Držet krok s fast foodovými giganty bývá pro menší řetězce dosti náročné, nikoliv však nemožné. Že existuje způsob, jak se udržet v konkurenci velkých nadnárodních značek, a přitom jít vlastní cestou, dokazuje slovenská franšíza s rychlým občerstvením Mr. KEBAB. 

 

 

Díky tomu, že Mr. KEBAB je orientován na kvalitní produkt, profesionální prezentaci i obsluhu zákazníka, nesnaží se razit cestu stlačování cen na úkor kvality, má tak u zákazníků na slovenském trhu mezi známými značkami své pevné místo. V náročném konkurenčním prostředí se mu velmi dobře daří, ba co víc, neustále meziročně roste. Záměrně zmiňujeme slovenský trh, jelikož české provozovny v Kladně a Českých Budějovicích jsou zatím teprve v plenkách, takže se jejich postavení na trhu zatím profiluje.

 

Mezitím však slovenský řetězec nezahálí (popírá principy „zkostnatělosti“ malých fast foodů) a přivádí letos na světlo světa kompletně nový servírovací servis v podobě obrandovaných obalů, čímž podle franchisora Lubora Lelovitse získává celý koncept novou dimenzi: „Minulý rok jsme intenzivně pracovali na zkvalitnění našich služeb ve vztahu k zákazníkům. Pro zákazníky jsme v průběhu půl roku vyměnili kompletně celý obalový servis. Vyměnili jsme celé portfolio jednorázových obalů, krabiček, kelímků na nápoje, běžně používaných jednorázových příborů, i originálních menu nosičů, za nové, obrandované. Celý servírovací systém máme výhradně s logem Mr.KEBAB, čímž koncept získal úplně novou, profesionálnější dimenzi.“

 

Z jedné novinky se radují koncoví zákazníci, z druhé mají radost manažeři jednotlivých provozoven…

 

Mr. KEBAB totiž provádí nejen změny v oblasti designu, ale drží krok také s moderními technologiemi, a zařazuje do svého běžného provozu on-line video školu pro franchisanty i jejich zaměstnance!

 

„Na poutavější obaly i nové, sofistikovanější, pojetí servírování některých pokrmů se samozřejmě okamžitě spustily reakce zákazníků – bohudíky, pouze pozitivní ????. Zřejmý je i efekt na tržbách…“ pochvaluje si výsledný efekt této změny majitel franchisové sítě.

Druhá novinka se stáčí primárně směrem k franchisantům a pracovníkům provozoven, avšak v konečném důsledku z ní budou opět těžit koncoví zákazníci. Řeč je o moderním pojetí vzdělávání ve franchisové síti, a to o video návodech pro přípravu jednotlivých pokrmů, které zákazníkům zajistí neměnnou kvalitu, způsob přípravy i servírování pokrmů napříč všemi pobočkami.

„Sérii výukových video filmů jsme vytvořili proto, aby pomáhala při zaškolovaní nových pracovníků a udržování těch stávajících ve stavu, aby naše produkty byly, za všech okolností, v každé jedné pobočce Mr. KEBAB připravovány totožně, bez nežádoucích invencí a úprav obsluhujícího personálu. Dnes by se už nemělo stát, že kdekoli v Čechách či na Slovensku budou naše produkty připravovat rozdílně. A pokud ano, je to vysloveně chyba franchisanta, který musí dbát na striktní dodržování postupů a v případě zjištění chybné přípravy, musí zakročit.“

 

 

Podle fanchisora lze díky video návodům šetřit čas i peníze franchisantům. Hlavně na školení nových zaměstnanců, ale také pomáhá udržovat předepsané standardy u dlouhodobých zaměstnanců, kteří mívají tendence si přípravu či servírování pokrmů přizpůsobovat k obrazu svému.

 

Jak vůbec myšlenka video instrukcí či receptů vznikla?

„Myšlenka vytvořit video postup vznikla náhodou. Připravovali jsme do prodeje nové produkty – zeleninové saláty. Standardně k novým produktům dáváme písemné instrukce s výčtem ingrediencí a pracovním postupem. U těchto nových salátů to bylo náročnější, rozhodli jsme se proto natočit instruktážní video. Setkalo se s úspěchem, ukázalo se, že se touto formou zaměstnanci učí snadno, a tak jsme je začali ve vlastní režii vyrábět další postupy. Nakonec jsme natočili sérii video návodů na všechny produkty, i na ty, které již vyrábíme 10 a více let. A tak vznikla celá Video škola Mr.KEBAB,“ vysvětluje majitel franchisové sítě a autor video školy Mr. KEBAB v jedné osobě, Ľubor Lelovits.

 

Zamezit modifikacím produktů! To je zásadní pro úspěšné fungování franchisového koceptu – franchisor má přeci ověřeno, co a jak nejlépe funguje!

Řadoví zaměstnanci se občas obměňují a během zkušební bývá složité je posílat na učenou na ukázkovou provozovnu, a tak se běžně stává, že nováčky v restauracích zaučují služebně starší, zkušenější kolegové. Ale otázkou je, zda ti starší a zkušenější vždy dělají věci stejně dobře, jak se to sami kdysi učili. Logika říká, že by to měli ovládat ještě lépe, praxe však dokazuje, že letití zaměstnanci si časem mnoho postupů přizpůsobují podle svého vidění a cítění, a někdy se dost viditelně začnou odklánět od předepsaných receptur a postupů. A takto by pak mohli učit i nové kolegy.

„…Ale už ne v Mr.KEBAB,“ doplňuje striktně šéf franchisového konceptu, který na Slovensku úspěšně prodává fast foodové občerstvení již 13 let, „u nás platí, že i starší zaměstnanci se díky výukovým filmům musí vrátit ke kořenům a všichni v systému Mr.KEBAB musí dodržovat stejné výrobní postupy – dnes, i za několik let (dokud nebudou předepsány postupy jiné), v Americe, i na Slovensku – prostě vždy a všude.“

 

Video škola – výborný nástroj pro manažery i obsluhu

Aktuálně má Škola Mr.KEBAB komplet 33 video filmů, které mají zaměstnanci k dispozici přes multimediální TV, mohou se tak postupně „doučovat“ a opakovat správnost jednotlivých postupů. „A od nynějška, vždy s příchodem nových produktů, vznikne i nový video návod pro všechny zaměstnance,“ slibuje majitel konceptu a dodává, že tento způsob se osvědčil jako efektivní, rychlý a přínosný. „Šetří čas i peníze nám, franchisantům i zaměstnancům.“

Navíc jsou video návody, podle Lelovitse, vynikajícím nástrojem pro manažery: „Řeknu vám krátký příklad, který se mi stal před 14 dny – hostil jsem v naší slovenské provozovně známého. Objednal jsem si jeden z našich salátů, byl chutný, avšak jiný, než jindy, nevěděl jsem v čem. Po návratu do kanceláře jsem se podíval na video návod a okamžitě jsem zjistil, co udělala konkrétní pracovnice špatně. Velmi jednoduše, efektivně a rychle se dají takto věci napravovat. Jedna porada s kompetentními, a narovnání pokřivených postupů je okamžité.“

 

Shromažďujeme a zasíláme Vám aktuality z oboru franchising a podnikání. Chcete koupit franšízu, hledáte vhodný podnikatelský záměr? Od nás získáte zaručené nápady na podnikání i návody jak podnikat a jak začít podnikat s franchisou víme nejlépe...

 

Díky video návodům již nemohou zaměstnanci namítat, že je ten či onen produkt „naučil kolega či kouč špatně“. Pro majitele či manažery je tak práce se zaměstnanci snazší…

 

Jak tento chytrý manažerský, respektive koučovací nástroj hodnotí vedení poboček a jejich zaměstnanci? Zvýšila se kvalita přípravy pokrmů na pobočkách?

 

„Výsledky jsou zřejmé. Dnes už u nás obhajoba chyb nestojí na tom, kdo, komu, co, kdy a jak řekl. Každý prošel video školeními a podepsal to, takže dnes umíme velmi cíleně komunikovat, pokud někdo něco nedodržuje. A žádné negativní reakce od zaměstnanců jsme nezažili, všichni to přivítali velmi pozitivně.

tlačítko katalgovový zápis

Největší přínos to má pro správu celé sítě,“ pochvaluje si franchisor. „My samozřejmě na začátku poskytujeme našim novým franchisantům první zaškolení kompletního personálu, další, nově nastupující, již na osobní školení na centrálu zpravidla nechodí, jelikož by v provozu zkrátka scházeli.“

A protože v současné době, kdy při nízké nezaměstnanosti obecně roste fluktuace pracovníků, musí provozovny dbát na dokonalé proškolení nově příchozí obsluhy, v krátkém čase, o to více… Nezaškolený personál by mohl znamenat pro restaurace, zvláště pak ty nové, přímo katastrofu. Proto je, podle L. Lelovitse, pro management jednotlivých poboček systém video školy dobrým pomocníkem. Ale zároveň majitel sítě vyzdvihuje důležitost osobního školení: „Video škola u nových zaměstnanců jistě nenahradí osobní, pocitové, zaškolení. Ideální je zkombinovat osobní a video školení, to je pro nové zaměstnance nejlepší.“

 

Další vlna změn se bude týkat zdokonalení a doplnění dětských produktů tak, aby byly pro děti ještě více atraktivní. 

.

V rámci České republiky má Mr. KEBAB namířeno do Prahy a do dalších větších měst – nejdříve by chtěli otevřít pobočky v Brně, Ostravě a v Olomouci.

 

Franchisor samozřejmě velmi rád obeznámí s podmínkami spolupráce i zájemce z jiných koutů republiky. Nebrání se ani menším městům, protože kdo se nebojí práce a je ochoten věnovat se podnikání naplno, tomu se bude dařit kdekoliv, stejně, jako je tomu ve slovenských provozovnách úspěšně fungujících i v menších městech…

 

Jaké partnery Mr. KEBAB do své sítě hledá a jaké dovednosti by měli mít?

„Nehledáme franchisanty s „dovednostmi“. Spíše jsou pro nás zajímaví partneři, kteří se nebojí naučit se nové věci a nebojí se trochu si „máknout“ (hlavně v úvodu). Hlavně by měli od počátku nekompromisně důvěřovat našemu konceptu, který funguje již více než 13 let a je úspěšný, pokud se dodržuje. Musí si být vědomi, že kupují hotový a prověřený systém, který nebudou chtít přetvářet na svůj obraz, protože takové jsou základní principy franchisingu. Pokud se někdo s tímto naším názorem neztotožňuje, žádný problém, může si kdykoli a kdekoli otevřít vlastní fast food, pod vlastní značkou, s vlastními produkty, s vlastní filozofií … Licenční poplatky budou určitě 0 Kč, avšak „cena školného“ může být při neúspěchu poměrně vysoká,“ uzavírá své povídání Ľubor Lelovits, majitel franchisového konceptu Mr. KEBAB.

Máte chuť se pustit do podnikání s partnerem, od něhož získáte kompletní know-how, veškeré postupy a nástroje k vedení vlastního fast foodu? 

 

Zajímá Vás konkrétní lokalita? 

 

O konceptu franchise Mr. KEBAB se můžete více dozvědět v následujcích článcích.

 

Chcete se dovědět o možnosti spolupráce se sítí

Mr. KEBAB více?

Napište nám, těšíme se na Vaše dotazy:

    Jméno

    E-mail

    Mobil (můžete uvést pro rychlejší komunikaci)

    Franchisa

    Doplňující informace



    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

    franchising-uvazujes-o-fransize-registruj-se

    Chcete být zařazeni do REGISTRU KANDIDÁTŮ – zájemců o podnikání formou franšízingu a chcete být podrobněji informováni o franšízách i konkrétních nabídkách? Registrujte se zde a my Vás budeme dle Vašich požadavků informovat o tom, jaké jsou aktuální podnikatelské příležitosti ve franšízingu – která franšíza v ČR hledá partnera pro dlouhodobou spolupráci dle Vašich požadavků.

    Sledujte náš KATALOG franšíz, kde je aktuální nabídka franšíz a kde naleznete odpovědi na otázky ohledně konkrétních franšízignových konceptů. Pokud Vás budou zajímat další podrobnosti, nebo Vás zaujme konkrétní franšíza a měli byste zájem o schůzku se zástupcem dané franšízyNEVÁHEJTE NÁS KDYKOLIV KONTAKTOVAT, JSME TADY PRO VÁS!