Franšízový koncept NATURHOUSE bude na podzim slavit již 10 let působení na českém trhu. Expanze tohoto konceptu však stále není u konce a hledá proto zájemce o franšízu.
Aktuálně koncept NATURHOUSE čítá desítky franšízantů
.
U zrodu úplně 1. výživové poradny v ČR v Českých Budějovicích stála výživová poradkyně Mgr. Štěpánka Kutišová
…bývalá učitelka, později nutriční poradkyně na volné noze, nyní majitelka výživové poradny NATURHOUSE v Jindřichově Hradci
Psal se rok 2008 a v Českých Budějovicích v nákupním centru Mercury se otevřela první výživová poradna NATURHOUSE na území České republiky. Štěpánce Kutišové vstoupil NATURHOUSE do cesty shodou na sebe navazujících událostí…
Přečtěte si o cestě Štěpánky Kutišové ke konceptu NATURHOUSE, o nelehkých začátcích i o pevné vůli, naději a přesvědčení!
NATURHOUSE vstoupil do života Štěpánky Kutišové přesně v době, kdy se dokončovala základní kvalifikaci v oblasti výživového poradenství a absolvovala kurz Aliance výživových poradců Nutris. Na konci kurzu vyjádřila organizátorům kurzu své poděkování a jí jako odpověď přišel dotaz, zda náhodou nemluví italsky nebo dokonce španělsky.
Cizí jazyk nebyl žádnou překážkou…
Štěpánka si pamatuje na svůj osudový den, jako by to bylo včera: „Bylo to v pátek 13. června 2008, jakmile jsem odpověla, že jazyk není překážkou, obratem mi přišla odpověď, abych neprodleně kontaktovala pana Jana Gondu, který měl otevírat v České republice a na Slovensku novou síť výživových poraden,“ vzpomíná na své začátky s trochou nostalgie Štěpánka. Poté proběhla krátká výměna informací, přišla nabídka a Štěpánka se chopila příležitosti: „Hned v září jsem byla vyškolena přímo u mateřské firmy ve Španělsku a stala jsem se první výživovou poradkyní NATURHOUSE v České republice. Navíc, díky tomu, že první poradna NATURHOUSE byla otevřena v Českých Budějovicích, což je moje rodné město, jsem se vyhnula stěhování.“
Co hrálo důležitou roli ve Štěpánčiných začátcích s NATURHOUSE?
Podpora rodiny a také dobře zvolená strategie pro oslovování klientů – zvítězila cesta, která sice nebyla snadná, ale za to účinná….
Na začátku byla pro Štěpánku samozřejmě nesmírně důležitá opora rodiny. V ČR byl nutriční koncept tohoto typu úplnou novinkou, proto byla velmi důležitá dobrá volba prvních strategických kroků směrem k zákazníkovi, které bylo třeba podniknout. „Hlavní bylo, abychom neznámý koncept dokázali prosadit,“ popisuje začátky NATURHOUSE v ČR Štěpánka a vzpomíná: „Naše úplně první klientka Vendulka vstoupila do obchodu sama, protože ji na velké prosklené výloze obchodu zaujaly dvě velké fotografie příběhu krásné Španělky Evy, která v NATURHOUSE zhubla 58 kg. Druhá klientka, paní Věnka se nám ozvala také sama na základě letáčku, které v té době pan Gonda nechal kolem Budějovic rozesílat. Věnka byla zároveň první klientkou, která o svém zhubnutí podala pozitivní svědectví a sepsala příběh.“
„Velmi brzy jsme pochopili, že mnohem většího efektu dosáhneme, když se k budování klientely postavíme jinak a do obchodu lidi přímo pozveme.“
„Museli jsme se proto soustředit na osobní předávání informací a kontakt s potenciálními klienty, které jsme oslovovali v okolí pobočky. Pro tradičně orientované obchody, které na zákazníka čekaly, až vstoupí, to byla převratná změna přístupu. Nijak pohodlná, ale zato účinná.“
První dvě klientky sice cestu do poradny NATURHOUSE našly samy, u dalších již museli zvolit jiný, do té doby ne úplně tradiční, způsob oslovení. Později se také velmi osvědčily reference spokojených klientů doprovázené fotografiemi, kde byl účinek metody zřejmý na první pohled.
Spokojených klientů přibývalo, reference se šířily a úspěch na sebe nenechal dlouho čekat. Štěpánka se proto rozhodla, že se i ona připojí k franšízantům a zúročí své znalosti, které v NATURHOUSU načerpala.
Štěpánka se s NATURHOUSE doslova propojila, v Českých Budějovicích nasbírala cenné zkušenosti a v roce 2010 se stala svojí vlastní paní!
„S konceptem NATURHOUSE jsem byla spjatá již jako výživová poradkyně. Následně jsem se stala hlavní výživovou poradkyní a pomáhala jsem začínajícím výživovým poradkyním, školila je a dohlížela na jejich pobočky. Když bylo potřeba v počátcích zakládání sítě otevírat nové obchody, tak jsem z podnětu a za pomoci master-franšízanta, pana Gondy, otevřela svůj vlastní obchod v Táboře. Po roce a půl provozování tohoto obchodu se objevily určité potíže u dalšího jihočeského obchodu v Jindřichově Hradci, které bylo potřeba řešit. Tentokrát to byl můj vlastní nápad, že si vezmu na starost i tuto prodejnu.“
Štěpánka byla podnikavá od dětství 🙂
„V oblasti bylin podnikám od dětství. Ráda jsem sbírala léčivé byliny. Tatínek mi sehnal papírový pytel, který jsem naplnila svými voňavými poklady, poslali jsme ho na adresu zavedené sběrny léčivých bylin a mně přišly první peníze,“ říká Štěpánka s úsměvem a dodává: „Před vstupem do NATURHOUSE jsem již působila jako živnostnice zabývající se výživovým poradenstvím a lidem jsem také doporučovala a prodávala k užívání doplňky stravy s výtažky ze zeleniny a bylin.“
I přesto, že měla Štěpánka určité podnikatelské zkušenosti, na otevření vlastního obchodu či poradny by si bez zavedeného konceptu nikdy netroufla…
Co na rozhodnutí dát své jméno dohromady s konceptem NATURHOUSE říkala Štěpánce rodina?
„Myslím, že to vnímali jako mé dobrodružství, o kterém nikdo nic nevěděl, ale zároveň to vnímali i jako zajímavou novou příležitost. Jisté obavy přišly až v době, kdy jsem sbírala finance na otevření vlastního obchodu v Táboře. Bylo to v době, kdy se otevíraly první prodejny a ještě nebyly zavedené levnější nabídky nebo množstevní slevy, a tak investice byla větší, než v současnosti. Navíc vzhledem k tehdejšímu nedostatku volných obchodních míst jsem musela investovat do rekonstrukce prodejny a celkovou částku to znatelně navýšilo.“
.
Jak hodnotí Štěpánka svou spolupráci s NATURHOSE s odstupem deseti let?
„Po téměř desetileté spolupráci s konceptem NATURHOUSE mohu říci, že jsem dosáhla spokojenosti a rovnováhy mezi smysluplně stráveným časem v klidném a přívětivém pracovním prostředí a vlastním životem. Pobočka je mi prodloužením domova a je vážně výhrou. Vím, že strávím klidný a příjemný den, a to pro mě hodně znamená.“
„Nerozpakuji se říci, že NATURHOUSE je pro mě splněným snem o pomoci lidem v oblasti zdraví, výživy a vyváženého životního stylu.“
.
Co je podle Štěpánky nejdůležitější pro to, aby byla pobočka úspěšná?
„Je to samozřejmě spokojený klient. Myslím, že lidé vnímají rozdíl ve službách, kde je o ně opravdový zájem a důraz je kladen na dosažení pomoci, kterou klient očekává. Úspěch v tomto oboru podnikání je v současné době podmíněn nutností odpovídat na problémy světa, kterým lidstvo globálně čelí, a pomáhat je řešit. NATURHOUSE pomáhá řešit celosvětovou epidemii nadváhy, obezity a důsledků s nimi spojených. Dělá to poctivě, zodpovědně a s důrazem na přirozená přírodní řešení. V současné době však vnímám také nutnost do poradenských služeb vložit otázky psychohygieny, technik snižujících stres a uvolňování emocí.“
Jako reakci na různé civilizační problémy zavádí NATURHOUSE službu měření intolerancí, které mohou velmi pomoci s diagnostikou potíží s hubnutím i zdravím a následně také navedou k dalšímu řešení problémů.
Jaké jsou z pohledu franšízanta hlavní pozitiva podnikání formou franšízingu?
„V mém podnikání, před navázáním spolupráce s konceptem NATURHOUSE, moji hlavu neustále zaměstnávaly starosti, jak vnést do mého podnikání systém, jak s lidmi pracovat a nabízet co nejlepší služby, na druhé straně, jak dělat reklamu a jak získávat nové zákazníky… To byl tak mentálně náročný proces, že na nic jiného než na podnikání, jsem se nezmohla,“ vysvětluje Štěpánka Kutišová úskalí samostaného podnikání a dodává:
„Na začátku letošního roku jsem si kontrolovala svoje běžné elektronické zprávy, vyhledávala jsem jako vždy informace z mého oboru a sledovala dění. Všude kolem na mne vykukovala kreslená poradkyně Lizzy, která zvala k návštěvě našich obchodů. Nic takového bych jako samostatná osoba nedokázala. Není to má parketa a jsem ráda, že se propagaci a marketingovým záležitostem věnují lidé, kteří jim rozumí.
Největší výhodu franšízingu vidí Štěpánka v tom, že se může v oblastech podnikání, ve kterých není úplně kovaná, požádat pomoc a radu odborníky z centrály.
Jak hodnotí zkušená franšízantka své dosavadní podnikání s franšízou?
„Za deset let spolupráce s NATURHOUSE jsem pochopitelně překonala mnoho potíží a přečkala jsem i řadu krizí. Víra v úspěch podnikatelského záměru, který se zaměřuje na řešení mnohých lidských problémů a trápení, však byla a je silnější. Tímto je pro mě osobně právě NATURHOUSE.“
To, co Štěpánku Kutišovou přimělo k podnikání s konceptem NATURHOUSE, nebyly peníze, ale touha uplatnit se v oboru, který jí dával smysl…
„Peníze pro mě nebyly hlavním důvodem, proč jsem začala podnikat s konceptem NATURHOUSE, ale spíše vedlejším produktem upřímné a vroucí touhy proměnit svoje vlohy a nadání v pomocnou ruku druhým, společnost obohatit a prospět. A takové podnikání má podle mě budoucnost.“
NATURHOUSE představuje pro Štěpánku Kutišovou splněný sen o vyváženém životě!
.
Inspirujte se příběhem Štěpánky
i jiných odvážných žen
a přidejte se ke konceptu NATURHOUSE,
s nímž budete moci pomáhat lidem
dostat se pohody fyzické i psychické…
Není to jednoduchá podnikatelská dráha, ale stojí za to!
Rádi Vám odpovíme na otázky, které Vás v souvislosti s podnikáním s franšízou NATURHOUSE zajímají.
Neváhejte a kontaktujte nás 🙂
Chcete být zařazeni do REGISTRU KANDIDÁTŮ – zájemců o podnikání formou franchiszingu a chcete být podrobněji informováni o franchiszách i konkrétních nabídkách? Registrujte se zde a my Vás budeme dle Vašich požadavků informovat o tom, jaké jsou aktuální podnikatelské příležitosti ve franchiszingu – která franchisza v ČR hledá partnera pro dlouhodobou spolupráci dle Vašich požadavků.
Sledujte náš KATALOG franchisz, kde je aktuální nabídka franchisz a kde naleznete odpovědi na otázky ohledně konkrétních franchiszignových konceptů. Pokud Vás budou zajímat další podrobnosti, nebo Vás zaujme konkrétní franchisza a měli byste zájem o schůzku se zástupcem dané franchiszy, NEVÁHEJTE NÁS KDYKOLIV KONTAKTOVAT, JSME TADY PRO VÁS!