Informace hýbou světem. Mít informace znamená mít moc, moc umět ovlivnit nejen sami sebe, ale i druhé.

Abyste byli úspěšní podnikatelé, je nutné se neustále vzdělávat. Z pozice podnikatele se často dostávám do situace, kde se ode mě očekává, že budu znát odpověď na každou otázku. Věřte nebo ne, ale není v tom žádná nadpřirozená schopnost, nikdo nezná odpověď na vše. Z toho důvodu je dobré si informace umět vyhledat.

Jak na to?

První možností, která vás nejspíš napadne, bude internet. Dnes z něj čerpáme každý den naprosto všichni. Jeho velkou nevýhodou je ale fakt, že ne všechny informace musí být nutně hodnotné a zcela pravdivé. Proto si rád vyhledávám informace z různých zdrojů a sám si pomocí kritického myšlení tvořím vlastní úsudek.

Získejte informace na internetu

Získejte informace na internetu


Druhým skvělým tipem, je vyhledat ve svém okolí někoho, kdo již úspěšně podniká. Můžete tak získat s předstihem cenné rady a zkušenosti. A hlavně se poučit z chyb. Neznáte žádného profesionála? A co Váš kolega programátor, který ví o programování více, než vy? Profesionály můžete najít kdekoliv. Dokonce jsou to i Vaši známí, přátelé a rodina. Každý nový pohled na věc Vám pomůže vidět věci z širšího spektra. A to je důležité.

Objects at workplace

Ptejte se na informace


Třetím způsobem, jak se obohatit, je číst. Nyní ale mluvím o opravdových knihách. Možná pro někoho zastaralý a složitý způsobem, ale hodnotně unikátní věc. Když se naučíte pracovat s knihou, podtrhovat si pasáže, dělat si poznámky do vlastního bloku, abyste se k nim mohli kdykoliv vrátit, stane se z Vás „ultimátní informační knihovna“.

Shocked to read

Čtěte


Nebo se můžete rozhodnout čerpat již z ověřených informací v podobě franchis.

Jak nakládá s informacemi franchisa?

Kupujete-li franchisu, kupujete si také know-how.  Master franchisant  je držitelem licence značky pro danou zemi a jeho úkolem je vyhledávat nové obchodní partnery. Jeho dalším cílem po vyhledání nových partnerů je tyto nové franchisanty podporovat v rozjezdu regionálního byznysu a dále je pravidelně informovat, jelikož jejich úspěšný obchod podporuje celkovou úspěšnost produktu či společné značky.

Ve zkratce tak dostanete rychle a jednoduše odpovědi na své otázky a jakoby naběhnete do již otestovaných kolejí. Navíc veškeré informace, které obdržíte, mají s vysokou pravděpodobností dobrou vypovídací hodnotu, jelikož franchisor či  Master franchisant vychází z celé obchodní historie značky.

Ať tak nebo onak, vyhledáváním informací byste se měli bavit. Čím víc se budete zajímat o dění kolem Vás, tím jednodušeji se naučíte informace přijímat a dále předávat.

Zdroj: Jaroslav Malý