…můžete se zúčastnit tohoto zajímavého setkání podnikatelů ještě 13. října v Plzni a 14. října v Praze, kde mají naši čtenáři slevu na vstupném, tak ji neváhejte využít! 😉 Odnesete si spoustu cenných rad i podnětů…
O tom, že franchising je forma podnikání rostoucí na oblibě, není pochyb. Důkazem toho byl také 8. ročník Veletrhu řešení na téma Boříme mýty o podnikání, jehož „brněnské vydání“ proběhlo ve středu 7. října, a franchising zde měl opět své významné místo.
Veletrh řešení jsou pravidelná živá setkání podnikatelů plná zkušeností, know how, trendů i inspirací ze světa zkušených podnikatelů a inovátorů respektujících moderní trendy podnikání.
Že jste o tomto brněnském setkání podnikatelů nevěděli, nebo jste jej propásli, nezoufejte, ještě máte šanci se akce zúčastnit příští týden v Plzni a Praze. Navíc máte, jako naši čtenáři, možnost získat slevu na vstupném! Stačí, když do objednávkového formuláře zadáte heslo „Top Franchising.cz“ a získáte vstupenku na celodenní veletrh nabytý informacemi o podnikání pouze za 390,-. Program Plzeň; Program Praha
Registrace – přihláška

Zakladatelem projektu Veletrh řešení je marketingový konzultant Milan Nerud (přednášející)
Franchising boří nejčastější mýty o podnikání
1) Že mohu podnikat, jen tehdy když něco originálního vymyslím.
2) Že mohu podnikat, jen když mám našetřeny finanční prostředky pro rozjezd vlastního byznysu.
3) Abych byl v podnikání úspěšný, musím mít zkušenosti.
Bourání mýtů franchisingem ad 1) Franchising představuje jedinečnou možnost, jak můžete začít podnikat i bez originálního nápadu a často i bez „šestinulových úspor“. Franchising je totiž velmi zajímavá forma podnikání, kde si formou franchisové licence koupíte dobrý cizí nápad na podnikání. Originální podnikatelský záměr, který již za Vás někdo vymyslel, postavil na nohy, ověřil a vyzkoušel a díky tomu máte povětšinou také snadný přístup k penězům potřebných pro podnikatelský start.ad 2) Franchisové podnikání totiž velmi kladně hodnotí i bankovní ústavy, od nichž si jako budoucí podnikatel (franchisant) ověřeného franchisingového konceptu můžete půjčit finanční prostředky na rozjezd svého nového podnikání relativně snadno. Protože máte hotový podnikatelský záměr, který se navíc již někomu před Vámi osvědčil v praxi jako rentabilní a fungující byznys, proto Vás banky rády do rozjezdu podnikání „založí“.
ad 3) Zkušenosti nejsou podmínkou nutnou! Mezi franchisami mohou nalézt vhodnou podnikatelskou příležitost i ti z vás, kteří nemáte předchozí podnikatelské, ani manažerské zkušenosti. Protože franchsing je o partnerství, kde Vás poskytovatel licence během podnikání „přidržuje za ruku“ a říká co a jak můžete dělat proto, aby Váš podnik vzkvétal, může se do podnikání pustit i člověk byznysem nepolíbený. Chybí-li mu zkušenosti, musí disponovat alespoň odhodláním a houževnatostí, protože ani ve franchisingu zatím pečení holubi do úst nelétají a je třeba usilovně pracovat.Všechny tři výše uvedené mýty o podnikání franchising zbořil již v tomto jediném odstavci… |
Jak tedy profitovat z nápadu někoho jiného?
Jestli Vás zajímá, jak je možné začít podnikat s franchisingem, podle čeho si vybírat franchisové koncepty a jaké jsou základní ukazatele dobré franchisy, navštivte plzeňský nebo pražský VELETRH ŘEŠENÍ 14. či 15. října 2015.
V Brně Ing. Jiří Krajča z poradenské agentury Franchise & Retail Academy (člen České asociace franchisingu), spolu se čtyřmi úspěšnými franšízovými koncepty, představili osmdesáti brněnským podnikatelům a podnikavcům franchisingové podnikání i jeho široké možnosti využití.
Lámete si v podnikání hlavu s marketingovými, obchodními i manažerskými dovednostmi? Nebo chcete začít podnikat, ale chybí Vám originální podnikatelský záměr?
Nechejte se inspirovat od zkušených na Veletrhu řešení, který vás může v (nebo k) podnikání posunout!
Možná i vy máte v hlavě pár mýtů a předsudků. Když se vám podaří je změnit, zažijete velký posun. Věříme, že Vám k tomu mohou významně pomoci řada zajímavých přednášek, otevřených diskusí i bezplatných individuálních konzultací s podnikatelskými matadory, zástupci franšízových konceptů i úspěšných marketérů, od nichž můžete získat cenné rady i zkušenosti v různých podnikatelských oblastech.
Ale podívejme se na franchising z druhé strany. Možná, že právě vy máte dobře rozjeté podnikání a chtěli byste se rozšiřovat po republice a rozpínat křídla i nad jinými regiony. Nevíte si rady, jak zvládnout zaměstnanecké poměry na dálku, z čeho financovat nové pobočky? I pro Vás je franchising řešením – můžete svou síť rozšiřovat prostřednictvím malých podnikatelů (franchisantů), kteří budou provozovat vaši pobočku, pod vaší značkou, podle vašich pravidel, avšak samostatně, na vlastní IČ.
Nyní však zpátky k programu Veletrhu řešení…
Přehlídka podnikatelských vychytávek i franchisových konceptů – to je osmý Veletrh řešení
Brněnský Veletrh řešení přestavil firmy, které účastníkům otevřely nové obzory – každá přednáška byla z jiného soudku. Jednotlivé přednáškové bloky seznamovaly návštěvníky s možnostmi jak začít podnikat, jiné se věnovaly ukončení podnikání, další přednášející vnášeli invence, seznamovali účastníky s aktuálními internetovými trendy a předávali podnětné rady z praxe – jak je možné začít podnikat, v čem je možné podnikat s minimálním rizikem, jak své stávající podnikání vylepšit atd.
Čtyři úspěšné franšízové koncepty brňanům ukázaly, jak fungují úspěšné franchisové projekty české i zahraniční. Mezi franchisamy, které přišly nabídnout možnost spolupráce byly koncepty Century 21 (celosvětová síť realitních kanceláří), Naturhouse (světový lídr v oblasti služeb a produktů pro výživu a dietu), Uniglobe (původem kanadská cestovní agentura, která se zajišťuje na služební cesty již 30 let), Exteria (ryze česká franchisa poskytující poradenství v zákonné oblasti BOZP a požární ochrany). Pro mnohé účastníky bylo téma franchising zcela nové a velmi zajímavé, někteří dokonce o spolupráci formou franchisingu začali vážně uvažovat. Více o dalších franchisových konceptech a možnostech spolupráce s nimi naleznete ZDE.
Velmi zajímavé přednášky k podnikatelské tématice z oblasti daní, zakládání i likvidace firem přednesl Martin Macura ze společnosti Macura & partner, který například poukázal na to, že ukončení podnikání není žádná tragédie. Věděli jste například, že pan Baťa zavřel firmu celkem třikrát?
Účastníkům své know-how ohledně efektivní internetové prezentace a využití moderních nástrojů on-line marketingu prozradil také pan Jaroslav Malý, zakladetel portálu TOP franchising.cz, který nabádal firmy k pečlivosti a originalitě prezentace nejen na internetu. Poukázal též sílu SEO optimalizace a předvedl moderní trendy využívání poutavé infografiky v propagaci a firemní komunikaci.
V rámci prezentací byl přestaven zajímavý projekt CENTRUM Brna – internetový portál, který shromažďuje informace o dění v moravské metropoli. Nabízí tipy, kam v Brně za zábavou, kulturou, nakupováním, ve které restauraci se najíst, ve kterém klubu si zatancovat, kam v Brně na pivo, nebo na víno?
Další zajímavé téma se týkalo se provozního financování vašeho podnikání formou faktoringu, který je pro firmy dobrým zdrojem provozních financí, v případě, že z různých důvodů nevyužíváte nebo nemůžete využívat bankovní sektor. Jedná se o proplácení vámi vystavených faktur vašim odběratelům třetí osobou, která vyplatí vaši pohledávku a vy se dostáváte k provozním financím před splatností faktury, prakticky ihned po jejím vystavení.
Možnosti využití promotérů, místo vlastních zaměstnanců, pro posílení odbytu vašich výrobků přestavila firma Promotéři EU. Pan Kunovský pak představil možnosti, jak investovat své úspory z podnikání do fondů. Investice byly v dnešní kolísavé době poměrně ožehavým tématem, kolem něhož se mezi podnikateli, kteří různě investují své úspory, vznesla vlna diskusí a dotazů.
Celý veletrh uzavřel svou velmi zajímavou přednáškou šarmantní muž, prototyp džentlmena moderní doby, pan Daniel Šmíd. Tento odborník na etiketu a oblékání mezi brněnské podnikatele vystoupil s tématem „Emoce je nejlepší zákazník“, kde rozebíral emoční rovinu nakupování. Nejednoho obchodníka Daniel Šmíd překvapil tím, že je naše nakupování dáno generacemi před námi, zda žili v nedostatku či přebytku a jejich nákupní postoje ovlivňují také následující generace. V jeho diskusním bloku byl také diskutován vliv ceny, jaké jsou rozdíly v emočním nakupování u ženy a muže a také čím může obchodník podpořit emotivní rozhodování zákazníka.
Veletrh řešení byl úžasnou směsicí infomrací, jež využije každý současný i budoucí podnikatel, který chce být úspěšný a chce své podnikání zdokonalovat. A ti z vás, kteří stále hledají vhodnou podnikatelskou příležitost nebo další podnikatelskou disciplínu. S jistotou získáte cenné informace o možnostech franšízového podnikání a možná právě mezi prezentujícími koncepty naleznete svého partnera pro budoucí podnikání.
[quote]
Jak na Veletrh řešení reagují jeho návštěvníci?