Už jste slyšeli o fast casual konceptech v gastronomii? Jestli máte rádi burgery, nahlédněte do kuchyně úspěšné franchisy Regal Burger, která hledá majitele nových poboček…

30 Led 2019

O byznysu s chutí šťavnatého hovězího buregeru jsme si povídali s Borisem Řezníčkem, ředitelem slovenské franšízy Regal Burger. Celý koncept podle něj vznikl jako další logický krok expanze firmy – ověřili si, co v praxi funguje nejlépe a hotový podnikatelský model si nyní mohou dovolit šířit dál, mezi začínající podnikatele. Protože na Slovensku již několik franšíz úspěšně existuje, u nás již provozují 8 vlastních poboček, nastal čas začít s franšízami i tady. Kromě dobytí Prahy mají v plánu také rozšiřování se do dalších regionů ČR, a pro takovou expanzi je podle Borise Řezníčka franšíza ideální. 

V Praze by se letos rádi dostali na dvojciferné číslo a začali s regionální expanzí právě prostřednictvím franšízy!

Značka Regal Burger na Slovensku existuje od roku 2013, a v roce 2017 otevřeli první pobočku mimo Bratislavu – franšízu v Piešťanech – a k dnešnímu datu provozují pět franšíz a několik dalších je v jednání, hlavně mimo Bratislavu. Česká Republika byla, hlavně pro podobnost tamějšího trhu se slovenským, v hledáčku firmy od začátku. V Pražském Centru Černý Most tedy otevřeli v roce 2016 první českou pobočku a před pár týdny v nákupním centru EDEN otevřeli ve vlastní režii další, v pořadí již osmý pražský fast food, a další franšízové pobočky v Praze jsou ještě v letošním plánu, ale brzy se tato fast casual gastro franšíza chystá se svými  chutnými hamburgery také do jednotlivých regionů ČR.

Která konkrétní města máte v hledáčku po Praze, a co bude dříve, pokrytí metropole či rozvoj v dalších městech?

Oba procesy by měly běžet zároveň, v Praze stále vidíme prostor pro další růst, ale primárně se chceme soustředit na rozvoj mimo Prahu – teď se díváme například na Brno, Ostravu, Olomouc, Hradec Králové, Pardubice a Plzeň. V některých z těchto měst už máme předjednány dobré prostory a hledáme aktivně franšízanta, jinde jede tento proces souběžně. Zároveň víme, že příprava a budování franšízy i půl roku, a není tedy důvod otálet.

 

Není podle vás v oboru gastronomie na trhu až příliš mnoho franšíz? Jak si stojíte v konkurenčním prostředí a v čem „vyčníváte“ – myslím tím vaše konkurenční výhody…

Navenek se může zdát,  že franšízový trh je “přegastrovaný”, ale díky tomu že gastro je in, se podnikům opravdu daří.  Navíc každoročně rostou výdaje obyvatel na stravování, čímž stále vzniká prostor po další koncepty i franšízy. Zároveň segment fast casual – tedy restaurační úroveň kvality jídla a výdej v čase do 5-6 minut jako ve fastfoodu je nejrychleji rostoucí segment, u nás i v zahraničí. Dá se říct, že v našem segmentu fast casual v oblasti burgráren jsme jak v České, tak i v Slovenské republice jedničkou, co do počtu poboček a taky v rychlosti otevírání nových. 🙂

Naši konkurenční výhodou je především kvalita ve všech směrech kombinována s rychlostí. Co se týče surovin, používáme prvotřídní maso z lokálních farem, zeleninu dovážíme od farmářů a na housky máme vlastní recepturu. Rychlost servisu je zabezpečená modulární kuchyní a taky technologií na jejíž optimalizaci jsme pracovali několik let. Díky tomu, že jsme „tuzemská síť“, franšízantovi se dostává výrazně silnější a hlavně flexibilnější podpora než je standardem u mezinárodních sítí. Z hlediska franšízanta je důležité, že v gastru se dá lehce udělat chyba v konceptu, dodavatelích, produktu, a proto být součástí sítě má obrovské výhody – finanční i z hlediska know-how, proto je podnikání formou franšízy pro tento sektor přirozené.

 

Jak se Vám vydařil rok 2018? Je něco, co Vás mile překvapilo, z čeho máte opravdu radost?

V roce 2018 jsme ze tří poboček v Praze vyrostli na 8, což je obrovský úspěch, zároveň na Slovensku jsme otevřeli 5 franšíz a spustili nový koncept Streetfood by Regal. Kromě toho máme zpětnou vazbu od zákazníků (online nebo přímo na pobočkách), že naše burgery mají stále stejně pozitivní ohlas jako před dvěma lety, když jsme v Praze začínali, což je pro nás základním indikátorem úspěchu. Naši zákazníci nám pravidelně píší podněty, kde dále bychom měli otevřít, aby za námi nemuseli daleko cestovat, a další se nás ptají právě na možnosti franšízy.

…To je pro nás obrovská motivace, když naše produkty chutnají, zákazníci se pravidelně vrací a naše značka posiluje. Buduje si svoje stabilní místo v gastro segmentu, a vytváří tak platformu pro další růst.

 

Proč by se měl zájemce o podnikání v gastro oboru chtít stát partnerem Regal Burgeru? Jaký je pro franšízanta přínos?

Naši partneři oceňují hlavně naši flexibilitu v každodenní spolupráci. Kdykoliv má franšízant problém, dotaz nebo nápad na případné zlepšení, situaci s ním řešíme prakticky v reálném čase. Navíc tím, že zejména na Slovensku je naše značka již zavedená, tak se pro naše partnery situace velmi zjednodušuje a zákazníci k nim přicházejí sami od sebe. Kromě toho je koncept flexibilní, standardně, ve velkých městech jsme zejména v obchodních centrech, ale pro menší města máme vytvořený koncept burger pubu (např. franšízy v Banské Bystrici nebo Piešťanech), kde máme kromě našich Burgeru i top lokální a mezinárodní piva apod. Franšízantovi vždy pomáháme v rozhodování a úpravě konceptu pro lokální podmínky, jelikož jeho úspěch je pro nás prioritní.

 

V čem vidíte výhody franšízové spolupráce pro franšízanta naopak vy? Co od Vás franšízový partner může očekávat, s čím mu pomůžete, v čem jste mu ku prospěchu?

Naše burgery se řadí k nejlepším na trhu, což je samo o sobě velkou výhodou 😊. Patříme mezi první značky v takzvaném fast casual konceptu, tedy kvalitní jídlo, na které skoro nečekáte. Tento segment je u nás stále v začátcích, rychle si získává oblibu u zákazníků a celkově představuje budoucnost gastro segmentu. V praxi je pak náš koncept jednoduchý z hlediska každodenní operativy pro franšízanta, díky úzké produktové nabídce a efektivní organizaci kuchyně, která je podpořená špičkovým dodavatelským řetězcem.  Franšízantovi dáme k dispozici naše dodavatele – většinu surovin v top kvalitě dnes nakupujeme přímo od výrobce, čímž umíme zabezpečit například kontrolu kvality aj., a zásadní je, že se dostáváme na ceny až o cca 40% nižší než jsou běžné velkoobchodní ceny na trhu. Franšízant má zároveň jistotu dodávky i kvality, stojí za ním celá naše síť a kontrolní mechanismy. Čistě matematicky, franšízant sice zaplatí franšízový poplatek, ale přínos je v součtu mnohem vyšší – díky nákupní síle celé sítě ušetří jenom na surovinách a výstavbě provozovny, ale také neztrácí čas, získá know-how, tréningy, marketing a podporu zkušeného franšízora dostává prakticky zdarma. To, co franšízanti ušetří na tom, že nemusí opakovat chyby (které jsme před 5 lety při začátcích přirozeně dělali i my), je jedním slovem nezaplatitelné.

Že všechno dává smysl je hezky vidět na příkladu posledního franšízanta, který otevřel Regal v Avionu v Bratislavě, kde jeho tržby první měsíce byly o třetinu vyšší než jeho nejoptimistickejší scénář (a cca 2x vyšší než čísla, s kterými žádal o bankovní úvěr). Takže už po měsíci přibral další část prostoru, kde s námi dělá náš nový Streetfood koncept a Coffee by Regal.

Pro koho je vaše franšíza vhodná? Jaké hledáte partnery? 

Pokud máte chuť a odvahu vybudovat vlastní business, a nemáte v ruce kromě vize konkrétnější koncept, pak jsme pro vás ideální, již otestovanou variantou…

Potenciálnímu kandidátovi by neměla chybět hlavně vášeň pro gastronomii, podnikatelský duch a schopnost vést lidi, protože ti jsou v našem oboru klíčem k úspěchu. Důležité ale je, aby franšízant byl ochoten si „zašpinit ruce“ a strávit čas u nás v kuchyni, aby poznal naše procesy, jejich sílu a byl tak schopen provozovnu řídit efektivně. Finančně umíme franšízantovi pomoci – např. na Slovensku byla většina franšíz spolufinancována Slovenskou spořitelnou v rámci jejich programu pro začínající podnikatele, kde s naší podporou umí dostat úvěr i firma bez jakékoliv historie.

 

Preferujete adepty, kteří již mají podnikatelské zkušenosti nebo je vaše franšíza vhodná i pro zaměstnance, kteří se rozhodli změnit „svou profesní cestu na podnikatelskou“?

Obě skupiny jsou pro nás zajímavé, protože každá do spolupráce přináší své výhody. Několik našich zaměstnanců si takhle franšízu už vzalo – např. vzpomínaný Avion má Jakub, který byl původně vedoucí provozovny tady v Praze na Černém mostě. Franšízu začal provozovat spolu s přítelkyní s podporou rodiny, která je finančně podpořila – investovali do jejich podnikatelského záměru, přičemž část investice jim už splatili za prvních pár měsíců! Bývalí zaměstnanci mají prvotřídní zkušenosti s naším provozem a vědí, jak celá pobočka funguje takže operačně, je to pro ně jednodušší.  Na druhou stranu zkušení podnikatelé umí dobře hodnotit rizika a hlavně začátek naší spolupráce je pro ně jednodušší a v procesech je přirozeně plně podpoříme.

 

Je možné obecně říci, jaké jsou důvody úspěchů či neúspěchů vašich franšízantů? Dá se říci, co mají společného ti, kterým se daří – jaké jsou úspěšného franšízanta?

Stejně jako u jiných retailových konceptů je velkým faktorem úspěchu lokace pobočky, s čímž se franšízantovi snažíme pomoci. Z tohoto pohledu je obchodní centrum celkově stabilnější z hlediska tržeb, silnější je tam zima, avšak výše nájemného a další podmínky tomu přirozeně odpovídají. Při streetových provozovnách s terasou je zase klíčové léto. Avšak z hlediska celoročního porovnání to vypadá, že všichni naši franšízanti doteď jsou úspěšní a daří se jim.

Pro nás je však klíčové to, že ve kvalitě burgerů nebo kvalitě servisu se rozdíly mezi franšízanty prakticky nevyskytují, což je pro nás ideální stav. Celkově mohu říct, že všichni naši franšízanti jsou se spoluprací velmi spokojeni.

 

Máte některé multi – franšízanty, kteří si otvírají více poboček?

V tuto chvíli nemáme, ale jednání probíhají jak s existujícími franšízanty, kde dva si chtěj vzít v dohledné době další franšízu, tak i s novými franšízanty pro Brno a Košice, kde je možné lehce otevřít více poboček v rámci jednoho města. Jsme připraveni spolupracovat s multi-franšízanty, kde je možnost si vzít celý region, jelikož pro nás mít zkušeného a úspěšného partnera s více provozovnami je přirozeně výhodou.

Staňte se i Vy součástí sítě fast caual restaurantu Regal Burger!

Získáte silného partnera i cenné know-how, které jen tak někde neokoukáte 😉

Aktuálně jsou v hledáčku města Praha, Brno, Ostrava, Olomouc!

Na další lokality se můžete nezávazně dotázat, stejně jako na další detaily, které vás ohledně otevření vlastní napadají…

Ptejte se na cokoliv, zástupci konceptu Vám rádi odpoví:

Jméno

E-mail

Mobil (můžete uvést pro rychlejší komunikaci)

Franchisa

Doplňující informace


Sdílet tento příspěvek