Koncept franšízingu funguje v České republice již přes dvacet let a má mnoho podob. Objevuje se i v oblastech, kde byste ho nečekali. Jednou z oblastí je bankovnictví. První bankou na českém trhu, která se rozhodla svoji síť takto rozšiřovat, se stala UniCredit Bank, která v Česku jako jediná využívá tento koncept samostatně, již 8 let. 

 

 

UniCredit Bank – franšízový průkopník na českém bankovním trhu! 

 

Koncept partnerských bankovních poboček na bázi franšíz má již dlouholetou tradici, zejména u západních sousedů v Evropě. UniCredit bank byla první bankou, která přinesla tento inovativní přístup na český trh. Díky franšízingu se rozšířila dostupnost zastoupení banky i do středních a regionálních měst. Hlavní myšlenkou konceptu je být klientům banky co nejblíže i v menších lokalitách. Jeden z hlavních důvodů představovala pro banku možnost vhodné kombinace mezi investičními náklady a cílovým podílem na celkovém počtu obchodních míst. Podstatou je vytvořit síť samostatných podnikatelů, kteří budou nabízet a prodávat produkty a služby banky i v menších lokalitách. Výhodou tohoto přístupu je především to, že franchisanti těží z osobních znalostí dané oblasti. 

První franšízová pobočka UniCredit Bank byla otevřena v roce 2010 a od té doby se počet franšízových obchodních míst rozšířil na 47 provozoven. Díky franšízingu se tak rozšířila dostupnost UniCredit Bank, a plnohodnotných bankovních služeb, také do menších a středních měst v různých regionech.

 

Přes to, že UniCredit Bank neplánuje zakládání nových poboček, hledá pro některé ze stávajících UniCredit bank Expres poboček franšízové partnery, kteří by rádi rozšířili své podnikatelské působnosti a také získali podíl na utváření dobrého jména značky.

 

A jak by měl vypadat potenciální úspěšný franšízový partner?

 

V první řadě by měl chtít realizovat své manažerské schopnosti, neustále se vzdělávat, poznávat nové lidi a toužit po tom, aby se ve svém regionu stal úspěšnýmSamozřejmostí jsou manažerské dovednosti a obchodní vzdělání s přehledem o aktuálním dění ve světě bankovnictví a financí, ale i motivace hledat stále nové cesty k úspěšným obchodům. Nesmí chybět ani orientace na trhu a znalost konkurence. Ideální franšízový partner by měl mít několikaletou praxi v oblasti financí a výsledky dosažené díky jeho obchodním schopnostem.

Cesta do fascinujícího světa byznysu skrze spolupráci prostřednictvím franšízové pobočky vede nejprve přes absolvování výběrového řízení. Dalším krokem je předložení přehledného obchodního plánu a scénáře provozování pobočky na rok dopředu. Podstatou je zhodnocení perspektivy budoucí spolupráce a vzájemné poznání. Zájemce musí také disponovat dostatečným kapitálem na provoz pobočky během prvních 9 až 12 měsíců. Pak už stačí složit bance jistinu. Pokud se podaří podnikateli dané podmínky splnit, dveře k perspektivní vzájemné spolupráci má téměř otevřené.

 

.

Co můžete, jako franšízant UniCredit Bank, očekávat v začátcích?

 

„Začátky mohou být složitější, důležité je aby noví franšízoví partneři neměli přehnaná očekávání. Velkou výhodou je naopak vysoká podpora ze strany banky, a to nejen v samotných začátcích spolupráce. Příkladem je plně vybavené obchodní místo, které banka podnikateli poskytne,“ říká Martina Daňková, HR partner pro franšízy UCB. Součástí podpory je kromě IT příslušenství také marketingová podpora, systematické vzdělávání personálu, nabídka kvalitních a konkurenceschopných produktů a samozřejmostí je stálá odborná podpora v oblasti řešení obchodních případů. Pro podnikatele taková spolupráce navíc vytváří možnost využití cross-sellingu neboli křížového prodeje a příležitost obohatit své podnikání o bankovní služby a produkty.

Je však nutné mít na paměti, že trh je velice proměnlivé prostředí a produkty nebo jejich parametry se mohou rychle měnit. Znalost pravidel a reálný pohled na trh jsou proto velmi důležitým předpokladem.

Banka v současné době spolupracuje se 47 UniCredit Bank Expres provozovnami v rámci České republiky v místech, kde nemá standardní retailovou pobočku. Nyní cílí především na nové franšízové partnery pro již existující pobočky.

 

V současnosti se zaměřuje především na lokality v Dobřichovicích, Nymburku, Litvínově, Sušici, Vsetíně a Holešově.

.

Zaujala Vás možnost začít samostatně podnikat v bankovním sektoru

Máte manažerské schopnosti a zkušenosti z oboru bankovnictví či finance?

Otevřete si, respektive převezměte, pobočku UniCredit Bank!

Pro více informací pište, ptejte se:

    Jméno

    E-mail

    Mobil (můžete uvést pro rychlejší komunikaci)

    Franchisa

    Doplňující informace



     

     

    Další informace o franšíze UniCredit Bank (UCB) Expres najdete v katalogu franšíz.