Sít prodejen Žabka zakoupila společnost TESCO od společnosti Penta v roce 2011. U prodejní sítě Žabka se TESCO rozhodlo zvolit jinou strategii rozvoje. Nezačala budovat vlastní prodejní síť, ale vydala se na cestu franchisingu.

A proč zvítězil u společnosti TESCO jako způsob expanze právě franchising? Je tato forma podnikání výhodná jen pro franchisora nebo i pro franchisanta?

„Hlavním důvodem bylo to, že franchising nabízí nové možnosti, které se u standartního zaměstnaneckého typu těžko dosahují. Zde je to hlavně motivace pro franchisanta, který ví, že pokud to dělá dobře, tak mu stále rostou tržby a tím i jeho zisk,“ vysvětluje zástupce společnosti Tesco Franchise Stores ČR s.r.o. důvod pro volbu expanze formou franchisingu.

A čím se odlišuje koncept sítě prodejen Žabka od ostatních konceptů?

 Hlavní devizou sítě prodejen Žabka je otevírací doba 363 dní v roce od 6-23 hodin. Tato strategie je uplatňována u více než 90% obchodů v celé síti.

Hlavní devízou sítě prodejen Žabka však není pouze dlouhá otvírací doba

„V rámci naší sítě je snahou dát v každé prodejně zákazníkovi nějakou přidanou hodnotu k nákupu. Snažíme se nabídnout vždy něco navíc, a to ať již formou finančních služeb (například úhrady složenek) či možnost vyzvednutí si zásilky/balíku přímo na prodejně po celou otevírací dobu.“

Strategií společnosti TESCO není, v případě sítě prodejen Žabka, pouze předávat zavedené know how a ověřenou strategii, ale také přijímat zajímavé názory franchisantů, kterých si společnost velmi váží!

Největší výhodou pro vás, jako franchisanta, bude tým zkušených manažerů, kteří přišli především z Tesca. Ti jsou na jedné straně schopni velmi rychle reagovat na případné změny na trhu a na straně druhé franchisantům naslouchat.

Máte obavu, že na malém městě či vesnici nebudete prosperovat? A že také u vás končí další obchod?

Nebojte se, i na malé obci může franchisant uspět, tak jako v jiných lokalitách. Jeho hlavním cílem by měla být spokojenost zákazníka. O tom, že se síti prodejen Žabka v obcích s cca tisíci obyvateli daří, svědčí úspěchy prodejen například v Třebotově a Vráži, kde jsou zákazníci z 90 % místní obyvatelé. Dá se proto říct, že tam, kde Žabka působí, ji zná téměř každý.

Jsou ale pro prodejnu Žabka vhodné opravdu jakokoliv lokality? Nebo zaznamenala prodejní síť Žabka i nějaké drobné neúspěchy?

„Vývoj byl postupný a museli jsme se spoustě věcem i naučit. Taktéž jsme byli nuceni optimalizovat síť o některé obchody, které se v dané lokalitě netěšili zájmu zákazníků. To ale k bussinesu patří. Nyní si dovolíme tvrdit, že jsme zdravá společnost a naše zisky rostou.“

„Při otvírání nové prodejny je nákupní síla jedním z klíčových rozhodovacích kritérií. Ke každé dané lokalitě proto vždy přistupujeme individuálně!“

A jaké partnery společnost TESCO pro spolupráci v síti Žabka  hledá?

Zkušenost z podnikání je výhodou, ale do sítě pravidelně nastupují také začínající podnikatelé. TESCO hledá především pro-zákaznicky orientované partnery.

Zkušenosti z maloobchodu jsou vítány, ale není překážkou začít podnikat bez těchto zkušeností, a to díky kvalitnímu školení, kterým uchazeči projdou v prvních týdnech. Důležité je, aby se zájemce o franchisu chtěl věnovat obchodování, měl zkušenosti s vedením lidí a orientoval se na pracovním trhu, což je základ pro dobrý chod provozovny. Dále je nutná flexibilita a vytrvalost v řešení každodenních maloobchodních výzev.

Díky rychlé návratnosti investice se franchisant může o to více věnovat provozovně a zpětné vazbě zákazníků!

A co vám jako potenciálnímu zájemci o franchisu přinese zapojení do sítě prodejen Žabka?

TESCO svým franchisantům nabízí vybavenou provozovnu, funkční franchisingový koncept a minimální vklad pro start v samostatném podnikání.

Franchisor vám  také zajistí flexibilitu podnikatelského růstu dle možností a potřeb franchizanta, který může operativně získat více čí méně provozoven dle jeho situace a počtu zaměstnanců.

„Naším cílem je kvalitní zaškolení každého nově příchozího partnera do sítě, před převzetím své vlastní prodejny, u našich nejlepších franchisantů v síti. Podporou  mu bude  také Regionální manažer nejen v době tréninku, ale i po dobu adaptace na obchodě.“

Největší odměnou, kterou vám může síť prodejen Žabka nabídnout, je rychlá zpětná vazba od zákazníka, která vám přinese pocit, že to co děláte, děláte dobře!

Na jak velkou investici by se měl zájemce o franchisu připravit?

„Investice ze strany franchisanta jsou takřka zanedbatelné, mluvíme o desetitisících, což ve skutečnosti znamená, že pokud to franchisant uchopí správně od začátku, tak by měl být v černých číslech již od startu,“ říká k finanční zátěži franchisy zástupce společnosti Tesco Franchise Stores ČR s.r.o.

Síť prodejen Žabka se do konce roku 2017 rozroste o další 4 prodejny. Neváhejte a staňte se i vy franchisantem tohoto konceptu!

A do kterých lokalit se hodlá síť prodejen Žabka nadále rozšiřovat?

„Největší úspěchy máme vždy v lokacích s velkým pohybem turistů či rezidentních zákazníků. I z tohoto důvodu máme nyní přes 70% provozoven v Praze. Expandovat chceme proto hlavně v Praze a středočeském kraji. Jak bylo ale řečeno, je poměrně složité najít vhodnou lokalitu pro provozování obchodu tak, aby byl ziskový. Jsme ale přesvědčeni, že se dá do pěti let síť prodejen rozšířit o řádově desítky nových prodejen.“

Pro rozvoj sítě prodejen Žabka jsou zajímavé všechny lokality s potenciálem nákupní síly při zachování již existujících distribučních tras. Nicméně TESCO se nebrání žádným novým výzvám či spolupracím s jinými obchodními subjekty, neboť trh se velmi rychle vyvíjí a mění.

A jaké novinky chystá síť prodejen Žabka pro své franchisanty a zákazníky?

„V letošním roce jsme spustili nový produkt. Tím jsou TV panely na všech Žabkách, na kterých vysíláme různé informace. Jsou to především upoutávky na novinky v sortimentu, akční produkty a služby, které nabízíme my nebo naši partneři. Do konce roku 2017 se taktéž chystáme několik prodejen refitovat a zmodernizovat.“

Proč byste se ke konceptu Žabka měli přidat právě vy? Věřte, že na to začít podnikat není nikdy pozdě!

„Bez ohledu na věk není nikdy pozdě, začít pracovat „na sebe“ a mít svůj obchod, nést plnou odpovědnost za své podnikání a být sám sobě šéfem. Vstupní náklady oproti konkurentům jsou při otevření prodejny Žabka reálné i pro nově začínajícího obchoShromažďujeme a zasíláme Vám aktuality z oboru franchising a podnikání. Chcete koupit franšízu, hledáte vhodný podnikatelský záměr? Od nás získáte zaručené nápady na podnikání i návody jak podnikat a jak začít podnikat s franchisou víme nejlépe...dníka. Jsme pyšní na to, že v rámci sítě máme různou věkovou hranici našich smluvních partnerů. Naše síla je v jednoduchosti systémů a obchodních procesů. Jsme nápomocni našim partnerům od jejich vstupu do sítě napříč centrálními odděleními. Vážíme si slova Partnerství!“

Čeká vás tvrdá práce s vědomím, že to co děláte, jak se chováte, jak přemýšlíte o svém zákazníkovi, vám donese vytouženou odměnu!

Spokojené zákazníky, prosperující prodejnu a pochopení ze strany franchisora… Tak právě to Vám může nabídnout prodejní síť Žabka!

A se silným partnerem, jakým TESCO bezesporu je, se nemusíte bát, že na podnikání budete sami!

Máte dotazy, chcete vědět více? Vyplňte, prosím, kontaktní formulář a my se vám brzy ozveme:

Jméno

E-mail

Mobil (můžete uvést pro rychlejší komunikaci)

Franchisa

Doplňující informace

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

franchising-uvazujes-o-fransize-registruj-se

Chcete být zařazeni do REGISTRU KANDIDÁTŮ – zájemců o podnikání formou franšízingu a chcete být podrobněji informováni o franšízách i konkrétních nabídkách? Registrujte se zde a my Vás budeme dle Vašich požadavků informovat o tom, jaké jsou aktuální podnikatelské příležitosti ve franšízingu – která franšíza v ČR hledá partnera pro dlouhodobou spolupráci dle Vašich požadavků.

Sledujte náš KATALOG franšíz, kde je aktuální nabídka franšíz a kde naleznete odpovědi na otázky ohledně konkrétních franšízignových konceptů. Pokud Vás budou zajímat další podrobnosti, nebo Vás zaujme konkrétní franšíza a měli byste zájem o schůzku se zástupcem dané franšízyNEVÁHEJTE NÁS KDYKOLIV KONTAKTOVAT, JSME TADY PRO VÁS!