Mr. KEBAB, slovenská fast food franchisa, má od loňského podzimu v Česku nové master-franchisanty. Ti mají jasné plány.

Slovenskou síť rychlého občerstvení si pánové Ondřej Šlechta a Petr Kutík pro své master-franchisové podnikání vybrali kvůli blízkosti mentální, obchodní, etické i zákaznické Díky tomu, že jsou si sousední trhy velmi podobné, nemuseli v konceptu činit žádné zásadní změny. Momentálně, v první vlně, rozjíždějí dvě vlastní pobočky, následovat budou ty franchisové. V letošním roce jich však plánují otevřít jen pár.

 Franšíza Mr Kebab provozovna

Lety prověřený koncept Mr. KEBAB, šance pro zhodnocení investic

Novým franchisantům chtějí čeští „masteři“ nabídnout smysluplný koncept prověřený deseti lety fungování na Slovensku, záruku obchodního úspěchu a možnost stát se součástí skupiny, kde budou mít franchisanti možnost zhodnotit své vynaložené investice.

S Ondřejem Šlechtou a Petrem Kutíkem jsme si povídali nejen o franchise Mr. KEBAB, ale také o jejich profesních začátcích a cestách, které je přivedly až k master-franchisové licenci slovenského konceptu Mr. KEBAB.

fast food - rychlé občerstvení u nás mV roce 2014, po 15-ti letém působení ve vedení maloobchodních řetězců, se Ondřej Šlechta a Petr Kutík rozhodli rozloučit se se zaměstnaneckým životem, byť ve vysokých manažerských pozicích nadnárodních společností, a začali hledat cestu pro zúročení svých letitých zkušeností ve vlastním byznyse. „Franchising jsme vyhodnotili jako vhodnou formu pro start nového podnikání, hlavně proto, že je založen na již trhem prověřeném a implementovaném konceptu a nabízí interní benchmark, definující prostor pro rozvoj sítě a jednotlivých provozoven.“ Popisuje Petr Kutík důvody, proč si se svým společníkem pro cestu k vlastnímu podnikání vybrali právě franchising.

Prošli si, řekněme, „vysokou školou maloobchodního byznysu“, kde začínali skutečně od nuly, až se vypracovali na vysoké manažerské pozice. „Poznali jsme maloobchodní svět od píky, od „placu“, víme, co je stát 12 hodin denně za pultem. Prostě jsme se vyučili řemeslu maloobchodu.“ Vzpomíná na svůj profesní růst v nadnárodním řetězci se sportovním vybavením Ondřej Šlechta a popisuje své rozhodnutí pustit se s kamarádem do master-franchisového podnikání: „V roce 2014 dozrál čas, kdy jsme si řekli, že je třeba toto cenné know-how zúročit a začít dělat některé věci po svém, trochu jinak, než jak si to mohou dovolit mezinárodní řetězce, svázané spoustou regulativ, nutných pro globální řízení.“

 Při výběru master-franchisové licence jsme nerozlišovali primárně zemi původu. Ale je pravda, že český nebo slovenský koncept má většinou blíže k preferencím a očekáváním lokálního zákazníka.

 

Od začátku měli jasno, že hledají pozici master-franchisanta, proč vyhrál Mr. KEBAB?

Bohaté zkušenosti z maloobchodu i předchozí zkušenosti s franchisingem vedly Ondřeje a Petra jasně k master-franchise: „Pozici klasického franchisanta jsme si již vyzkoušeli a nadále v ní pokračujeme (aktuálně sami provozujeme několik klasických franchisových poboček v jiném oboru), master-franchisa pro nás proto byla dalším logickým krokem. Věříme, že naše zkušenosti nám umožňují pustit se do rozsáhlejší spolupráce, než je klasický „řadový“ franchising. A co se týká konečné volby, ve finálním výběru jsme měli tři zahraniční koncepty. Francouzský, rakouský a slovenský – Mr. KEBAB. Rozhodující jsou pro nás lidé. A majitel konceptu pan Lelovits nás přesvědčil o lidských i profesních kvalitách. To bylo ve finálním rozhodnutí klíčové. Jedná se o vztah na dlouhá léta a u něj je potřeba sdílet stejné hodnoty, hledat podobné cesty. Rozhodla lidská chemie.“ Vysvětluje volbu franchsového konceptu pro dlouhodobou spolupráci Ondřej Šlechta.

S fast foodovou franchisou Mr. KEBAB uzavřeli sňatek z rozumu…

Jak jste vlastně přišli k franchise Mr. KEBAB? „Hledali jsme na franchisových veletrzích a konzultovali možnosti s odborníky v oboru. První zmínku o Mr. KEBAB jsme zaregistrovali u pana Lošťáka, odborníka na stavbu franchisových konceptů. On nám doporučil tento léty prověřený koncept s definovaným sortimentem, kvalitním marketingem a zejména férovým majitelem. Naší přidanou hodnotou má být schopnost řídit řetězec a expanzi. Prostě sňatek z rozumu, ale na základě lidského porozumění.

 franšízové podnikání - podnikatelské příležitosti ve fast foodu

Master-franchisanti mají v horizontu pěti let plán vybudovat v Česku síť cca 20 poboček Mr. KEBAB

 

S vedením franchisy Mr. KEBAB se master franchisanti dohodli na zajímavém kompromisu – začít jako běžní franchisanti a následně budovat síť coby oficiální Master-franchisanti. Proč?

Shromažďujeme a zasíláme Vám aktuality z oboru franchising a podnikání. Chcete koupit franšízu, hledáte vhodný podnikatelský záměr? Od nás získáte zaručené nápady na podnikání i návody jak podnikat a jak začít podnikat s franchisou víme nejlépe...„Obě strany mají zájem využít vzájemně know-how. Je to sice nestandardní, zato logický postup. První dvě provozovny otevíráme my a paralelně pracujeme na vybudování české centrály konceptu. Díky otevřenému a korektnímu vztahu s franchisorem můžeme již nyní jednat jako master-franchisant, i když teprve připravujeme první vlastní provozovnu.“ Objasňují formu spolupráce čeští zástupci konceptu.

Co Mr. KEBAB potenciálním zájemcům o franchisovou licenci nabízí?

tlačítko katalgovový zápisSmysluplný koncept, prověřený deseti lety fungování na Slovensku, záruku obchodního úspěchu a možnost být součástí skupiny, kde žádný názor není špatný – to je franchisové podnikání s Mr. KEBAB podle českých master-franchisantů. „Franchisant je samostatný podnikatel, který investuje své vlastní prostředky a my mu poskytneme možnost je zhodnotit, pokud bude ochoten naslouchat a vyvarovat se chyb, které již byly v minulosti učiněny.“ upřesňují pojetí franchisingu sympatičtí podnikatelé.

Na co by si měli potenciální franchisanti dát při výběru franchisy pozor? A s čím by měli určitě počítat?

Franchising je specifický způsob podnikání. A v dnešním saturovaném trhu je složité přijít s něčím originálním. Uvádí se, že společnosti nezávislé na franchisingu mají procento „dlouhodobého přežití“ mezi 20-30 %. V takovém případě je třeba připočítat s dostatečnou finanční a kapacitní rezervou na 2-3 roky, kdy koncept tvoříte. Naproti tomu podnikatelé ve franchisovém systému mají až 90 % pravděpodobnost úspěšnosti. Jen je třeba jít do podnikání s pokorou a respektovat, že někdo už systém vymyslel, prošel si všemi „dětskými nemocemi“ a došel až do bodu, kdy ví, jak své know-how předat. Proto by potenciální franchisant neměl jít do podnikání s pocitem, že ví všechno nejlíp. Zbytek je na lidských vztazích a ochotě naslouchat, spolupracovat. Takzvané tvrdé franchisy jsou plně funkční, jsou ale také investičně velmi náročné. My jsme našli přijatelný kompromis.“ vysvětlují výhody franchisingu čeští provozovatelé franchisy Mr. KEBAB.

tlačítko katalgovový zápis

A jaké budou požadavky na nové české franchisanty?

Ochota podnikat v gastro businessu, ochota naslouchat, lidské předpoklady, nezbytný investiční kapitál. Zkušenosti v gastru však podmínkou nejsou. Franchisanti naproti tomu získají podporu centrály.  Provozní podporou bude franchisantům provozní manažer, který dohlédne na správnost provozních procesů, získají také marketingovou i IT podporu, pomoc při řešení nestandardních situací atd. „Zásadní je naše schopnost vytipování míst vhodných pro provoz a vyjednání obchodních podmínek s pronajímateli. Nad rámec toho máme v úmyslu nabídnout potenciálním franchisantům i služby jako například zajištění nutného vstupního investičního financování na vybavení provozovny, nebo pravidelnou organizaci fora franchisantů za účelem výměny informací a sdílení úspěšných postupů.“ uzavírají aktuální plány a připravenost pro chod franchisové sítě Mr. KEBAB master franchisanti Petr Kutík a Ondřej Šlechta.

Shromažďujeme a zasíláme Vám aktuality z oboru franchising a podnikání. Chcete koupit franšízu, hledáte vhodný podnikatelský záměr? Od nás získáte zaručené nápady na podnikání i návody jak podnikat a jak začít podnikat s franchisou víme nejlépe...

Máte zájem se dovědět více o možnosti začít podnikat s fast food franchisou Mr. KEBAB ze Slovenska?

Otevřít si restauraci s rychlým občerstvením je pod franchisovým vedením snadné – podnikáte na vlastní pěst, ale podle pravidel zkušeného konceptu…

    Jméno

    E-mail

    Mobil (můžete uvést pro rychlejší komunikaci)

    Franchisa

    Doplňující informace


    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

    franchising-uvazujes-o-fransize-registruj-se

    Chcete být zařazeni do REGISTRU KANDIDÁTŮ – zájemců o podnikání formou franšízingu a chcete být podrobněji informováni o franšízách i konkrétních nabídkách? Registrujte se zde a my Vás budeme dle Vašich požadavků informovat o tom, jaké jsou aktuální podnikatelské příležitosti ve franšízingu – která franšíza v ČR hledá partnera pro dlouhodobou spolupráci dle Vašich požadavků.

    Sledujte náš KATALOG franšíz, kde je aktuální nabídka franšíz a kde naleznete odpovědi na otázky ohledně konkrétních franšízignových konceptů. Pokud Vás budou zajímat další podrobnosti, nebo Vás zaujme konkrétní franšíza a měli byste zájem o schůzku se zástupcem dané franšízyNEVÁHEJTE NÁS KDYKOLIV KONTAKTOVAT, JSME TADY PRO VÁS!