Vyprávění příběhů je naší součástí. Od malinka posloucháme pohádky o princeznách a dracích. V dospělosti utíkáme od reality ke knížkám či filmům a v důchodu po částech převypravujeme svůj životní příběh vnoučatům. Vyprávění je ústředním motivem našeho života.

Proč tedy nevyužít vyprávění příběhů i v podnikání a franchisingu?

I v podnikání se vyplatí povídat .... o sobě, o firmě, o úspěších, zdarech i nezdarech

PŘÍBĚHY MAJÍ ZELENOU

Sdílejte své zkušenosti, buďte pravdiví, prozraďte i dílčí neúspěch, získáte tak kredit seriozního partnera, který nic neskrývá…

V dnešní době nemá navrch ten produkt, který je kvalitnější, levnější anebo lépe vypadá… Vyhrává ten, který je pro zákazníka zajímavý. Zákazník je jenom člověk, který touží po senzaci a chce být její součástí. To je také důvod, proč stoupá prodej značkám, které zažily obrovskou změnu, například úmrtí jednoho z majitelů firmy či významného leadra. V dnešní době se nekupují „jen“ věci, ale také příběhy, které za daným produktem stojí. Vsaďte na příběhy i vy a přesvědčte se, jak dobře fungují. Dejte svému podnikání ten pravý význam.

Příběhy táhnou lidi nejen po stránce lidské, ale také kvůli uvěřitelnosti. Čím víc jim o osobě povíte, tím silnější mají pocit, že vás znají. A přesně to potřebujete. Měli byste se stát jejich kamarády.

Vyprávějte příběhy v podnikání, buďte zajímaví, ale hlavně transparentní

Nesnažte se za příběhy skrýt pravdu. Toho byste se měli držet nejen v komunikaci se svými zákazníky, ale také s obchodními partnery. Skrývání pravdy se nevyplácí. Naopak, narazíte-li v podnikání na nějaký problém, nebo se vaší značky dotkne jistá nepříjemnost, je dobré na ni upozornit sám – dříve, než zlí jazykové využijí příležitosti a upozorní na nepříjemnost v negativním světle, čímž mohou vaši značku dlouhodobě poskvrnit. Snažte se krize a nepříjemnosti řešit včas a otevřeně.

Buďte krok napřed a nebojte se poodhalit i svá „malá tajemství“ či nepříjemnosti, jež vás potkaly – získáte punc férového hráče.

Příkladem může být nedávná kauza jednoho nejmenovaného nadnárodního řetězce, jehož zboží – často prodávané komody – zranily během krátké několik dětí. Řetězec nehraje mrtvého brouka“, ale na své webové stránky umístil video s padající komodou s varováním, aby zákazníci větší nábytek kotvili ke zdi a předcházeli tak rizikům zranění:  „Všichni si přejeme, aby byl domov bezpečný. Avšak občas se přihodí nehody, které mohou být pro děti nebezpečné. Když budeme spolupracovat, můžeme těmto nehodám předejít a učinit domov bezpečnější.“ Řetězec navíc zákazníkům, kterým kotvicí materiál chybí, tento zdarma dodá, i když mají zboží zakoupené v době vzdálené.

No, nejeví se vám to jako férové jednání? Mně tedy ano.

Předejděte pochybnostem klientů a vyslovte jejich možné obavy nahlas!

Můžete také veřejně vyslovit obavy z pohledu vašich klientů, například určitými slogany, u nichž vysvětlíte, proč u vás platí více (že u vás například získají nadstandardní produkt či službu, která je sice dražší, ale za jejichž přidanou hodnotu se vyplatí utratit o maličko více peněz). kvalitaTřeba: U nás se nemusíte bát, že kupujete předražené zboží běžné kvality! K našim kvalitním produktům navíc získáváte pětiletou záruku ZDARMA (za kterou jinde připlácíte)“ nebo Naše výrobky neobsahují éčka, ani chemické konzervanty“, i když je na trhu několik konkurenčních produktů, které éčka také neobsahují, buďte první, kdo toto zviditelní a možná kvůli pár slovíčkům na etiketě získá na prestiži i prodejnosti. Zkrátka je dobré se vžít do role zákazníka a vysvětlit mu případnou vyšší cenu, odlišnost či výhodu nebo třeba to, nač konkurence neupozorňuje. Pozdvihněte své výhody, které klient u konkurence nezíská.  I to jsou způsoby, jak můžete zákazníky přesvědčit, aby nakoupili u vás a dál nepochybovali.

Nestyďte se prozradit, že jste začali podnikat ve sklepě v paneláku, nebo brigádně při studiu…

Pochlubte se, kam až jste to, přes těžké začátky, dotáhli! 

To, že se se svými klienty i partnery podělíte o svůj životní příběh, který vás k podnikání přivedl, může také vyvolat značné sympatie. Za to, že jste svůj podnik vypiplali doslova od nuly a začínali jste u babičky v kůlně nebo v pronajaté kočárkárně, za to se skutečně stydět nemusíte. Naopak! Možná ani netušíte pro kolik zákazníků je osobitost“ důležitá a raději dají vydělat někomu, kdo pro svůj podnik žije, než někomu, kdo je jen překupník a prodává jen cenou.

Vyprávění příběhů se dnes nosí, i v podnikání, franchising nevyjímaje, proto neváhejte a pusťte se do sdílení zajímavých příběhů…

Pokud se vám podařilo vybudovat z melouchu či malovýroby velkou firmu, pochlubte se s tím! Působí to „senzačně“. Například článek o Petru Cichoňovi, který ze studentské brigády v pražském „hladovém okně“ vybudoval známou značku sendvičů Crocodille, z níž vzešla také mezinárodně úspěšná franšíza Bageterii Boulevard, si přečetlo rekordní množství našich čtenářů. A tady je ukázka několika podnikatelů, kteří buďto vybudovali své značky, nebo se pustili do franchisového podnikání s vervou a dnes je konečně jejich práce baví a naplňuje…

INSPIRUJTE SE 😉

Franchising , franšízing , příběh o franchisingu , příběh o franšízingu, 13 příběhů o franchisingu

 

Lidé milují příběhy podnikatelů, kteří „uplácali“ své podnikání takříkajíc z ničeho, cení si i takových, kteří třeba padli na dno a znovu vstali a začali od píky, a nestydí se za to. Proto neváhejte a podělte se i o ten svůj podnikatelský příběh, byť z něj nevykvetla firma s miliardovými obraty. Otevřete se veřejnosti a věřte, že se najdou tací, kteří vaši opravdovost skutečně ocení.

Jen vezměte, jakou prestiž si získal svou skromností třeba zakladatel přepravních společností Student Agency a Regio Jet, Radim Jančura. Ale jsou i tací, kteří jen šli za hlasem svého srdce, opustili lukrativní zaměstnání a pustili se do podnikání, které vnímají jako poslání a skutečně je naplňuje. Podělte se o své příběhy, uvidíte, kolik pozornosti si získáte!

Nevíte si rady, jak dát dohromady svůj životní příběh, nemáte na psaní čas nebo talent, rádi vám pomůžeme…

    Jméno

    E-mail

    Mobil (můžete uvést pro rychlejší komunikaci)

    Franchisa

    Doplňující informace