Téměř každý začínající podnikatel, než se definitivně rozhodne, že se pustí do podnikání, má hlavu plnou otázek a možná i pochybností. Opustit sice nudnou, ale přesto jistou práci totiž není vždy jednoduché. Na druhou stranu, kdo by nechtěl být na pracovním poli svým vlastním pánem? Pokud se vám honí hlavou myšlenky jak začít podnikat a v čem, jestli se do toho pustit sám, s partnerem, nebo vůbec, anebo si s myšlenou o podnikání zatím jen rozpačitě pohráváte, tak právě vám je určen tento článek. Možná vám při úvahách pomůže…

.

Známe 10 nejčastějších (sebe) pochybností, s nimiž bojují mnozí začínající či potenciální podnikatelé. Pojďme se na ně podívat a pokusme se na ně najít odpovědi!


Kde a v čem se skrývá ta má ideální podnikatelská příležitost?

Co nového se dá dnes ještě vymyslet? Chybí mi originální nápad!

Kde vzít na rozjezd podnikání finance?

Je můj nápad dostatečně originální a životaschopný? Uživí mne?

Asi nejsem dostatečně kreativní k nalezení díry na trhu. Tak v čem mám začít podnikat?

Je lepší začít podnikat sám, nebo s partnerem?

Bojím náročného rozjezdu podnikání. Mám na to?

Jsem na podnikání dostatečně připraven?

Zvládnu všechny podnikatelské procesy a nesnadná rozhodnutí?

Co když šlápnu vedle a neuspěji? Jak se „pojistit“ proti neúspěchu?


Máte nápady na podnikání, chtěli byste už konečně začít podnikat

…ale nevíte, kde vzít finance na realizaci svých plánů?

Ač se může situace na první pohled zdát zásadní, a nemáte-li finanční polštář, také možná neřešitelná, máte řadu možností. První z nich, která pravděpodobně vyvstane na mysl většině z vás, je klasická bankovní půjčka pro začínající podnikatele.

Další možností je využití dotací z evropských fondů, státního rozpočtu či krajských rozpočtů. Na internetu naleznete velké množství informací o tom, jaký dotační program se hodí právě pro vás. Potřebné informace můžete nalézt například na některém z těchto odkazů:

Další možností k získání finančních prostředků je oslovení investora. Při hledání toho pravého však nemusíte klepat, jak se říká, u každých dveří. V dnešní době je běžné hledání investora přes internet. Existuje řada portálů, které tvoří tzv. pojítko mezi žadateli o investice a případnými investory. Na takovém portálu můžete zveřejnit váš podnikatelský plán a čekat, zda se nějaký investor tzv. chytne. Záleží proto jenom na vás, jak kvalitně zpracovaný plán nabídnete. Musíte myslet především na to, že investor podstupuje svou investicí určité riziko. Kvalitně zpracované a především pravdivé informace uvedené v plánu by ho měly přesvědčit, že riziko investice je vašem případě minimální. Dále doporučujeme si investora prověřit, ideálně si zjistit nestranné reference, abyste nepřišli o drahocenný čas i skvělý nápad. Vhodné je také „pojistit si nápad“, respektive jeho vlastnictví po právní stránce, v ideálním případě skrze patentové zástupce, kteří řeší např. ochranné známky, duševní vlastnictví atp..

 

Máte dobrý podnikatelský nápad,

…ale nevíte, jak na podnikání samotné? Odkud začít a jak?

I v tomto případě existuje řada doporučení a možností, jak začít podnikat, odkud se odrazit a popřípadě s čí pomocí…

 

Jednou z cest, kterou je dobré projít, než se rozhodnete pustit se do realizace vlastního podnikatelského záměru, je získání potřebných znalostí o podnikatelském prostředí prostřednictvím kurzů a školení, které nabízí jak soukromé, tak i státní organizace. Naučí vás jak si správně sestavit business plán, jak si ověřit životaschopnost svého nápadu, propočítat návratnost investice, správně si určit cílovou skupinu svých zákazníků, jak moderně komunikovat a efektivně se propagovat.

Pokud máte dobrý podnikatelský nápad, dostatek finančních prostředků, avšak nemáte chuť ani čas řešit start podnikání a budování nové firmy úplně sami, můžete se obrátit na poradce v podnikání, který vám pomůže nejen s nastartováním podnikání, ale poradí vám také jak správně žádat o dotace či získat si případného investora. Existuje mnoho tzv. Start-up programů, které jsou v tomto ohledu dobrými pomocníky.

V případě, že nemáte času nazbyt, a nechce se vám utrácet za poradce, a hledáte stabilní pomoc v podnikání, je dobré si najít obchodního partnera, který má již s podnikáním zkušenosti. Takový člověk vám může pomoci rozjet své podnikání efektivně, bez tápání, avšak počítejte s tím, že vám nebude pomáhat zadarmo a něco vás to bude stát – záleží na formě partnerství…

Existuje však i cesta, jak začít podnikat v případě, že jste v evidenci úřadu práce. V tomto případě můžete využít nabídky kurzů, které jsou nezaměstnaným hrazeny úřadem práce, po jehož absolvování je možné požádat i o příspěvek na rozjezd podnikání. Proces je sice časově zdlouhavější, ale máte reálnou šanci stát se pak opravdu vlastním pánem. Neházejte flintu do žita!

Máte chuť začít podnikat, ale chybí vám to zásadní: „převratný podnikatelský nápad“ nebo odvaha pustit se do toho po hlavě?

.

… Nezoufejte, s podobnými pocity začíná podnikat hodně lidí. Máme pro Vás řešení! 

.

Chytněte se silného tahouna, který vás světem podnikání provede od A do Z! 

 

Nové podnikání můžete rozjet i bez vlastního nápadu, a co víc, jde to s minimálním rizikem neúspěchu – s některou franchisou!

 

Podnikání formou franchisingu (česky franšízingu) je kompromisním řešením, které stojí za zvážení. Franchising totiž otevírá cesty k podnikání právě lidem typu „chci podnikat, ale nemám nápad či odvahu se pouštět do rizika“.


Franchising vám totiž dává možnost podnikat s minimálním rizikem, aniž byste vymýšleli a stavěli novou firmu. Nápad si jednoduše koupíte“.


S franchisou totiž fungujete jako samostatný podnikatel, ale nic nevymýšlíte. Zjednodušeně lze říci, že si dlouhodobě pronajímáte cizí, zaběhnutou značku, s níž podnikáte. Příklady značek, které tvoří síť poboček prostřednictvím franchisantů, samostatných podnikatelů, v různých koutech republiky či světa – McDonald´s, Subway, Century 21, NATURHOUSE, RK Sting, Expreska, UGO – Ugova čerstvá šťáva, Benzina, Shell, OMV, Lukoil, drogerie Teta, lékárny BENU, restaurace Výtopna, Coloseum, PUB aj.

 

Prodáváte odzkoušený ověřený produkt nebo službu známé značky, která na trhu již existuje a reálně s produktem podniká. Takže vědí jak svůj produkt či službu prodávat, na jakém místě, za jaké ceny, jaká je standardní kvalita, kdo je jejich spotřebitel, „jak na něj“ atd. To znamená, že vám poskytne celé své mnohdy lety budované know-how. Za daných podmínek vám předá přesný návod, jak podnikat a vede vás od založení své firmy pod jejich značkou, přes pomoc při otevření pobočky, přes získávání klientů, většinou také zajistí dodavatele a zvýhodněné podmínky, marketingovou podporu atd.

 

Rizika spojená se začátkem podnikání tak eliminujete tím, že máte za zády franšízora, který vám po celou dobu podnikání nabízí svou pomocnou ruku. Za úplatu vám poskytne franchisovou licenci pro dané město či region, kde můžete s jeho značkou podnikat. Na základě franchisové smlouvy tedy získáte od mateřské firmy (franchisora) ověřený podnikatelský nápad, prestiž známé značky a celý detailně popsaný podnikatelský model. /Detailní výklad jednotlivých franchisových pojmů naleznete ZDE/

 

K zahájení franchisového podnikání však budete potřebovat, stejně jako do začátku každého jiného podnikání, nějaké finance. Pokud nedisponujete dostatečným množstvím finančních prostředků, můžete počáteční investici do franchisového podnikání pokrýt některým z dotačních titulů či bankovních úvěrů pro začínající podnikatele. Noví podnikatelé, kteří začínají podnikat formou franchisingu, bývají bankami mnohem lépe hodnoceni, jelikož je jejich riziko podnikatelského neúspěchu významně nižší.

 

Kde hledat franchisové příležitosti?

Pokud se vám tento způsob podnikání zamlouvá, prohlédněte si podnikatelské příležitosti v sekci franchisingové nabídky v našem katalogu franchis. Chcete-li být informováni o dění v tomto oboru podnikání, si požádejte o zasílání Newsletteru na Váš mail. Franchisingové novinky zasíláme cca 1x měsíčně zdarma, popřípadě o některých V.I.P. příležitostech informujeme naše věrné čtenáře s předstihem. Můžete se stát také našimi čtenáři na Facebooku.

 

Ať už se rozhodnete pro podnikání v jakékoliv formě, věřte, že hlavní je mít svůj cíl a toho se držet. Protože, jak říká přísloví: „Kde je vůle, je i cesta.“

 

franchising-uvazujes-o-fransize-registruj-se