Franchisový koncept orientovaný na interiérové dveře prvotřídní kvality čerpá z letité tradice mateřské společnosti – Solodoor a.s. Sušice. O filozofii franchisové značky, o nových vizích i místech, která jsou aktuálně v hledáčku pro otevření nových prodejen, s námi hovořil ředitel společnosti Solodoor Centrum Stanislav Malohlava.
„Franchisové prodejny Solodoor tvoří konkurenceschopnou prodejní síť se zajímavým sortimentem a lidmi, kteří poskytují svým klientům kvalitní servis a profesionální přístup,“ říká ředitel franchisy, jenž v čele konceptu stojí od loňského jara. Značce se pod jeho vedením daří naplňovat nejen cíle spojené s expanzí, ale i mnoho dalšího.
„V roce 2018 jsme otevřeli 2 nové pobočky a dvě máme těsně před otevřením. Plán je postaven na 6 poboček, ale můj osobní plán je do dvou let 15-20 prodejen v ČR a na Slovensku 8-10,“ doplňuje a prozrazuje i nejnovější plány a vize sítě.
„Hned na začátku nového roku 2019 chystáme otevření poboček v Olomouci, Hradci Králové, Českých Budějovicích a Karlových Varech, kde aktuálně hledáme partnery. Dále se chceme zaměřit na Jihlavu, Liberec, Ústí nad Labem, Prahu a další zajímavé lokality s potenciálem.“
Pane Malohlavo, představme si, že jsem zájemce o franchisové podnikání, proč bych měl chtít být právě franchisantem Solodooru? Proč bych si měl z mnoha podnikatelských příležitostí vybrat právě tuto?
Solodoor je velká, a na trhu známá firma, a každá značková prodejna je opravdovým centrem, kde franchisant obslouží široké spektrum klientů. Díky komplexní prezentaci vzorkových dveří a zárubní můžeme klientům nabídnout ten nejvhodnější typ, přímo jim jej předvést, nebo s ním na místě sestavit nejvhodnější kombinaci dveří, povrchů a kování, tak, aby byl klient maximálně spokojen.
Obrovskou výhodou je, že nový partner začíná rovnou pod značkou silného výrobce dveří a také pod jeho marketingem. Nejedná se tedy o stavbu podnikatelského konceptu na zelené louce, nemusí se sám probíjet vším, co je nutné pro start podnikání. Získává od nás funkční koncept, což je velkou úsporou jeho času i energie, kterou potom může rovnou vložit do podnikání se Solodooorem.
Nový franchisant je okamžitě prezentován na webu jako partner a klienti z daného regionu jsou tak směřování primárně na jeho prodejnu. Zde potom chceme, aby se klientovi dostalo jak poradenství při výběru vhodných dveří a příslušenství, tak i komplexního servisu spojeného se zaměřením, montáží a následným servisem v průběhu životnosti dveří.
Proč bych měl, jako obchodník s dveřmi, zastupovat pouze Solodoor a nemít v sortimentu i další značky?
Důvodů je hned několik:
Za prvé jsou to náklady na „showroom“ – náš franchisový partner získává od Solodooru výstavní vzorky s vysokou slevou, už tímto spoří sta tisíce. Franchisanti zastupují pouze značku Solodoor, my jim za to dáváme možnost mít „našlapaný showroom“ různými typy dveří, čímž zákazníkovi poskytnou minimálně stejně širokou možnost výběru, jako kdyby měl pod jednou střechou tři separátní dodavatele. Pro zákazníky je totiž důležité mít si z čeho vybírat.
Co vnímáme jako další velkou výhodu je, že díky jednomu dodavateli jsou znalosti prodejců mnohem hlubší, což následně ocení i klienti, kteří pak nakupují s důvěrou a profesionální servis rádi dál doporučují.
Franchisantům také poskytujeme marketingovou podporu. Jak plošnou, z níž těží jak jednotliví prodejci po celé republice, tak i na regionální úrovni, kde jim pomáháme také s lokálním marketingem jejich prodejny a jeho financováním.
V neposlední řadě musím zmínit ještě speciální nákupní ceny dveří a zárubní, které umožňují našim partnerům dosahovat zajímavých marží při jejich prodeji.
Solodoor Centrum navíc vyjednává centrálně, pro celou síť, podmínky pro prodej příslušenství ke dveřím (kování, kliky atd.) a dalšího doplňkového sortimentu, čímž získávají naši partneři zajímavé nákupní ceny těchto výrobků ihned od začátku naší spolupráce, a tím jim vzniká další zisk.
Zvažujete možnost stát se franchisantem ryze české franchisy s kvalitními interiérovými dveřmi?Chcete se zeptat na volné lokality nebo na konkrétní podmínky spolupráce?Obraťte se na zástupce konceptu Solodoor přes formulář v dolní části článku.
|
Co na spolupráci s franchisanty oceňujete nejvíce? Jak byste definoval Váš vztah s franchisanty?
Jako ředitel Solodoor Centra to cítím takto: my ve franchisantovi získáváme unikátního partnera, který se soustředí na prodej našeho sortimentu, a proto s ním mohu pracovat dlouhodobě, do hloubky a intenzivně, ladit s ním obchodní detaily, které mu pomůžou se prosazovat na trhu mezi konkurencí. Franchisant pak získává zvučné jméno renomované značky se všemi výhodami jmenovanými výše. U nás se jedná o dlouhodobou spolupráci, smlouva je podepisována na dobu minimálně pěti let. Na to se může franchisant spolehnout. Pokud se stanete partnerem Solodooru, a budete plnit požadované objemy prodejů, získáte jistotu dlouhodobé spolupráce na mnoho let, což je velká výhoda.
Jaké franchisové partnery byste od spolupráce s Vámi chtěl odradit?
No spíše bych popsal, koho rádi uvítáme (smích). Chceme do sítě franchisanty, kteří dokáží zákazníkovi poradit s výběrem nejvhodnějších dveří s ohledem na jejich požadavky, získat si jej vstřícným přístupem, svými znalostmi, profesionalitou a také výborným servisem. Tato cesta se vždy dlouhodobě vyplácí.
Jak vypadá cílová skupina klientů, zákazníků?
Naše prodejna Solodoor je místem, kde jsme schopni obsloužit komplexní spektrum klientů, od firem, malých živnostníků, jednotlivých stavebníků rodinných domů, bytů, až po lidi plánujících rekonstrukci svého bydlení. Centrum Solodoor se stává cílovou stanicí všech, kteří požadují, kvalitu, servis a možnost širokého výběru na jednom místě.
Jaký je profil Vašeho vysněného franchisanta?
- Naprosto ideální je člověk, který v minulosti prodával, anebo ještě stále prodává dveře Solodoor. Jako příklad bych použil našeho partnera ve Zlíně. Tento člověk vlastní firmu, která prodává bytové doplňky, podlahy, bytový textil a také prodává dveře Solodoor. S naší značkou spolupracuje již mnoho let a franchisovou prodejnu se rozhodl zřídit jako další stupeň rozvoje svého podnikání. Toto je podle mne ideální partner. Podniká, má kapitál, práce jej baví, má kolem sebe kvalitní kolegy a již se značkou spolupracoval. Ale není to podmínkou…
- Máme také zkušenosti s lidmi, kteří nikdy nepodnikali. Rozhodli se v určitém věku osamostatnit. V takovém případě si franchisant zakládá firmu, která řeší pouze franchisu Solodoor. Ideální člověk je ten, který se věnuje byznysu osobně. Je na prodejně, sám prodává zboží a na prodejně je každý den. Pokud nový franchisant není z oboru, provádíme základní zaškolení ve znalosti zboží a také jak pracovat s konfigurátorem. Co jej však naučit nemůžeme jsou obchodní dovednosti. Potřebujeme, aby naši franchisanti měli obchodního ducha, aby uměli komunikovat se zákazníky, aby jim uměli vysvětlit důvody, proč volit do určitých prostor určité dveře atd. Pokud tedy vidíme chuť, snahu a počáteční kapitál, dokážeme z franchisanta v začátcích vytvořit kvalitního prodejce.
- Solodoor je také investiční příležitostí pro již zaběhlou firmu z oboru. V Severomoravském regionu právě připravujeme otevření franchisy Solodoor, za kterou stojí silná společnost s dlouholetou tradicí ve stavebnictví. Rozhodli se pořídit si franchisu Solodoor jako jednu ze svých investičních divizí.