat svůj nepříliš úspěšný podnikatelský plán podomního prodejce knih na prodej parfémů. Z tohoto počinu později vzešla dnes světoznámá značka kosmetiky s nesmírnými obraty – AVON. McConnell se ze svého prvotního podnikatelského neúspěchu nehroutil, ale hledal cestičky ke kýženému podnikatelskému úspěchu. Tento muž nejenže vybudoval úspěšnou nadnárodní společnost z absolutní nuly, ale také stál u zrodu nezávislosti (nejen) amerických žen, kterým dopomohl postavit se na vlastní nohy a zažít finanční nezávislost…

Touha žen být krásná je stará jako lidstvo samo. Již v pravěku se ženy svým způsobem krášlili. Postupem času se stal z ženské krásy skvělý obchodní artikl, jež nabízí na trhu řada výrobců a prodejců. Podívejme se proto na příběh muže, jenž svou pílí a vytrvalostí dobyl svět ženské krásy.

David McConnell – od podomního prodeje knih až ke kosmetice

David H. McConnell zakladatel značky AVON (zdroj: Wikipedie)

Přestože jeho cesta k úspěchu nebyla snadná, díky obchodnímu duchu a pohotové reakci na poptávku, stala se jeho značka kosmetiky symbolem ženské krásy!

Když se řekne jméno David McConnell, málokdo bude vědět, jaká světová značka kosmetiky se za tímto jménem skrývá. Každý, kdo však viděl film Střihoruký Edward, zajisté zná větu: „Avon je tady“, jíž hlavní představitelka v podání herečky Dianne Wiest ohlašovala zákaznicím svůj příchod.
Ani David McConnell se však nestal úspěšným podnikatelem přes noc. Po studiu se chtěl stát učitelem matematiky. Osud ho však zavál úplně jiným směrem a stal se obchodním cestujícím s knihami.

Jelikož mu však prodej knih moc nevynášel, rozhodl se změnit svou strategii prodeje. O tom, že udělal dobře, svědčí úspěch jeho značky AVON. Nemějme proto ze změn strach!

Ke knihám začal přidávat drobnou pozornost v podobě doma vyrobených parfémů. Po čase zjistil, že o jeho parfémy je větší zájem než o knihy, které prodával. V roce 1886 proto založil vlastní kosmetickou společnost s názvem California Parfume Company.

Jeho cílem bylo vyrobit zboží, které by si používáním získávalo další prodejce, a ti by jej dále šířili přímo k zákazníkovi.

Nejlepší zkušenost je ta vlastní
McConnel se své parfémy rozhodl propagovat netradičním způsobem. Vsadil na to, že zboží, které si zákazník vyzkouší sám a bude s ním spokojený, určitě doporučí dalším lidem. Hledal proto podnikavé lidi, kteří by jeho výrobek vyzkoušeli a pokud by byli přesvědčeni o jeho kvalitě, tak jej i nabízeli dál svým zákazníkům. Všichni noví zájemci, tak nejprve zaplatili poplatek 75 centů za box vzorků, jež je měl o kvalitě zboží přesvědčit.

Rozhodl se změnit způsob podomního prodeje, kdy jako obchodní cestující prodával své zboží od města k městu. Nechtěl prodejce, kteří by obsáhli velké teritorium, ale chtěl dosáhnout toho, aby zboží nabízeli v místě, které dobře znali a kde svým zákazníkům a jejich zvyklostem rozuměli.

Ženy ženám aneb nikdy nemějte předsudky o prodejcích svého zboží
Při výběru svých prodejců se rozhodl využít staré pravdy, že ženě rozumí nejlépe žena a zaměstnal svou první Avon Lady. V té době bylo podnikání u žen nepředstavitelné. David McConnell, se však přesto rozhodl vsadit na ženy, jako na prodejce svého zboží. Svým počinem se tak zasadil o finanční nezávislost mnoha amerických žen. Než zemřel, vybudoval prodejní síť s více než 30.000 prodejci a objem prodeje byl měřen v miliónech.

Na příběhu Davida McConnella a jeho úspěšné kosmetické značky AVON je zřejmé, že často nám život postaví do života překážky, které musíme překonat, abychom začali dělat věci jinak… K dosažení úspěchu pak mnohdy stačí změnit úhel pohledu nebo zvolit jiný přístup, než je běžné.

Zkuste se na své podnikání také podívat z jiného úhlu pohledu a postavte se k příští překážce jako k výzvě! A pokud ještě nepodnikáte, ale toužíte udělat ve svém profesním životě změnu směrem k samostatnosti, inspirujte se příběhy dalších podnikatelů v rubrice Franchisové systémy.

Inspirujte se příběhy franšízorů – podnikatelů, kteří jsou vlastníky franchisových konceptů, známých značek, které vlastnoručně vybudovali často od nuly a nyní provozují sítě poboček buďto ve vlastní režii za pomoci zaměstnanců nebo formou franšízového partnerství se samostatnými podnikateli, kteří jeho značku šíří dál.
A právě podnikání v roli franšízanta pro vás může být cestou pro snadnější start podnikání! Nechejte se inspirovat příběhy franšízantů – lidí, kteří začali podnikat pod známou značkou a práva k jejímu používání si pouze „pronajímají“. Franchisant prakticky samostatně podniká pod známou značkou, využívá jejího dobrého jména i zkušeností franšízora (zakladatele), který podnik léta budoval a cestu dobrých a špatných rozhodnutí si prošel sám a předává dál již vyzkoušený a ověřený model k dalšímu, bezpečnému podnikání. Franchisant se tak učí se od zkušeného partnera, podle daných pravidel může používat jeho známou obchodní značku a využívat tak mnoha výhod velké společnosti.

Chcete-li být informování o novým podnikatelských příležitostech ve franchisingu, přihlaste se k zasílání Newsletteru na Váš mail. Franchisingové novinky zasíláme cca 1x měsíčně zdarma, popřípadě o některých V.I.P. příležitostech informujeme naše věrné čtenáře s předstihem.

Touha žen být krásná je stará jako lidstvo samo. Již v pravěku se ženy svým způsobem krášlili. Postupem času se stal z ženské krásy skvělý obchodní artikl, jež nabízí na trhu řada výrobců a prodejců. Podívejme se proto na příběh muže, jenž svou pílí a vytrvalostí dobyl svět ženské krásy.

David McConnell – od podomního prodeje knih až ke kosmetice

Přestože jeho cesta k úspěchu nebyla snadná, díky obchodnímu duchu a pohotové reakci na poptávku, stala se jeho značka kosmetiky symbolem ženské krásy!

Když se řekne jméno David McConnell, málokdo bude vědět, jaká světová značka kosmetiky se za tímto jménem skrývá. Každý, kdo však viděl film Střihoruký Edward, zajisté zná větu: „Avon je tady“, jíž hlavní představitelka v podání herečky Dianne Wiest ohlašovala zákaznicím svůj příchod.
Ani David McConnell se však nestal úspěšným podnikatelem přes noc. Po studiu se chtěl stát učitelem matematiky. Osud ho však zavál úplně jiným směrem a stal se obchodním cestujícím s knihami.

Jelikož mu však prodej knih moc nevynášel, rozhodl se změnit svou strategii prodeje. O tom, že udělal dobře, svědčí úspěch jeho značky AVON. Nemějme proto ze změn strach!

Ke knihám začal přidávat drobnou pozornost v podobě doma vyrobených parfémů. Po čase zjistil, že o jeho parfémy je větší zájem než o knihy, které prodával. V roce 1886 proto založil vlastní kosmetickou společnost s názvem California Parfume Company.

Jeho cílem bylo vyrobit zboží, které by si používáním získávalo další prodejce, a ti by jej dále šířili přímo k zákazníkovi.

Nejlepší zkušenost je ta vlastní
McConnel se své parfémy rozhodl propagovat netradičním způsobem. Vsadil na to, že zboží, které si zákazník vyzkouší sám a bude s ním spokojený, určitě doporučí dalším lidem. Hledal proto podnikavé lidi, kteří by jeho výrobek vyzkoušeli a pokud by byli přesvědčeni o jeho kvalitě, tak jej i nabízeli dál svým zákazníkům. Všichni noví zájemci, tak nejprve zaplatili poplatek 75 centů za box vzorků, jež je měl o kvalitě zboží přesvědčit.

Rozhodl se změnit způsob podomního prodeje, kdy jako obchodní cestující prodával své zboží od města k městu. Nechtěl prodejce, kteří by obsáhli velké teritorium, ale chtěl dosáhnout toho, aby zboží nabízeli v místě, které dobře znali a kde svým zákazníkům a jejich zvyklostem rozuměli.

Ženy ženám aneb nikdy nemějte předsudky o prodejcích svého zboží
Při výběru svých prodejců se rozhodl využít staré pravdy, že ženě rozumí nejlépe žena a zaměstnal svou první Avon Lady. V té době bylo podnikání u žen nepředstavitelné. David McConnell, se však přesto rozhodl vsadit na ženy, jako na prodejce svého zboží. Svým počinem se tak zasadil o finanční nezávislost mnoha amerických žen. Než zemřel, vybudoval prodejní síť s více než 30.000 prodejci a objem prodeje byl měřen v miliónech.

Na příběhu Davida McConnella a jeho úspěšné kosmetické značky AVON je zřejmé, že často nám život postaví do života překážky, které musíme překonat, abychom začali dělat věci jinak… K dosažení úspěchu pak mnohdy stačí změnit úhel pohledu nebo zvolit jiný přístup, než je běžné.

Zkuste se na své podnikání také podívat z jiného úhlu pohledu a postavte se k příští překážce jako k výzvě! A pokud ještě nepodnikáte, ale toužíte udělat ve svém profesním životě změnu směrem k samostatnosti, inspirujte se příběhy dalších podnikatelů v rubrice Franchisové systémy.

Inspirujte se příběhy franšízorů – podnikatelů, kteří jsou vlastníky franchisových konceptů, známých značek, které vlastnoručně vybudovali často od nuly a nyní provozují sítě poboček buďto ve vlastní režii za pomoci zaměstnanců nebo formou franšízového partnerství se samostatnými podnikateli, kteří jeho značku šíří dál.
A právě podnikání v roli franšízanta pro vás může být cestou pro snadnější start podnikání! Nechejte se inspirovat příběhy franšízantů – lidí, kteří začali podnikat pod známou značkou a práva k jejímu používání si pouze „pronajímají“. Franchisant prakticky samostatně podniká pod známou značkou, využívá jejího dobrého jména i zkušeností franšízora (zakladatele), který podnik léta budoval a cestu dobrých a špatných rozhodnutí si prošel sám a předává dál již vyzkoušený a ověřený model k dalšímu, bezpečnému podnikání. Franchisant se tak učí se od zkušeného partnera, podle daných pravidel může používat jeho známou obchodní značku a využívat tak mnoha výhod velké společnosti.

Chcete-li být informování o novým podnikatelských příležitostech ve franchisingu, přihlaste se k zasílání Newsletteru na Váš mail. Franchisingové novinky zasíláme cca 1x měsíčně zdarma, popřípadě o některých V.I.P. příležitostech informujeme naše věrné čtenáře s předstihem.