Společně s manželkou se stal Robert Smetana úplně prvním franchisantem sítě výživových poraden NATURHOUSE v České republice.

S výživovým poradenstvím neměli tehdy žádné zkušenosti.

Přesto se rozhodli jít do podnikání právě s konceptem NATURHOUSE

Před navázáním spolupráce s konceptem NATURHOUSE podnikali manželé Smetanovi již od 1998 v ubytovacích a stravovacích službách. Po 10 letech provozování horského penzionu v Beskydech a Jeseníkách začali zvažovat, jak se dále rozvíjet….

 

Nechtěli se dát znovu na cestu pokus – omyl. Když se  v rodině dozvěděli o možnosti podnikání pod zavedenou značku, věděli, že franchising bude to pravé pro nový začátek. A příležitost na sebe nenechala dlouho čekat.

Nabídka navštívit veletrh franchisových příležitostí v Brně je zaujala a rozhodli se, že budou hledat svou podnikatelskou příležitost právě zde…

 

NATURHOUSE si je získal svou jedinečností a jak Robert Smetana dodává: „Koncept věnující se výživovému poradenství nám připadal zcela nový a odlišný. Domluvili jsme si návštěvu tehdy jediné otevřené pobočky v ČR v Českých Budějovicích a do týdne jsme pak prodejnu navštívili. Prodejna byla vkusně zařízena světlým prodejním nábytkem ve firemních barvách a personál na nás působil příjemným a profesionálním dojmem. Od návštěvy prodejny už to byl jenom krůček k rozhodnutí, pořidít si vlastní poradnu NATURHOUSE.“

 

Do spolupráce s franchisovým konceptem NATURHOUSE je nezbytné jít s počátečním elánem a zaujetím pro věc

a tento elán manželům Smetanovým rozhodně nechyběl….

 

V době, kdy s franchisou NATURHOUSE začínali, neexistoval na trhu žádný podobný koncept výživového poradenství

Aby získali povědomí o vedení prodejny v podobném ekonomickém prostředí, navštívili společně s master-franchisantem Janem Gondou několik provozoven na jihu Polska.

„Je nutné si uvědomit, že v době před 9 lety na českém trhu neexistoval franchisový koncept, který by se spojoval odborné poradenství ve zdravém životním stylu a produkty na podporu redukce hmotnosti. Rozhodli jsme se proto inspirovat se v Polsku a využít příležitosti co možná nejdříve,“ vysvětluje Robert Smetana jejich vstup do franchisového podnikání, který byl sice rychlý, ale ne bezhlavý.

V roce 2009 otevřeli manželé Smetanovi v Ostravě v OC Laso první franchisovou pobočku NATURHOUSE v České republice

 

Zeptali jsme se Roberta Smetany, co na jejich rozhodnutí dát své jméno dohromady s konceptem NATURHOUSE říkala rodina.

„Bylo to společné rozhodnutí, o kterém jsme ostatní členy rodiny informovali – většinu z nich samozřejmě zajímalo, jak se nám bude dařit, a k úspěšnému otevření nové pobočky nám drželi palce.“

Podpora ze strany rodiny byla velmi důležitá!

 

S jakými problémy se museli ve svém podnikání vypořádat? A kdy začalo být jejich franchisové podnikání rentabilní?

Společně s pobočkou otevřenou manželi Smetanovými v Ostravě navázal v roce 2009 NATURHOUSE také spolupráci s franchisanty v Ústí nad Labem a Děčíně.

 

Kvůli vyššímu nájmu v obchodním centru LASO neměli Smetanovi

tak snadný rozjezd jako jejich franchisoví kolegové, ale 

 

Ve svém podnikání vytrvali a po roce a půl se nejenže dostali do černých čísel, ale začali se poohlížet po další pobočce!

 

Po pobočce v Ostravě otevřeli další provozovny v Opavě, Frýdku-Místku a následně v obchodním centru Nová Karolina v Ostravě.

Každá nová pobočka, podle slov odvážného franchisanta, potřebuje čas a spoustu energie k úspěšnému rozběhu. „Prodejny byly otevřeny rychle po sobě a nás časově i finančně zatěžovalo časté střídání personálu – hledání a zaškolování nových výživových poradkyň či asistentek, což vedlo k rychlému vyčerpání finanční rezervy,“ popisuje personální a následné provozní potíže Robert Smetana. „Je důležité si uvědomit, že na pracovní pozici výživové poradkyně a asistentky se nehodí každý. Často se stává, že i když je o tom daný člověk přesvědčený, že je to práce přímo pro něj, může se stát, že při prvních neúspěších zahořkne a zjistí, že to až tak jednoduché není. Proto jsme se rozhodli pro prodej pobočky v Opavě a následně i v OC Laso. Poté se nám podařilo zbylé dvě pobočky stabilizovat, mít na ně více času a také se dostatečně věnovat kvalitě práce s personálem i s našimi novými klienty,“ popisuje otevřeně franchisant své těžší podnikatelské období, které jej ale v podnikání posunulo zase o „level výš“.

Manželé Smetanovi zjistili, že méně znamená někdy více….

A že kvalitní pracovní tým je základ úspěšného podnikání!

 

V čem vidí Robert Smetana základ úspěchu pobočky?

„Mít za sebou tým spolupracovníků, které práce naplňuje a baví a kteří jsou zároveň dobře motivováni k úspěchu pobočky. Přitom vůbec není důležité, zda mají dlouholeté zkušenosti v oboru. Hlavní je zájem o práci, ctižádost, ochota učit se, vzít si to dobré od svých kolegyň a být v práci rád a zůstat pozitivní. Velmi důležité je taky mít někoho v záloze v případě nemoci, dovolené, školení apod.“

Jak řeší personální obsazení na svých pobočkách nyní, po nelehkých podnikatelských zkouškách?

„Na každé z poboček máme výživovou poradkyni na celý úvazek a 2 asistentky na částečný úvazek. Je to z důvodu zastupitelnosti na pobočce v Ostravě a taky z důvodu nepřetržité otevírací doby. Druhou výživovou poradkyni v Ostravě máme ve středu souběžně s první ve vedlejší kanceláři a samostatně v sobotu pro zákazníky, kteří v týdnu na pobočku z pracovních důvodů docházet nemohou.“

Za hlavní motivační prostředek zaměstnanců považují manželé Smetanovi provize z tržeb pobočky a tržeb, na kterých se daná asistentka či poradkyně podílí.

Nezbytná je také příjemná atmosféra, pozitivní nálada a otevřenost.

Co by Robert Smetana vzkázal lidem, kteří by chtěli podnikat pod značkou NATURHOUSE?

hubnutí s naturhouse má viditelné výsledky

 

„Určitě to nepůjde bez počátečního elánu a nadšení pro věc, není to jen o obchodu, a vidině rychlého zisku, ale hlavně o systematické denní práci na pobočkách, vyhledání dobrého týmu spolupracovníků, který o zdravý životní styl a klienty bude mít zájem s tím, že odměnou vám časem bude také spousta spokojených zákazníků,“ říká Robert Smetana s úsměvem a dodává:

„Tito spokojení zákazníci vás sice bohužel po čase, jakmile se jim bude dařit naplnit si své cíle a naučí se správně jíst, opustí, ale pokud budou tito zákazníci opravdu spokojení, rádi dají doporučení dalším ze svého okolí, a to je i pro nás ta nejlepší reklama.“

Není to ale cesta jednoduchá – vaši zákazníci již na trhu většinou nějaké diety a rady vyzkoušeli, tudíž se nenechají opít rohlíkem a velmi rychle poznají, pokud se jim budete věnovat jen povrchně. Pak vám neuvěří a ani vámi doporučené metody se nesetkají s vytouženým účinkem hubnutí a se spokojeností.

 

V čem vidí Smetanovi největší výhody podnikání formou franchisingu?

„Pokud podnikáte samostatně bez podpory značky, je těžké na trhu uspět a vyvarovat se při rozhodování někdy i závažných a fatálních chyb, po kterých může nastat rychlý konec vaší vlastní firmy. U franchisingu je jedna z velkých výhod podpora ze strany centrály, která vám práci usnadní vyzkoušením nových metod,“

vysvětluje největší výhody podnikání se silným franchisovým partnerem Robert Smetana a k podnikání s NATURHOUSE dodává:

„Nespornou výhodou je možnost přenést zahraniční zkušenosti, které centrála nejdříve ověří ve vlastních pobočkách, a poté je aplikují na pobočky franchisantů. Další velkou výhodou je setkávání a výměna zkušeností s ostatními franchisanty, kteří řeší podobné problémy a nejednou vám můžou poradit, jak na poli personálním, tak při řešení regionální reklamy a jiných denních maličkostech při chodu pobočky.“

Největší výhody franchisingu vidí Robert Smetana v podpoře ze strany centrály a ve výměně zkušeností mezi franchisanty nejen v rámci ČR!


 

Také chcete podnikat?

…ale bojíte se prvotních omylů a nezdarů, které podnikání přináší?

 

S konceptem NATURHOUSE na žádné překážky nebude sami!

 

Ve spolupráci konceptem NATURHOUSE získáte, stejně jako manželé Smetanovi, nejen podporu z centrály, ale také budete součástí velké podnikatelské rodiny.

 



V případě zájmu o bližší informace, vyplňte kontaktní formulář a my se vám brzy ozveme:

    Jméno

    E-mail

    Mobil (můžete uvést pro rychlejší komunikaci)

    Franchisa

    Doplňující informace



    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

    franchising-uvazujes-o-fransize-registruj-se

    Chcete být zařazeni do REGISTRU KANDIDÁTŮ – zájemců o podnikání formou franchiszingu a chcete být podrobněji informováni o franchiszách i konkrétních nabídkách? Registrujte se zde a my Vás budeme dle Vašich požadavků informovat o tom, jaké jsou aktuální podnikatelské příležitosti ve franchiszingu – která franchisza v ČR hledá partnera pro dlouhodobou spolupráci dle Vašich požadavků.

    Sledujte náš KATALOG franchisz, kde je aktuální nabídka franchisz a kde naleznete odpovědi na otázky ohledně konkrétních franchiszignových konceptů. Pokud Vás budou zajímat další podrobnosti, nebo Vás zaujme konkrétní franchisza a měli byste zájem o schůzku se zástupcem dané franchiszyNEVÁHEJTE NÁS KDYKOLIV KONTAKTOVAT, JSME TADY PRO VÁS!