Subway®, světově uznávaný lídr v oblasti rychlého občerstvení, se prezentuje novým designem. Chystá otevření dalších poboček v České republice i na Slovensku!
.
Co Vám Subway jako podnikatelský partner může nabídnout?
Úspěch fast foodové sítě Subway® na mnoha trzích světa tkví zejména v ochotě vyjít vstříc individuálním chutím každého zákazníka. Připravují jedinečné sendviče dle konkrétního přání zákazníka, z čerstvě upečeného chleba, který kyne a peče se na prodejně několikrát denně, přímo před očima strávníků.
.
Za úspěchem sítě Subway® stojí z manažerského pohledu nejen individuální přístup k zákazníkovi, ale také do detailu propracovaný, pro-franšízantsky orientovaný, podnikatelský model založený na jednoduchosti provozu a dobře vyškoleném všestranném personálu.
Irena Očková, mluvčí fast foodu Subway® pro Českou republiku, nám dala nahlédnout pod pokličku franšízového podnikání s tímto konceptem. Přiblížila nám podnikatelskou filozofii, která je pro franšízanty podstatná: „Úspěch z pohledu franšízanta provozujícího pobočku Subway® stojí především na jednoduchosti provozu. Na provozovně se „pouze“ peče čerstvý chleba a udržuje optimální stav stále čerstvé zeleniny. Další přísady jsou kvalitně zamražené.“ Takže hlavním zařízením, které bude nový franšízant do začátku potřebovat, je především pekárna, chladící box a velký mrazák. Zboží se zpravidla objednává jedenkrát či dvakrát týdně, podle potřeb.
Nároky na prostor provozovny Subway® díky tomu nejsou velké – v přední části provozovny bývá obslužný pult, v zadní části se připravuje hlavně čerstvá zelenina, ostatní se odehrává přímo před očima zákazníka. Díky tomu se dá nová provozovna vybudovat na relativně malém prostoru s předpokladem adekvátně nízkého nájemného.
Letošní novinkou sítě je redesign poboček, který navazuje na loňskou změnu loga
Svou novou podobou chce Subway® poukázat na čerstvost – a to v podobě vystavení čerstvé zeleniny, což by mělo vnést do provozoven větší transparentnost, a také svěžími, jasnějšími barvami v interiéru, lepším osvětlením i elegantnějším nábytkem.
Nový design poboček Subway® zavádí postupně, všechny nově otevřené restaurace již budou v tzv. Fresh Forward designu. Po Kanadě, USA a Velké Británii se restaurace v novém designu postupně objevují ve všech evropských zemích. V brzké době se dostane i do České republiky – první pobočku v novém kabátě chystají otevřít do prázdnin v Praze.
A jak budou probíhat změny stávajících poboček v praxi? Podle Ireny Očkové zavedení nového designu do fungujících restaurací závisí na konkrétní franšízové smlouvě, kterou mají partneři podepsánu: „Design restaurací je ovlivněn i tím, jak naše franšíza funguje – každá restaurace je vlastněna individuálním franšízantem – a remodel se tedy bude vázat na původní datum povinného remodelu dle smlouvy, na finanční možnosti franšízanta a celkový stav provozovny. Změna tak nebude agresivní, ale pozvolná a zdravá.“
Že Subway® drží krok s dobou a technologickým pokrokem, je zřejmé z další plánované novinky, kterou je zavedení samoobslužných pokladen, kiosků, na kterých lze objednané zboží platit přes Apple i Samsung Pay. Kiosky jsou zatím k dispozici pouze v restauracích „za mořem“, jejich rozšíření do Evropy je ale dalším plánovaným krokem fast foodové sítě.
Co se týká efektivity práce, je filozofie Subway® opět jasně pro-franšízantská!
Využívání lidských zdrojů v restauracích Subway® je vymyšleno velmi efektivně – nevyžadují na každou činnost zvláštního zaměstnance, nýbrž školí pracovníky „na univerzálnost“ tak, aby zvládali vše od přípravy, přes obsluhu, až po úklid provozovny.
„Ačkoli říkáme našim franšízantům, že každý zaměstnanec by měl umět vše, je samozřejmě potřeba mít v týmu i speciálně vyškolené zaměstnance na určité pozice. Například Store manažera, který řeší objednávky nebo odpovědného vedoucího, který řídí noční směny,“ vysvětluje Irena Očková personální (ne)náročnost prodejen.
Podle mluvčí franšízové sítě je základní potřebou každé pobočky, aby byl zákazník obsloužen včas a dostal kvalitní produkt. Od toho se odvíjí počet zaměstnanců na jednotlivých pobočkách. Průměrný počet zaměstnanců na jednu provozovnu se pohybuje kolem 10. Do tohoto počtu jsou zahrnuti i brigádníci, kteří pracují na částečný úvazek. Konkrétní počet zaměstnanců je vždy řešen s každým franšízantem individuálně, podle potřeb pobočky. Nároky se odvíjí od velikostí restaurace, návštěvnosti i otvírací doby (je-li provoz non-stop, počet zaměstnanců i jejich využití se musí uzpůsobit nočnímu provozu).
Chcete se stát součástí světového řetězce s rychlým občerstvením?
Subway® poskytuje zajímavé pracovní příležitosti, ale i možnost otevřít si vlastní pobočku ve Vašem městě!
Pomohou Vám nejen při startu podnikání…
Řetězec se průběžně se stará o chod poboček, vzdělávání a profesní růst Váš i Vašeho personálu…
Standardní podporu spojenou s chodem poboček franšízor zajišťuje prostřednictvím konzultanta, který navštěvuje provozovnu každý měsíc a hodnotí její provoz. Ten také zajišťuje běžná provozní školení personálu na provozovně týkající se například zákaznického přístupu nebo pečení chleba. Může však provádět také odborná školení personálu – například školení zaměstnanců na lokální marketing a jiné oblasti, o které si franšízant požádá.
Vzdělávání je pro zaměstnance i franšízanty Subway® velkou devízou, franšízor doslova dopřává vzdělání chtivým jedincům: „Chceme, aby naši franšízanti chtěli od systému více vzdělání jak pro sebe, tak pro své zaměstnance a nespokojili se s málem. Není to pak jenom o tvoření sendvičů, ale každý franšízant a jeho zaměstnanci se mohou vzdělávat i za limit své pracovní náplně,“ dodává Irena Očková k velkorysému systému vzdělávání v Subway®.
Takže se v rámci systému Subway® mohou vzdělávat zaměstnanci také samostatně, nad rámec svých povinností?
Každému zaměstnanci je po zaregistrování do systému přirazen kód, s nímž se pak o své vzdělávání může starat sám. Zaměstnanec pak může v rámci University of SUBWAY® absolvovat různé specializované kurzy, zdokonalovat v obecných vědomostech, ale může se zúčastňovat například i manažerských kurzů…
Neplynou z toho pro franšízanta vícenáklady? Kolik jej může takové vzdělávání zaměstnanců stát?
Školení je pro franšízanty Subway® a jejich zaměstnance samozřejmou součástí franšízového balíčku – ať už základní, nebo rozsáhlejší – neobnáší nikdy vícenáklady. Franšízanti jej dostanou jako součást balíčku, za který platí vstupní franšízový poplatek výši 7 500 EUR a následně poplatek ve výši 8 % z čistého zisku.
Vědomosti a znalosti, které v rámci vzdělávacího systému Subway® franšízant či jeho zaměstnanci získají, se vrátí nejen v podobě profesního růstu, ale také ve spokojenosti zákazníků!
A spokojený zákazník je přece dobrou vizitkou a cílem každého podnikatele…
Máte chuť se pustit do podnikání s mezinárodně silnou značkou v gastronomii?
3. dubna byla otevřena nová restaurace Subway® ve Zlíně.
Do prázdnin budou ještě otevřeny nové pobočky na Hlavním nádraží v Praze a v Říčanech, díky které se chce Subway otevřít okolí Prahy…
Také na Slovensku má Subway® pro letošní rok ještě velké plány: další pobočky v Bratislavě a Košicích a přibudou nová města – Trenčín a Martin.
A další expanzi do větších měst u nás i na Slovensku ještě plánují!
Možná příležitost otevřít si restauraci Subway® čeká právě na Vás!
Máte další otázky?
Chcete znát podmínky pro otevření franšízové restaurace Subway® ve vašem městě?
Pište, ptejte se, neostýchejte se 🙂