Důkazem toho, že jde skutečně o silnou značku a koncept, se kterým jen tak něco neotřese, je fakt, že se s omezeními posledních pár měsíců vypořádali s grácií. Do karet konceptu s mobilními prodejnami kávy naopak nahrával fakt, že dát si kvalitní kávu bylo v kamenných restauracích určitou dobu nemožné, a tak mnozí lidé zakusili neodolatelnou chuť kávových specialit na stánku KofiKofi… a stali se jejich stálými zákazníky.

Jak se ukázalo, tento typ prodeje může být i v náročných časech dobrou příležitostí. A KofiKofi jde svým potenciálním franchisantům ještě naproti. Rozhodli se učinit vstřícný krok a v nesnadné ekonomické situaci představují novým zájemcům o podnikání možnost splnit si podnikatelské sny s minimálními náklady.

Společnost KofiKofi totiž přichází na trh s „odlehčenou variantou franchisy“, která vám umožní být nezávislým se slušným příjmem a mít v zádech spolehlivého partnera s takřka desetiletými zkušenostmi a zásadním know-how, které vám pomůže v začátcích i v případných nesnázích.

Chce to ale samozřejmě mít vášeň pro kávu, chuť se někam posouvat a milovat lidi :-). Mottem značky KofiKofi je totiž „Káva s úsměvem“. A právě týmový duch a nadšení jsou základní ingredience, které jsou od začátku vštěpovány všem franchisantům i zaměstnancům. Snahou konceptu KofiKofi je připravovat nejlepší kávu na ulici se stabilní kvalitou.

 

Značka KofiKofi odstartovala svou kávou provoněnou cestu před 9 lety. O tom, jak vůbec vzniknul nápad nabízet kvalitní kávu na mobilních stáncích zvaných „KofiTruck,“ jsme si povídali s jednatelem společnosti, Jiřím Koukalem, který nám poodkryl nejen historii značky, její vývoj, ale také plány do budoucna. 

 

Jak to tedy všechno vzniklo?

Majitelé, dnes nejrozšířenějšího konceptu s „pouliční kávou,“ na svých cestách poznávali řadu nových věcí, a právě při cestování vznikla i myšlenka vybudovat „KofiTruck“ i v českých podmínkách. Primární ambicí majitelů bylo dostat kvalitní kávu do ulic Brna, kde žádný takový koncept zatím nebyl. Nota bene s nápadem a duchem… A tak vzniknul první KofiTruck v Brně, kde se setkali s úspěchem. A věřili, že pokud byl první „KofiTruck“ úspěšný, tak brzo vyjedou i další, které budou šířit vůni kvalitní kávy po celém Brně. A postupem času se tak skutečně stalo.

 

S prvními zkušenostmi a reakcemi zákazníků se začala velice rychle budovat a rozvíjet síť…

Díky podnikatelským zkušenostem majitelů a nadšení prvních zaměstnanců, byl tah na bránu správný a nadšení obrovské. Začátky však nebyly vždy úplně jednoduché. Nebylo, kde se učit, zejména v oblasti logistiky, systému prodeje, servisu a oprav. Majitelé proto museli postupně vybudovat kvalitní systém a kompletní know-how.

S rostoucí sítí se začali objevovat zájemci o tento systém podnikání z jiných měst a majitelé konceptu si uvědomili relativně zřejmou věc, a to, že na dálku lze tento typ podnikání a služby velice těžce hlídat, kontrolovat a rozvíjet. Proto před třemi lety přistoupili k franchisingu – systému, kdy poskytli kompletní know-how, brand, a prakticky hotový ucelený podnikatelský koncept jinému samostatnému podnikateli, který má provoz své pobočky v jiném městě plně ve své režii a za provoz již odpovídá sám. Samozřejmě s plnou podporou centrály nejen v počátku podnikání, ale i v jeho průběhu.

To, že všechno chce svůj čas a není všechno jen růžové, připouští i sám Jiří Koukal, který popisuje důvody i prvopočátky budování jejich franchisové sítě a ukazuje, že i dílčí neúspěchy mohou vést k úspěšnému cíli: „Podnikání bez franchisy na dálku jsme si vyzkoušeli v Olomouci, kde jsme měli pobočku asi půl roku. Ale díky neznalosti prostředí a vztahů jsme byli nuceni pobočku zavřít. Paradoxně ne kvůli ekonomickým faktorům, ale právě naopak. Dařilo se nám, ale místní kavárenská lobby nám nebyla nakloněna. Byla to však dobrá zkušenost, která rozvinula jinou myšlenku – nechat toto prostředí místním lidem, kteří jsou ve svém městě vnímáni jinak.“ Prvního franchisanta získala společnost KofiKofi již před několika roky, ale partner se ukázal jako nespolehlivý. Majitelé tenkrát navíc neměli zkušenosti, které by byly pro vedení franchisové sítě potřeba. Svého cíle vybudovat franchisovou síť se však nevzdali, a jakmile potřebné zkušenosti získali, šli do toho znovu a nyní už úspěšně…

Před třemi lety podepsal koncept KofiKofi smlouvu s prvním partnerem, rok poté s dalším. Oba aktuálně každý z nich provozuje dva oblíbené „KofiTrucky“ ve Znojmě a Plzni. Díky konceptu KofiKofi si můžete vychutnat delikátní kávu v celkem 19 KofiTruck stáncích na různých místech České republiky. Chcete se také postavit na vlastní nohy a provozovat pojízdnou kavárnu s duší? Vybrat si můžete ze dvou typů spolupráce podle vašich aktuálních možností…

Jaké franchisanty pro své „KofiTrucky“ společnost KofiKofi hledá? Měl by mít franchisant nějaké specifické dovednosti či vlastnosti?

„Franchisant by měl být pokorný, učenlivý, měl by mít rád lidi, a především musí mít rád kávu, bez toho se neobejde – protože cokoliv, co děláte se zapálením a láskou, je na první pohled znát. Také by měl mít dobrou znalost lokality, ve které se chystá působit. Ideálně by měl na stánku pracovat osobně a mít snahu vytěžit z nabízené zkušenosti maximum. Pokud bude trpělivý, zodpovědný a pečlivý, úspěch bude mít zaručen.“

 

Pokud chcete mít svůj „KofiTruck“, nemusíte být specialista na kávu, musíte mít velkou chuť na sobě pracovat, ale nebudete v tom sami…

Každý franchisant totiž získá nadstandardní pomoc a podporu nejen v počátku (kde to samozřejmě ocení nejvíce), ale také po dobu celé spolupráce. V KofiKofi svého franchisanta v podstatě „vedou za ruku“ jako malé dítě a pustí ho, až začne „samo bezpečně chodit“.

„Franchisou může zájemce přeskočit velkou spoustu potíží, pokusů-omylů, legislativních a obchodních přešlapů a může být v řadě oblastí efektivnější (odpisy, receptury, dodavatelé, záruky, krádeže, nabídky atd.). Franchisanti získají informace v manuálech, které zahrnují všechny klíčové činnosti včetně postupů a fotek, formulářů, smluv nebo směrnic,“ vysvětluje Jiří Koukal výhody spolupráce s franchisou KofiKofi.

Do jakých lokalit se koncept KofiKofi chystá expandovat?

Aktuální strategie konceptu KofiKofi se zaměřuje zejména na Prahu. Je to především ze dvou důvodů. Prvním důvodem je potřebné zázemí společnosti v Praze, kde jsou franchisantům v případě potřeba doslova nadosah. Franchisor má možnost zájemci o franchisu ukázat fungování „KofiTrucku“ a může mu poskytnout okamžitou pomoc v rámci provozu. Také logistika i školení jsou jednodušší.

Druhým důvodem jsou pak finanční i lidské zdroje pro komunikaci s franchisanty. Cílem společnosti není mít kvantitu na úkor kvality, tím by mohla utrpět celá síť i značka. Franchisor chce být franchisantům vždy po ruce, a to je na velkou vzdálenost náročněji realizovatelné, nikoliv však nemožné – zájemci z jiných lokalit nejsou vyloučeni, jen je třeba počítat s tím, že případná pomoc nebude tolik po ruce. „Mimopražské KofiTrucky budeme vyhodnocovat dle individuálních požadavků,“ doplňuje Jiří Koukal.

 

Láká vás otevřít si vlastní originální KofiTruck? Neotálejte, do konce roku má franchisa KofiKofi v plánu otevřít jen dvě provozovny!

Množství nových franchisantů do konce roku je již omezeno na dva, maximálně tři. Důvodem jsou kapacitní možnosti – jednotlivé KofiTrucky totiž společnost vyrábí na míru každého franchisanta, podle jeho potřeb i zacílení (zda se bude jednat o in-door či out-door variantu). Do konce roku je podle Jiřího Koukala možné pro nové franchisanty zprovoznit dva, maximálně tři KofiTrucky.

 

S KofiKofi získáte nejen zázemí silné značky, možnost postavit se na vlastní nohy a slušně přitom vydělávat, ale především vám dá příležitost dělat lidem ve vašem okolí svět příjemnějším…

Pokud vás možnost otevření „KofiTrucku“ zaujala, neváhejte a kontaktujte nás.

Vaše dotazy ohledně volných lokalit v Praze, případně i v jiných městech, předáme zástupcům společnosti, kteří se s vámi co nejdříve spojí.

Jméno

E-mail

Mobil (můžete uvést pro rychlejší komunikaci)

Franchisa

Doplňující informace