Každý vám jistě řekne, že pokud chcete začít podnikat, měli byste se orientovat v oboru, ve kterém chcete podnikat. Také je pro vás důležitá znalost daného trhu a potenciálních zákazníků. Po administrativní stránce je pak nutná znalost legislativy související s účetnictvím, daňovými a dalšími zákonnými povinnostmi. Stačí to však na to, abyste byli dobrými podnikateli?

man with blank signboard, isolated on white background

Co když vám někdo řekne, že vy se prostě na podnikatele nehodíte? … protože na to tzv. nemáte, nejste cílevědomý, trpělivý, asertivní či flexibilní

Musí mít podnikatel všechny tyto vlastnosti vrozené nebo je možné je nějak získat?

Pojďme se proto na tyto jednotlivé vlastnosti podívat a třeba zjistíte, že i vy je máte a ani o tom sami nevíte.

1)      Cílevědomost

Každý podnikatel se jistě v podnikání setkal s neúspěchy. Právě díky cílevědomosti a zdravému sebevědomí pak tyto krušné chvíle překonal. Člověku se však ne vždy toho zdravého sebevědomí dostává. Je proto potřeba stanovit si cíl či cíle, jež chceme v podnikání dosáhnout. A jak již bylo minule řečeno: „Co je psáno, to je dáno!“. Toto motto platí i pro naše cíle. Nejlepší je proto mít hlavní cíl podnikání, i menší cíle vedoucí k jeho dosažení, písemně. Můžeme pak jednou za čas udělat jejich rekapitulaci a říct si, co se nám podařilo a na čem naopak musíme ještě zapracovat. Když pak přijde nějaký neúspěch, nedíváme se už na něj jako na pohromu.

2)      Flexibilita

Situace na trhu se mění každým okamžikem, musíme na to proto v našem podnikání myslet. Neznamená to však měnit svou strategii každý den, tím spíš naše zákazníky vyděsíme, než potěšíme. V tomto případě pak platí, že méně je někdy více. Rekapitulací našich cílů můžeme realizovat i některé změny. Nebudeme tak dělat změny bezhlavě, ale s určitým rozmyslem, a tak abychom dosáhli daného cíle.

3)      Kreativita

Jak říká jedno motto: „Lepší blázen s nápadama, nežli blbec bez fantazie!“. Nestyďte se proto za své nápady. Nikdo není bez fantazie, ale pokud máte pocit, že už se vám jí nedostává, tak zkuste zavzpomínat, po čem jste toužili jako děti. Nebo  se na svůj podnikatelský záměr nedívejte očima podnikatele, ale zákazníka. Chce to však velkou dávku empatie, protože musíme předpokládat, že ne všichni zákazníci uvažují jako my.

 4)      Trpělivost

Ani Řím nepostavili za jediný den. Nesmíme proto očekávat, že se z nás stane přes noc úspěšný podnikatel a při prvním neúspěchu vše zabalit. Jenom to než si k vám vaši zákazníci najdou cestu, nebude ihned. Přesvědčit zákazníka o tom, že váš produkt je pro něj to nejlepší, není vůbec jednoduché a ještě těžší je si takového zákazníka udržet. Nenechte se neúspěchy odradit a buďte trpělivý. Je přece známo, že trpělivost růže přináší.

5)      Asertivita

Asertivitu bychom měli chápat jako jednání jedince, který zvládá jasně definovat své požadavky, nejedná proti právům druhých lidí, umí naslouchat a je schopen přistoupit na kompromis. Neměli bychom však asertivitu zaměňovat s agresivitou a hrubostí. V podnikání jsou sice potřeba „ostré“ lokty, ale nic se nemá přehánět. Naší devízou v obchodním styku by se tak měla stát slušnost a férovost.

Někomu byly tyto vlastnosti dány do vínku. Kdo však toto štěstí neměl a chce se i přesto stát úspěšným podnikatelem nemusí věšet hlavu. Existuje již řada kurzů, kde si dané dovednosti můžeme osvojit. Je to však běh na velmi dlouho trať a chce to opravdu velké úsilí.

A co když vám někdo nabídne pomocnou ruku? Poskytne vám svůj nápad? Nasměruje vás? Dodá potřebnou odvahu? A nabídne cenné informace?

A právě o tom je franchising

Podnikání formou franchisingu (česky franšízingu) je kompromisním řešením, které stojí za zvážení. Franchising totiž otevírá cesty k podnikání právě lidem typu „chci podnikat, ale nemám nápad či odvahu se pouštět do rizika“.

U franschisingu vám tuto pomocnou ruku nabídne franšízor v podobě pronájmu zaběhnuté značky, s níž vy následně podnikáte. Příkladů značek, které tvoří síť poboček prostřednictvím franchisantů, samostatných podnikatelů, v různých koutech republiky či světa jsou spousty – McDonald´s, Subway, Century 21, NATURHOUSE, RK Sting, Expreska, UGO – Ugova čerstvá šťáva, Benzina, Shell, OMV, Lukoil, drogerie Teta, lékárny BENU, restaurace Výtopna aj.

Franšízor vám však nenabízí jenom svou zavedenou značku, která pro něj představuje lety budované know-how, ale také vám prostřednictvím školení či různých setkání přádává informace související s otevřením pobočky, získáváním zákazníků či realizací marketingové kampaně atd.

No řekněte sami, nezvedne se člověku sebevědomí, když za ním stojí společnost silné a zavedené značky.

Rizika spojená se začátkem podnikání tak eliminujete tím, že máte za zády franšízora, který vám po celou dobu podnikání nabízí svou pomocnou ruku. Za úplatu vám poskytne franchisovou licenci pro dané město či region, kde můžete s jeho značkou podnikat. Na základě franchisové smlouvy tedy získáte od mateřské firmy (franchisora) ověřený podnikatelský nápad, prestiž známé značky a celý detailně popsaný podnikatelský model. /Detailní výklad jednotlivých franchisových pojmů naleznete ZDE/

Kde hledat franchisové příležitosti?

Pokud se vám tento způsob podnikání zamlouvá, prohlédněte si podnikatelské příležitosti v sekci franchisingové nabídky v našem katalogu franchis. Chcete-li být informováni o dění v tomto oboru podnikání, si požádejte o zasílání Newsletteru na Váš mail. Franchisingové novinky zasíláme cca 1x měsíčně zdarma, popřípadě o některých V.I.P. příležitostech informujeme naše věrné čtenáře s předstihem. Můžete se stát také našimi čtenáři na Facebooku.

Podrobné nabídky podnikání s franchisami naleznete v záložce Katalog franchis.

 

franchising-uvazujes-o-fransize-registruj-se