Informace hýbou světem. Mít informace znamená mít moc, moc umět ovlivnit nejen sami sebe, ale i druhé.
Abyste byli úspěšní podnikatelé, je nutné se neustále vzdělávat. Z pozice podnikatele se často dostávám do situace, kde se ode mě očekává, že budu znát odpověď na každou otázku. Věřte nebo ne, ale není v tom žádná nadpřirozená schopnost, nikdo nezná odpověď na vše. Z toho důvodu je dobré si informace umět vyhledat.
Jak na to?
První možností, která vás nejspíš napadne, bude internet. Dnes z něj čerpáme každý den naprosto všichni. Jeho velkou nevýhodou je ale fakt, že ne všechny informace musí být nutně hodnotné a zcela pravdivé. Proto si rád vyhledávám informace z různých zdrojů a sám si pomocí kritického myšlení tvořím vlastní úsudek.
Druhým skvělým tipem, je vyhledat ve svém okolí někoho, kdo již úspěšně podniká. Můžete tak získat s předstihem cenné rady a zkušenosti. A hlavně se poučit z chyb. Neznáte žádného profesionála? A co Váš kolega programátor, který ví o programování více, než vy? Profesionály můžete najít kdekoliv. Dokonce jsou to i Vaši známí, přátelé a rodina. Každý nový pohled na věc Vám pomůže vidět věci z širšího spektra. A to je důležité.
Třetím způsobem, jak se obohatit, je číst. Nyní ale mluvím o opravdových knihách. Možná pro někoho zastaralý a složitý způsobem, ale hodnotně unikátní věc. Když se naučíte pracovat s knihou, podtrhovat si pasáže, dělat si poznámky do vlastního bloku, abyste se k nim mohli kdykoliv vrátit, stane se z Vás „ultimátní informační knihovna“.
Nebo se můžete rozhodnout čerpat již z ověřených informací v podobě franchis.
Jak nakládá s informacemi franchisa?
Kupujete-li franchisu, kupujete si také know-how. Master franchisant je držitelem licence značky pro danou zemi a jeho úkolem je vyhledávat nové obchodní partnery. Jeho dalším cílem po vyhledání nových partnerů je tyto nové franchisanty podporovat v rozjezdu regionálního byznysu a dále je pravidelně informovat, jelikož jejich úspěšný obchod podporuje celkovou úspěšnost produktu či společné značky.
Ve zkratce tak dostanete rychle a jednoduše odpovědi na své otázky a jakoby naběhnete do již otestovaných kolejí. Navíc veškeré informace, které obdržíte, mají s vysokou pravděpodobností dobrou vypovídací hodnotu, jelikož franchisor či Master franchisant vychází z celé obchodní historie značky.
Ať tak nebo onak, vyhledáváním informací byste se měli bavit. Čím víc se budete zajímat o dění kolem Vás, tím jednodušeji se naučíte informace přijímat a dále předávat.