Martin Mácha měl vždy představu, že je pro něj franšízing nedosažitelný, protože je k této formě podnikání zapotřebí příliš velký kapitál – znal totiž jen velké nadnárodní značky fungující na franšízovém principu a jejichž licence se pohybují v řádech milionů. O franšíze proto, v době, kdy se rozhlížel po nové podnikatelské příležitosti, tedy absolutně neuvažoval. Pak jej ale oslovil svět sýrů, zatoužil se do něj dostat a pochopil, že existují i malé franšízy, které až tak nedostupné nejsou.

 

Co Martina tolik na sýrařské franšíze Boutique Gurmán zaujalo?

Především zázemí firmy a také fakt, že sice bude podnikat sám na sebe, ale zároveň bude mít za sebou někoho, kdo mu může podat (a zjistit, že skutečně podá) pomocnou ruku. A také se nechtěl pouštět do zbytečného risku, proto pro něj bylo důležité, že měl k dispozici někoho, kdo mu poradí, jak se vyvarovat zbytečných chyb.

 

Vědomí, že mu někdo kryje záda, bylo a je pro Martina Máchu hodně důležité.

Letos už to budou krásné tři roky, co svou sýrárnu provozuje ve vestibulu Tesco Extra v Ostravě Hrabové.

Když potkal Martina Svačinku, zakladatele Boutique Gurmán, velmi jej oslovilo jeho nadšení a energie, která z něj doslova sálala. To že bude mít svůj sýrařský podnik, jej tehdy ani nenapadlo. Minula jej proto příležitost otevřít si sýrárnu v lukrativních prostorách v Ostravě Porubě i v Opavě, ale když se dozvěděl o příležitosti mít sýrárnu v další ostravské části – v Ostravě Hrabové, skočil po ní doslova jako po uzeném…jak jinak než sýru 🙂

O sýrech nevěděl Martin Mácha téměř nic, byl skutečně jen konzument, který ví jen to, že sýr je z mléka a že mu chutná.

Vše se proto musel učit za pochodu, a jak sám říká, nebylo to snadné: „Nebylo toho málo, to mi můžete věřit. Když člověk  prodává nějaký sortiment, setkává s dotazy a musí vědět, co má na pultě – chce to věnovat tomu čas… Učil jsem se i v zemi sýrům zaslíbené, v Holandsku. Z Holandska i jiných zemí nám neustále přibývají nějaké novinky, takže neustále studuji a ochutnávám nové druhy sýrů. Franchisor nám základní informace o produktech samozřejmě dává. Vydáváme svoje vlastní noviny Vemena, ve kterých je toho hodně, ale zbytek si dohledávám sám.“

 

Spoustu informací načerpal Martin Mácha také na studijní cestě v Holandsku.

 

V jakých situacích v podnikání se sýrařskou franšízou Boutique Gurmán mu byl franšízor nejvíce nápomocen a mohl si říct „ještě, že je mám“?

„Zpočátku své sýrařské kariéry jsem samozřejmě měl obavy, jak to všechno zvládnu. Začátky rovněž nebyly úplně přívětivé. Tady se ale stala docela zvláštní věc. Místo, aby mě rozpačitý start odradil, mne naopak nakopnul. Zařekl jsem se, že to nevzdám. Dal jsem si své limity a dělal vše pro to, abych je naplnil. Velkou oporou mi byla samozřejmě rodina, a pak i lidé z Boutique Gurmán. Možná zlomové bylo, když mi přispěchal na pomoc sýrař Dominik. Ukázal mi, jak se mají správně nabízet sýry, a já jsem pochopil, že očima se neprodává. Že lidem musím dávat zkoušet sýry a rozvíjet s nimi osobní vztah. Začalo být mi jasné, že když najdu cestu ke svým zákazníkům, bude se mi dařit.“

 

Martin Mácha se prvními neúspěchy odradit nedal. Velkou oporou mu byla rodina a Boutique Gurmán!

 

A bylo něco co Martina v jeho podnikání se sýrařskou franšízou Boutique Gurmán překvapilo?

„Příjemně mě překvapila společnost Boutique Gurmán jednou věcí. A tou jsou mezilidské vztahy. Jsou totiž velice přátelské, všichni fungují v pohodě a hodně kamarádsky. Když potřebuji pomoc, prostě zavolám a oni mi pomůžou tak, jak si přátelé mezi sebou pomáhají.“

 

V prodejnách Boutique Gurmán nenaleznete ovšem jenom sýry. Zeptali jsme se proto Martina Máchy, jaký další sortiment u něj jeho zákazníci vyhledávají?

„Největší zájem je přirozeně o sýry. Nabízíme jen velice kvalitní sýry, z mnoha zemí Evropy, zejména pak z Holandska. Mimo to si u nás lidé rádi kupují delikatesy, klobásy nebo třeba lanýže a samozřejmě víno. Vždy jim doporučíme nejlepší kombinaci sýru a vína. Také připravujeme obložené mísy nebo tolik oblíbená obložená zrcadla, která lidé vyhledávají pro různé rodinné oslavy nebo třeba posezení s přáteli. Děláme také profesionální catering pro firmy, takže pokud někdo potřebuje originální a nevšední raut, může se na nás s důvěrou obrátit.“

A co pro sýraře z obchodního hlediska představují Vánoce a Silvestr?

„Vánoce i Silvestr jsou pro nás, jakožto pro prodejce sýrů a delikates, hodně důležité svátky. Předně nabízíme lidem možnost obdarovat své blízké nevšedními dárky. Dnes hodně lidí neví, čím by měli udělat radost svým blízkým. Většinou už vše mají a nic nepotřebují. Dát někomu balík plný dobrot je tak výborný nápad. Před Silvestrem zákazníci pořizují delikatesy na poslední večírek v roce a u nás najdou skoro vše, co na pořádný mejdan potřebují.“

 

Sortiment Boutique Gurmán se částečně mění podle ročního období, kdy na jaře nabízí Goudu a Brynzu z ovčího mléka, na podzim naopak sýry sýry na raclettování či fondue.

 

Devizou sýrařské franšízy Boutique Gurmán je však individuální přístup ke každému zákazníkovi. Prodejci se pak snaží balíček, koš nebo dárkovou krabici udělat přesně podle přání zákazníka.

„Je v tom spousta práce, ale práce zábavné, voňavé a k nakousnutí!“

Pokud by se měl  rozhodovat znovu, šel by Martin Mácha do podnikání se sýrařskou franšízou Boutique Gurmán znovu?

„Jednoznačně Ano. Samozřejmě bych některé věci udělal jinak. Kdysi jsem od svého kamaráda dostal jednou cennou radu – říkal: „Nevadí, že uděláš něco špatně a že si to budeš později vyčítat, ale hlavně to udělej.“ Tahle věta mě často posouvá dopředu.“

A komu by podnikání se sýrařskou franšízou doporučil?

„Ideálně asi každému, kdo chce podnikat, ale zároveň chce být sám v prodejně, třeba manželskému páru. Každému, kdo by do toho chtěl dát hodně energie a své srdce – to pak prodejna vypadá nejlépe. A samozřejmě toto podnikání vřele doporučuji všem, kdo mají rádi kvalitní gastronomii a ty opravdu nejlepší sýry.“

Jaké je doporučení Martina těm, kteří o vlastním podnikání stále ještě jenom sní?

„Když se na své začátky podívám zpětně, vidím, že jsem se moc nerozmýšlel a skočil do podnikání se sýry po hlavě. Jakmile se začnou hledat důvody, proč to nedělat, tak se to většinou neudělá. Takže nepřemýšlet, vidět v tom svou šanci a jít do toho naplno. Ne, není to zlatý důl, je v tom spousta práce, ale práce zábavné, voňavé a k nakousnutí.“

 

Před podnikáním se sýrařskou franšízou Botique Gurmán se Martin Mácha věnoval multi level marketingu a své zkušenosti využil i ve svém novém podnikání. Jak sám říká: „Když chce člověk mít obchod se sýry, je potřeba, aby to mělo styl a formu. Člověk musí mít prodejní talent, musí být tak trochu hercem i bavičem, musí vědět  „všechno“ o sýrech a umět to nějak příjemně prodat.“

 

Martina Máchu dělat obchod baví a podnikání se sýrařskou franšízou Boutique Gurmán se stalo jeho přirozenou součástí.

 



Stále zvažujete zda se máte pustit do podnikání?

Věřte, že se sýrařskou franšízou Butique Gurmán

…vám bude podnikání skutečně chutnat!



Máte dotazy, chcete vědět víc?

Vyplňte kontaktní formulář a my se vám brzy ozveme:

    Jméno

    E-mail

    Mobil (můžete uvést pro rychlejší komunikaci)

    Franchisa

    Doplňující informace


    …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

    franchising-uvazujes-o-fransize-registruj-se

    Chcete být zařazeni do REGISTRU KANDIDÁTŮ – zájemců o podnikání formou franchiszingu a chcete být podrobněji informováni o franchiszách i konkrétních nabídkách? Registrujte se zde a my Vás budeme dle Vašich požadavků informovat o tom, jaké jsou aktuální podnikatelské příležitosti ve franchiszingu – která franchisza v ČR hledá partnera pro dlouhodobou spolupráci dle Vašich požadavků.

    Sledujte náš KATALOG franchisz, kde je aktuální nabídka franchisz a kde naleznete odpovědi na otázky ohledně konkrétních franchiszignových konceptů. Pokud Vás budou zajímat další podrobnosti, nebo Vás zaujme konkrétní franchisza a měli byste zájem o schůzku se zástupcem dané franchiszyNEVÁHEJTE NÁS KDYKOLIV KONTAKTOVAT, JSME TADY PRO VÁS!