Trénování s metodou EMS je v České a Slovenské republice na vzestupu a stává se stále populárnější mezi širokou cílovou skupinou klientů. Klient má na každý trénink osobního trenéra a velmi efektivní technologii EMS, díky které stráví tréninkem mnohem méně času než v běžném fitness centru a výsledky se dostaví rychleji.
Do České republiky se metoda EMS dostala v roce 2013 díky fitness BodyBody, které má s touto metodou nejdelší zkušenosti a má také nejvíce poboček v České republice
Koncept BodyBody aktuálně provozuje 11 fitness studií v České republice. V roce 2016 byla otevřena čtyři nová studia. BodyBody by chtělo také vstoupit na slovenský trh, pro který momentálně hledá master franchisanta.
V hledáčku míst kromě Slovenské republiky, kam chce s franchisingem BodyBody expandovat, naleznete například dosud neobsazené části města Praha, Mladá Boleslav, Hradec Králové, Pardubice nebo Zlín
Fitness BodyBody vítá zájemce i z menších měst, kde lze otevřít nejmenší verzi studia o rozloze alespoň 60m2 s jedním EMS přístrojem
Podnikatelský koncept mikrostudia (od 60m2) znamená mnohem menší vstupní investice než u běžných fitness center. Celosvětově jsou to právě mikrostudia a úzce zaměřená fitness centra, která jsou aktuálně na vzestupu.
A jakou největší přidanou hodnotu nabízí fitness koncept BodyBody svým klientům oproti jiným fitness centrům?
Z pohledu klienta je největší konkurenční výhodou BodyBody, oproti běžným fitness centrům, nejen nabídka tréninku 21. století, tj. efektivního procvičení 90% svalů během pouhých 20 minut díky metodě EMS, ale je to především fakt, že se do fitness BodyBody chodí bez tašky na cvičení. Klient s sebou nemusí nic nosit, neboť v BodyBody obdrží vše v ceně, a to i včetně zapůjčení tréninkového oblečení nebo nápojů před a po tréninku. A to vše ve velmi příjemném privátním prostředí s osobním přístupem. |
Oblibu EMS fitness studií potvrdila studie provedená v Německu. Fitness BodyBody má z tohoto pohledu klientsky nadprůměrná studia…
Dle nedávné studie, která byla provedena ke konci roku 2015 a do které bylo zahrnuto 1 500 EMS fitness studií v Německu, mají EMS studia u našich sousedů v průměru 93 klientů na jedno studio. „V porovnání s Německem jsou všechna naše BodyBody studia z tohoto pohledu nadprůměrná. V průměru mívají naše zaběhnutá studia kolem 150 klientů, přičemž naše nejlepší studia mají až 200 klientů,“ říká k oblibě EMS studií v České republice paní Ivana Aquin, jednatelka společnosti BodyBody.
Fitness studia BodyBody se konkurence neobávají, naopak je konkurenční boj posouvá dopředu
Vzhledem k potenciálu tohoto businessu se objevila i konkurence, která vytváří větší tlak na poskytování kvalitních služeb, vynikající osobní přístup a hezky zařízená studia. Podle Ivany Aquin je to pro ně hnací silou: „Poskytování kvalitních služeb, nadstandardní osobní přístup – toto všechno jsou věci, na kterých si zakládáme a v čem se mimo jiné lišíme od konkurence. Neustále se také snažíme zlepšovat naše služby a poskytovat klientům něco navíc.“
Díky novým technologiím se snižují vstupní náklady pro provozovatele studií a navíc, vzhledem k nižším cenám za trénink, se otevírají dveře pro širší cílovou skupinu zákazníků!V Praze v Holešovicích tak byly v nově otevřeném studiu BodyBody zařazeny skupinové tréninky, které lze provozovat díky nejnovější bezdrátové EMS technologii od značky XBody až pro 6 osob, a to pouze s jedním přístrojem (dosud bylo možné s jedním přístrojem trénovat jen jednoho klienta). |
Fitness BodyBody cílí mimo jiné i na osoby, které dosud netrénovaly, neboť běžné fitness jim nic neříká. „Obzvláště je pak potěšující, když náš koncept a technologie EMS přivede k trénování nové osoby, které díky nám začnou vyhledávat i jiné sporty.“ Na přidanou hodnotou „ozdravování společnosti“ díky konceptu BodyBody je Ivana Aquin pyšná: „Česká komora fitness odhaduje, že v Čechách aktivně navštěvuje fitness zařízení pouhých 5% populace. Každý „nově se hýbající“ jedinec je proto pro nás velkou radostí. Dle poslední studie Eurobarometru o sportu a fyzické aktivitě z roku 2014 je totiž právě čas nejčastějším důvodem, proč lidé nesportují pravidelněji. V Čechách jako tento důvod označil dokonce každý druhý respondent.“
Při propagaci značky využívá fitness BodyBody toho, že cvičení metodou EMS je v oblibě také u známých osobností
„Spolupráce s ambasadory a odbornými poradci se nám jistě vyplatila. Podpořilo to naši značku, dalo věrohodnost metodě jako takové a zaujalo to další potenciální klienty. Jde nám především o aktivní spolupráci s celebritami a jsme rádi, že si naši metodu trénování oblíbili i osobnosti jako sportovec David Svoboda, zpěvačka Marta Jandová, herečka Andrea Kerestešová, moderátorka Zorka Hejdová, fyzioterapeut Dr. Peroutka z Malvazinek a další,“ vysvětluje marketingovou strategii konceptu jeho spoluzakladatelka a jednatelka, Ivana Aquin.
Fitness franchisa BodyBody chce spolu se svými partnery i nadále budovat silnou franchisovou síť, která bude mít dobré jméno a bude založena na kvalitních službách a osobním přístupu ke klientovi
Výhoda pro podnikání s fitness konceptem BodyBody spočívá v silné značce, marketingové podpoře a také ve spolupráci s řadou zajímavých osobností a celebrit, které značce přidávají na prestiži. Svým franchisantům nabízí fitness franchisa BodyBody kompletní podporu od A do Z včetně zaběhnutých procesů a technické podpory, která jim pomáhá získávat nové klienty a napomáhá k tomu, aby byli franchisanti úspěšní hned od začátku.
Ideálním partnerem pro franchising koncept BodyBody je především ten, kdo se o studio chce sám starat a osobně se podílet na jeho řízení
První rok provozu by měl majitel studiu věnovat alespoň 40% svého času, měl by mít kladný vztah ke sportu, být komunikativní, ambiciózní, mít rád práci s lidmi a měl by být schopný řídit a motivovat malý tým trenérů. Ideální je, má-li i zkušenosti s marketingem a prodejem, ale v těchto oblastech vám BodyBody hodně pomůže.
Jednoduše řečeno franchisa BodyBody hledá partnery, které bude práce ve fitness naplňovat a bude je bavit, protože jsou sami sobě svými pány a také proto, že pomáhají ostatním cítit se dobře, být fit a zdraví…
Stejně jako v jakékoliv jiné franchise, má i BodyBody pobočky, kterým se daří výborně a pobočky, kterým se daří o něco méně
Paní Aquin k expanzi fitness BodyBody dodává: „Každý rok mají nově otvírané pobočky rychlejší start než pobočky, které se otvírali před rokem, a to nás velmi těší. Mnohdy jsou již během prvních tří měsíců po otevření nad provozními náklady, což považuji za skvělý start nového podnikání.“
Slečna Veronika Englmairová letos oslavila rok svého podnikání s fitness franchisou BodyBody
Veronika Englmairová se k franchisingu a podnikání s BodyBody dostala díky náhodě a především díky své mamince
Vůbec neuvažovala o tom, že by podnikala – ani s franchisou, ani samostatně. Ale začít podnikat s franchisou byla pro ni, jako pro člověka bez podnikatelských zkušeností, nejjednodušší možnost jak vstoupit do světa businessu.
Od ukončení školy pracovala Veronika střídavě v automobilovém průmyslu a v telekomunikacích. Většinu času trávila mimo Českou republiku.
Veroniky maminku zaujal produkt BodyBody FATBurner, na který narazila v časopise při návštěvě kadeřníka. Následně zjistila, že se tento spalovač tuků dá koupit jen v BodyBody studiích a začala zjišťovat, co to vlastně je BodyBody studio. Při brouzdání po webových stránkách zjistila, že fitness BodyBody nabízí možnost franchisy.
Možnost franchisingu ji zaujala a bez váhání Veronice zavolala, že je čas vrátit se konečně domů a rozjet vlastní podnikání
Definitivní rozhodnutí, zda opustit zajímavou pracovní pozici v zahraničí a jít do rizika podnikání nebylo vůbec jednoduché, ale podpora zkušeného franchisora v podobě vypracovaného business plánu, výběru osvědčených dodavatelů a kompletního seznamu jednotlivých kroků potřebných k rozjetí úspěšného businessu, Veroniku nakonec ujistila, že je to krok správným směrem.
Zeptali jsme se Veroniky, co ji na konceptu fitness Body Body nejvíce zaujalo, jaké byly její podnikatelské začátky a co jí rok s franchisou dal a co naopak vzal.
Co Vás zaujalo právě na fitness BodyBody?
Na konceptu fitness BodyBody mě zaujala především komplexnost nabízené služby. V době, kdy jsem se dozvěděla o BodyBody, jsem byla v podobné situaci jako většina mých současných klientů – hodně práce, málo volného času, bolesti zad a hlavy a touha po zdravějším životním stylu.
Přišlo mi absolutně geniální, že během 20-ti minut mohu procvičit až 90% svalové hmoty, a to stejně intenzivně, jako kdybych cvičila 2 hodiny ve fitness. A ještě si sebou ani nemusím nic přinést, protože ve studiu vše dostanu!
Co Vám podnikání s franchisou BodyBody dalo a co naopak vzalo?
Podnikání s franchisou fitness BodyBody mi dalo především spoustu nových zkušeností v pro mě zcela nových oborech – fitness a výživa. A tím nejcennějším, co jsem získala, je svoboda, radost z každodenní práce s lidmi a možnost podílet se na zlepšování kvality jejich života. Nejsem si vědoma ničeho, co by mi podnikání s BodyBody vzalo.
Investice se mi zatím nevrátila, studio je v provozu teprve první rok. Moje studio v Plzni je větší velikosti se dvěma tréninkovými sály, u kterého je návratnost delší a očekávám ji do 3-4 let od otevření studia.
V jaké oblasti jste pomoc franchisora pocítila asi nejvíce? Co myslíte, že byste bez opory silného partnera v zádech jen tak snadno nezvládla?
Budování image a silné značky je bezpochyby největší výhodou spolupráce. Studio jsem otevřela v polovině dubna 2016 a do konce května jsem realizovala přes 150 zkušebních tréninků. V zisku jsem byla hned od druhého měsíce provozu, což přisuzuji především silné značce, propracovanému konceptu a marketingové strategii značky BodyBody. Samozřejmě bylo také velmi důležité, že jsem se studiu v prvních měsících provozu než se vše zaběhlo věnovala naplno.
Zažila jste za ten rok podnikání také někdy okamžiky, kdy se vám nedařilo nebo byly někdy podnikatelské podmínky tvz. proti vám?
Krušné chvíle jsme zažívala při hledání vhodných prostor a budování studia. Náklady na rekonstrukci vybraných prostor byly vyšší, než jsem očekávala a termíny dokončování jednotlivých prací se prodlužovaly. Nakonec vše dobře dopadlo.
Pokud byste se měla rozhodnout podruhé, dala byste se znovu na podnikání s franchisou ve fitness? A byla by to značka BodyBody? Co byste udělala jinak?
Ano, rozhodla bych se stejně! Pár věcí bych určitě udělala jinak, ale spíše se jedná o drobnosti. Nejzásadnější změny bych nejspíš udělala při výběru dodavatelů stavebních prací. Ale BodyBody bych neměnila.
Komu byste podnikání s BodyBody, franchisovým partnerem pro provozování profesionálního fitness, doporučila? Měl by mít zájemce o franchisu BodyBody zkušenosti z oboru?
Začít může každý, zkušenosti v oboru jsou výhodou, ale nejsou nutné. Já jsem si například před zahájením spolupráce udělala trenérskou licenci, abych rozuměla práci svých zaměstnanců.
Na co se má potenciální zájemce o tuto franchisu připravit?
Těžko říct, na co by se měl potenciální zájemce připravit. V každém městě je vývoj vždy trochu rozdílný. To co platí pro Plzeň, neplatí pro Prahu, co funguje v Praze, nemusí fungovat v Plzni, atd. Nejdůležitější je pečlivě vybrat lokalitu pro studio a vrhnout se do všeho s patřičným nadšením. 🙂
Pokud i vás někdo nebo něco nabádá, a je jedno, jestli je to maminka nebo vnitřní hlas, ať začnete podnikat, nebojte se a začnete! Vězte, že s podporou silného franchisora to snadno zvládnete!
Fitness BodyBody vám nabízí ověřenou značku a metodu EMS!
Od vás pak očekává pouze zapálení do podnikání a kladný vztah ke sportu!
S franchisou BodyBody na podnikání nebudete sami!
Zkuste to třeba pro snadnější start s mikrostudiem!
Další články o fitness BodyBody jsou pro vás k dispozici zde.
V případě zájmu o bližší informace, vyplňte, prosím, kontaktní formulář a my se vám brzy ozveme:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Chcete být zařazeni do REGISTRU KANDIDÁTŮ – zájemců o podnikání formou franšízingu a chcete být podrobněji informováni o franšízách i konkrétních nabídkách? Registrujte se zde a my Vás budeme dle Vašich požadavků informovat o tom, jaké jsou aktuální podnikatelské příležitosti ve franšízingu – která franšíza v ČR hledá partnera pro dlouhodobou spolupráci dle Vašich požadavků.
Sledujte náš KATALOG franšíz, kde je aktuální nabídka franšíz a kde naleznete odpovědi na otázky ohledně konkrétních franšízignových konceptů. Pokud Vás budou zajímat další podrobnosti, nebo Vás zaujme konkrétní franšíza a měli byste zájem o schůzku se zástupcem dané franšízy, NEVÁHEJTE NÁS KDYKOLIV KONTAKTOVAT, JSME TADY PRO VÁS!