Opakované nákupy dětského oblečení a žádné investice do zásob – důvody, proč byste se měli rozhodnout začít podnikat s franšízou Coccodrillo.

Paní Soňa Harvánková v minulosti provozovala e-shop s pánskou módou. Neustále však narážela na problémy se skladovými zásobami. Aby totiž dokázala obstát před konkurencí, musela do zboží investovat nemalé finanční prostředky. Žila tak v trvalé nejistotě, zda se jí vložená investice vrátí.

 

 

Rozhodla se proto hledat nový koncept podnikání, ve kterém by tento problém nemusela řešit. V roce 2018 si v Třebíči otevřela franšízovou prodejnu s dětským oblečením Coccodrillo. Zeptali jsme se jí, jak své rozhodnutí hodnotí dnes a jak jí franšíza Coccodrillo pomohla vyřešit problém se skladovými zásobami.

 

Paní Soňo, co vás vedlo k rozhodnutí hledat jiný způsob podnikání?

V minulosti jsem měla e-shop s pánskou módou. Když jsem se rozhodla jeho činnost ukončit, zvažovala jsem provozování kamenné prodejny. Když jsem ale sečetla náklady na vybavení a na skladové zásoby, vyšlo mi příliš vysoké číslo. Rozhodně jsem nechtěla začít podnikání tím, že si půjdu takový ranec peněz půjčit. Upřímně jsem se bála, že mi podnikání v začátku nepůjde a já nebudu schopna splácet půjčku.

 

Co tedy následovalo?

Na základě své zkušenosti jsem hledala nový koncept, který vyřeší mou starost o investování do zboží. Podnikání formou franšízy mi nabídlo konkrétní a jasnou odpověď. U franšízy Cocodrillo totiž zboží není vaším majetkem. Mám tedy o starost míň – o neprodané sezónní zboží se nemusím starat. Centrála sklad neustále mění, doplňuje a obměňuje a já zařizuji jen hladký průběh prodeje koncovým zákazníkům. Neztrácím ani čas přemýšlením, jaké zboží mám objednat. Počítačový systém od franšízora si vše řídí sám.

 

Znala jste v minulosti síť prodejen dětského oblečení Coccodrillo?

Značku Coccodrillo jsem znala. Vůbec jsem ale nevěděla, že funguje formou franšízy. To jsem zjistila, až když se mi kamarádka zmínila o svém franšízovém obchodě.

 

A co vás vedlo k rozhodnutí začít podnikat právě pod značkou Coccodrillo?

Velkou roli hrála zavedená značka a skvělé vlastní zkušenosti s produkty. Navázala jsem první kontakt se zástupci společnosti a vše se dalo velmi rychle do pohybu. Zástupce Coccodrillo byl navíc schopen smysluplně odpovídat na mé dotazy a svá tvrzení a odhady podložil reálnými daty.

 

Moje spolupráce s Coccodrillo byla vždy velmi pozitivní. Kvalita a design oblečení je naprosto perfektní. Navíc mají skvěle propracovanou logistiku zboží a řešení reklamací.“

 

V čem byli jiní oproti ostatním franšízám?

U franšízy s pánskou módou se mi nelíbil jejich přístup. Neposkytli mi dost informací a to mě odradilo hned na začátku. Proto jsem tuto možnost rychle zavrhla. Dalším aspektem při rozhodování bylo, že Coccodrillo prodává zboží pro děti, a to má vždy pozitivní nádech. Děti navíc neustále rostou a jejich šatník se často mění. Proto jsem věděla, že podnikat v oboru módy pro děti má větší potenciál než pánská móda, se kterou jsem začínala.

 

Co pro vás bylo při výběru franšízového partnera rozhodující?

Určitě to byl přístup manažerky pro Českou republiku. Přijela za mnou na místo, kde jsem chtěla mít prodejnu – do Velkého Meziříčí. Byla to právě ona, kdo mě nasměroval do většího města, Třebíče. A hlavně mi byla schopna předložit konkrétní čísla a nastínit, jak by se mé podnikání mělo v doporučené lokalitě vyvíjet.

 

Rozhodla jste se tedy vykročit do zcela nové formy podnikání v oboru, který jste dosud znala pouze z on-line prostředí. Co pro vás bylo v začátcích nejtěžší?

Nejtěžší pro mě bylo vybudování prodejny. Bála jsem se, že zainvestuji své peníze do zařízení a že náklady budou tak velké, že to finančně nezvládnu. Pak přišel objednaný nábytek a zboží a já vůbec netušila, jak na to. Ani práce s pokladním programem pro mě v začátcích nebyla procházka růžovou zahradou.

Nicméně paní Kubáňová, manažerka Coccodrillo pro Českou republiku, mi dodala všechny potřebné kalkulace, zařídila potřebná školení a před samotným otevřením obchodu se mnou strávila na prodejně celý týden. Další kroky už pak díky tomu byly relativně snadné.

 

Konkurence na trhu s dětským oblečením je dnes veliká. Coccodrillo však často přichází s akcemi a slevami. Pro zákazníka je tak zboží stále atraktivní.“

 

Kolik času musíte v současné době věnovat provozu obchodu?

Momentálně jsem na rodičovské dovolené a Coccodrillo mám jako „vedlejšák“. Mám zde zaměstnanou prodavačku, kterou v případě potřeby zastupuji.

 

Jak dosavadní spolupráci s Coccodrillo hodnotíte?

Rozhodně mě obohatila o cenné zkušenosti s vybudováním kamenné prodejny. Mám krásný pocit, že je za mnou něco vidět. Baví mě vymýšlet lokální reklamu, kde se mohu kreativně vyřádit.

Chtěla byste něco vzkázat našim čtenářům, kteří v současné době hledají odvahu pustit se do podnikání nebo hledají vhodného franšízového partnera?

Pokud začínáte, rozhodně se dívejte na zavedenou značku a produkt. Odpadne vám tak starost o budování značky. Před začátkem podnikání je podle mě potřeba si důkladně zjistit všechny náklady na vybudování prodejny a pečlivě si spočítat měsíční provozní výdaje. Zajeďte si obhlídnout některou již zavedenou prodejnu a vyptejte se franšízanta, jak je spokojen. Poptejte se ve svém okolí, jak ostatní vnímají značku a produkty, které se chystáte nabízet. Franšíza vám poskytne silnou značku, ale provoz je pak už na vás.

 

Chcete i vy začít podnikat formou franšízy?

 

Cocodrillo vám nabídne podporu zázemí silné značky, ale současně budete mít prostor pro své nápady!

Napište nám a zjistěte více informací.

 

    Jméno

    E-mail

    Mobil (můžete uvést pro rychlejší komunikaci)

    Franchisa

    Doplňující informace