Fast food Mr. KEBAB je tu pro všechny, kteří se chtějí rychle, ale přesto dobře najíst. Představuje novou generaci fast foodů, kde je kladen důraz nejen na rychlost přípravy, ale především na kvalitu nabízených produktů. Mr. KEBAB nabízí svým zákazníkům kuřecí kebab pečený na svislém rožni, podávaný vždy s čerstvou zeleninou, jogurtovo-česnekovou omáčkou, chilli nebo olivami, v různých druzích pečiva nebo jen tak – čisté maso se zeleninou.
Než v roce 2005 Ľubor Lelovits zhmotnil své myšlenky do prvního provozu Mr. KEBAB v centru Košic, věnoval dostatečný čas nejen výběru produktu, ale také výběru jména, loga a firemních barev nové společnosti. Aktuálně působí tato značka nejen na Slovensku, ale také v Česku.
Ľubor Lelovits však není pouze majitelem a zakladatelem franchisové značky fast foodů Mr. KEBAB, je podnikatelem s širokým okruhem zájmů
Věnuje se také grafice, vlastní grafické studio, angažuje se také v projektu „Školské ovocie“, a k tomu všemu má velmi zajímavého koníčka v podobě balónového létání, ale o tom někdy příště…
Jak se od reklamní agentury dá dostat k vybudouvání a provozování fast foodových restaurací?
„Od dětství jsem vždy inklinoval k designu, takže jsem se jej rozhodl studovat a moje první podnikatelská aktivita bylo právě založení reklamní agentury. Ta se stala po 14 letech působení uznávanou po celém Slovensku. S růstem společnosti se však změnila moje úloha v ní a já se více než kreativní činnosti věnoval ekonomice. A tato činnost mě přestala bavit natolik, že jsem svoji první agenturu musel zavřít. Ničeho však zpětně nelituji, protože své znalosti využívám i v dalších projektech,“ říká Ľubor Lelovits ke svým podnikatelským začátkům a dodává: „Velmi mě bavilo cestování, a právě z jedné ze svých cest jsem si přivezl myšlenku vytvořit franchisovou síť restaurací nabízejících kebab. Jelikož jsem hned od začátku věděl, že mým cílem je vybudovat právě síť restaurací, bylo jasné, že dobře propracovaný marketing musí jít ruku v ruce s mým novým projektem. Založil jsem proto novou reklamní agenturu, kterou však využívám pouze pro své podnikatelské aktivity. Spolu s grafikem tvoříme skvělý tým a dokonale využíváme zkušenosti z minula.“
Mr. KEBAB a projekt zásobování škol a školek na Slovensku ovocem a zeleninou v rámci projektu „Školské ovocie“ představují Vaše hlavní podnikání. Jak jste se dostal od fast foodu právě k projektu, v rámci něhož je dodáváno ovoce a zelenina pro školáky? Co pro Vás znamená zdravost a nezdravost ve stravování?
„Tuším, že narážíte na nezdravost fast foodových pokrmů. Zde však musím trošku oponovat. Mr. KEBAB je sice fast food a nabízíme také fritované produkty, ale používáme tu nejkvalitnější fritovací technologii, která zabezpečuje, že produkty v rámci fritování do sebe tuk nenasávají, ale jsou jen povrchově smaženy. V nabídce máme také zeleninové saláty. Do projektu EU jsem se pustil úplnou náhodou. Jednou jsem si koupil v supermarketu vynikající jablkovou šťávu v balení Bag in box s výpustným ventilem. Nejdřív jsem si myslel, že to budu pít týden, ale velmi jsem se mýlil. Když jsem si chtěl na druhý den koupit nové balení, bylo mi řečeno, že jej obchod již nenaskladnil, protože jej kvůli ceně nikdo nekupoval. Spojil jsem se proto přímo se slovenským výrobcem a objednal si ho napřímo. Následně jsem se v novinách dočetl, že se chce město zapojit se svými školkami a školami do projektu EU „Školské ovocie“, ale nemá dodavatele. Tak jsem si hned vyjednal licenci a nyní jsem součástí tohoto projektu již devátý rok. Vyrábíme vlastní ovocné šťávy, ovocné pyré, sušené ovoce atd.,“ vysvětluje Ľubor Lelovits svou cestu k projektu „Školské ovocie“.
Ľubor Lelovits využívá své znalosti z reklamního průmyslu ve všech svých podnikatelských projektech.
Jak se Vám daří dělit čas mezi práci, zábavu a rodinu? Přeci jen – vést franchisový koncept, provozovat grafické studio, zásobovat školy ovocem a trávit čas v oblacích, to musí být náročné a dobrodružné zároveň…
„Práci si postupně nastavuji tak, abych byl nahraditelný v on-line režimech, ale každou z činností důsledně kontroluji. Průběžně si vychovávám zástupce či nástupce, kteří už mnohé věci zvládají sami. Dobří lidé, kteří to s vámi vydrží dlouhou, se hledají dlouho a těžko. U mě to funguje tak, že si každou činnost, kterou si vymyslím, nejprve rozchodím sám. Když z toho mám dobrý pocit a vím přesně jak na to, tak deleguji činnosti na své lidi. Výhodou je to, že přesně vím, co od nich mám očekávat a pro výmluvy tak není prostor. Rodina příliš netrpí, protože většinu balónových cest absolvujeme společně s našim čtyřletým synem. Dnes je moderní doba a mnoho mojí práce se dá dělat přes počítač na cestách, stačí k tomu internet.“
Expanze projektu Mr. KEBAB v Česku je teprve v začátcích!
Pokud i Vás zaujala možnost mít vlastní provozovnu Mr. KEBAB, neváhejte a kontaktujte nás!
Mr. KEBAB je sice malý, ale velmi dobře promyšlený projekt. Provozovnám na Slovensku se daří, tak proč by se jim nemělo dařit také v Česku…